Witam! Sezon "picowania" kangurka zakończyłem montażem szyb elektrycznych. Zapraszam na nie duży manual "jak to zrobić?"...
Zakupiłem zestaw uniwersalny na allegro za całe 148zł. W paczce znajdziemy dwa silniczki, przełączniki i duużo kół, kółek, kółeczek zębatych itp.
1. Pierwszym krokiem jest rozebranie tapicerki drzwi. Potrzebne będą wkręty torx. Odkręcamy zatem śruby, demontujemy klamkę i uchwyt.
2. Kolejną czynnością trudną dla niewtajemniczonego jest ściągnięcie korbki podnoszenia szyb. Jest ona założona na zatrzaski. Nie ma żadnych obejm. Trzeba zatem użyć siły. Sam śrubokręt jednak nie wystarczy. Znalazłem zatem skuteczniejszy sposób. Klucz 18. Podważamy śrubokrętem korbkę tak, żeby wsadzić klucz i podważamy ją kluczem dosyć mocno, nie ma obawy, że korbka się złamie. Kiedy ściągniemy korbkę należy mocno ale delikatnie odczepić tapicerkę. Siedzi na zatrzaskach i na brzegach jest klejący uszczelniacz, więc trzeba go oderwać.
3. Kiedy ukaże nam się już trzpień od korbki dopasowujemy do niego koło zębate tak, żeby weszło ciasno, na wcisk.
4. Następnie bierzemy silniczek i dopasowujemy większe koło zębate (1) tak, żeby pasowało do tego na trzpieniu (2). Kiedy już dopasujemy wkładamy wybrane koło do koła silniczka i zaczepiamy obręczą (3).
5. Składamy obie zębatki tak, żeby rowki w jednej i drugiej pokryły się ze sobą (większy odstęp między ząbkami). W ten oto rowek (1) należy wkręcić śrubkę, żeby zębatki się trzymały. No i zostało nam przymocowanie całej konstrukcji silniczka i zębatek. Jak widać na zdjęciu wsporniki przykręciłem do śrub będących już w drzwiach i wywierciłem dwie dziury (zielone) i przymocowałem na śrubę z nakrętką. Silnik nie może wchodzić za głęboko w drzwi bo szyba zahaczy. To samo robimy w drzwiach prawych.
6. Czas na podłączenie elektryki. Pomiędzy drzwiami jest kostka, którą otwieramy i demontujemy.
7. Następnie rozwiercamy kostkę tak żeby przeszła wiązka. I przeciągamy ją przez kostkę i gumę. Uwaga na kable od centralnego zamka! Można je wyciągnąć z kostki i podłączyć bezpośrednio do wtyków (zaizolować rurkami termokurczliwymi) a można rozwiercić kostkę tak, żeby kable od centralnego zostały na swoim miejscu.
8. Szukamy "plusa", który włącza się ze stacyjką. Ja użyłem plusa od radia (radio mam pod stały plus). Masę podpinamy do gołej blachy lub śruby. Ja użyłem śruby po lewej stronie skrzynki bezpieczników.
9. Sprawdzamy działanie i składamy wszystko. W tapicerce należy powiększyć otwór po korbce tak, żeby koło od silniczka nie obcierało o tapicerkę i żeby wiązka od przycisków nie haczyła o koło.
10. Przykręcamy obudowę przycisków przekładamy kostki i podłączamy je.
11. Skręcamy tapicerkę i gotowe!
Wszelkie Ochy i ACHY w tym watku beda bezlitosnie kasowane, nagminne dopisywanie pochwal grozi BANEM. Dopuszczalne tylko erraty z wlasnej pracy nad powyzszym tematem.
P.S. Super solucja /MOD
P.S.II wszelkie podziekowania slac na PW autora
Dodam, że posty w stylu: "Super robota, też tak to robiłem." równieź będą kasowane. /drugi MOD