przez michal czwartek, 15 kwietnia 2010, 21:25
nie będzie to instrukcja na której sie możesz wzorować, ale przedwczoraj kuzyn zmieniał mi szczęki więc ci z grubsza opiszę co się działo
1.zdjęte koło, zdjęta osłona osi -jest na wcisk
2. duży klucz nasadowy zdjęcie śruby będącej na osi trzymajacej bęben
3. zdjęcie bębna - szło opornie w użyciu był młot kinetyczny podważanie obustronne śrubokrętami - wskazane jest go oczyścić...
4. odłączenie przewodu hamulcowego i zaczopowanie go (ale to chyba dlatego, że zmieniali cylinderki)
5. zdjęcie szczęk (w całości)
te szczęki które miałem nie nie miały żadnych sprężynek itp . trzeba przełożyć stare - uwaga na cienką podłużną blaszkę zabezpieczającą. lepiej zdejmij najpierw jedne a drugie zostaw jako wzór
6.szczęki zmontowane w całość dopiero zakładał na oś - potrzebne były szczypce do naciągnięcia linki hamulca ręcznego (możliwe, że go wcześniej luzował)
żeby końcówka wskoczyła w zaczep szczęk .
7.u mnie linka była jeszcze smarowana smarem miedzianym, ale i tak w końcu ją wymienił bo się zacinała , po założeniu przewodów trzeba było odpowietrzyć układ hamulcowy
oczywiście wszystko zlożone do kupy
8. regulacja hamulca ręcznego
jazda testowa
michal
helios 1.5 dci