Problem ze wtryskiwaczami

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Problem ze wtryskiwaczami

Postprzez bartekb1 wtorek, 7 czerwca 2011, 21:16

W
Jestem tu nowy i sadzę że całkiem zielony. Zacznijmy kupiłem auto w miedzychodzie wydawało się ok.
Auto zrobiło 1 tys km i się popsuło. Najpierw przy wysokich obrotach zapalało się stop i kontrolka silnika. Po paru dniach auto bardzo ciężko odpalało. Po tygodniu auto wogóle nie odpalało i odpalone plak-iem i pojechało do znajomego na warsztat. Clip wykazał na 3 wtrysku błąd. Kumpel powiedział, że 2 z tych 4 wtrysków dało się zregenerować a 2 musiałem kupić, a wiec jazda kupiłem 2 sztuki do kumpla. Wtryski ładnie pracowały nie lały po godzinie testu gdy auto się rozgrzało zaczęły skakać obroty silnik pracował bardzo dziwnie dosłownie jak traktor. Jutro ma przełożyć wtryski z scenica 85 km i zobaczyć czy to jest powodem. Jeśli ktoś spotkał się z takim powodem proszę o post . Ewentualnie będę szukał wtrysków do 1.5 dci 85 km wiec oferty mogą być składane również na priv .
Pozdrawiam
bartekb1
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 2
Dołączył(a): wtorek, 7 czerwca 2011, 12:52

Re: Problem ze wtryskiwaczami

Postprzez bartekb1 środa, 8 czerwca 2011, 22:10

Temat do usuniecia.
bartekb1
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 2
Dołączył(a): wtorek, 7 czerwca 2011, 12:52

Re: Problem ze wtryskiwaczami

Postprzez Lucass czwartek, 9 czerwca 2011, 08:17

Może jednak podzielisz się diagnozą?
Tak, dla potomnych...
Bo jak mniemam już wiesz co było nie tak.
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Problem ze wtryskiwaczami

Postprzez janek33 wtorek, 12 lipca 2011, 22:21

Witam,

mam podobny problem z kangoo, niestety nierozwiązany od już prawie roku.

Może przybliże mój problem

Na początku problemów od czasu do czasu zaczęły włączać się nieregularnie kontrolki STOP, SWIECE, SILNIK STOP - silnik zaczynał trajkotać.
Wystarczyło wyłączyć silnik, zapalić i wszystko było OK, samochód jeździł przez około miesiąc.
Nie dało się uzystać błędów w warunkach warsztatowych. Ale problemy się nasilały.

Dodam, że próba dodania gazu powodowała gaśniecie silnika, niekiedy dało się dojachać na wolnych obrotach, niekiedy gasł zaraz po odpalaniu.

Z czasem przerwa od wyłączenia silnika do ponownego odpalenia - bez błędów zaczęła się wydłużać. od godziny do paru godzin - noc.

Uadło mi się w końcu złapać te objawy w okolicach ASO Renault - poszedł na warsztat. Po paru godzinach - diagnoza - wtryski do wymiany - Koszt naprawy ok. 5 - 6 tysiecy zł.

Zabrałem autko i szukałem alternatych, z polecenia trrafiłem do jakiegoś mechanika i niestety zaczęło się

1 regeneracja wtrysków (w alwi w bielsku) odebrałem samochód po miesiącu to samo (zatankowałem raptem 3 razy na BP) - auto spowrotem na warsztat

2. regeneracja pompy - odebrałem samochód - znowu po paruset kilomertach to samo

3. czyszczenie pompy z opiłków - znowu to samo

auto na warsztacie jest od października i nie wiem co z tym fantem zrobić - nie wiem czy to gra na czas - zebym w koncu olał ich i zabrał auto i szukał innego mechanika
- może ktoś poradzi - czy nie ma mozliwości zdiagnozowania tego typu usterki ???


Na tą chwile samochód zachowuje się tak.

jeździ normalnie przez jakiś czas - np. tydzień - nastepnie
rano - zimny - odpalam - jade 10-15 km - postój ok. 0,5 - 1 godzina - zapalam - prblem - czyli kontrolki - silnik trajkocze.
Ostygnie - pare godzin - znowu jeździ dziań dwa - trzy - tydzień
janek33
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 1
Dołączył(a): wtorek, 12 lipca 2011, 21:48

Re: Problem ze wtryskiwaczami

Postprzez trabancik środa, 13 lipca 2011, 07:44

zaraz mnie tu wszyscy zastrzelą - zresztą na taką kurację może być za późno.
Od pewnego czasu dolewam trochę oleju do dwutaktów do paliwa - odpukać 150kkm już jest (od ok 30 dolewam 100 na bak). Na mojego kangoo działa jak placebo - nie mam już problemów z lampkami silnika, EGR, dziwnym zmulaniem się itp.

Pomysł doradził mi mechanior który od wielu lat zajmuje się silnikami, i co do nowych mówi że tu więcej marketingu elektroniki niż fizycznych zmian konstrukcyjnych.

Pomysł zamierzam testować aż do zajechania samochodu :-)

do tych którzy uważają że dolewki to zło: nawet zgodnie z książką od kangoo ubytki oleju są dopuszczalne, a ubytek to nic innego jak jego spalenie (a typowy olej silnikowy do spalania przeznaczony chyba nie jest)
pozdrawiam
-------------
i szukam kupca na mojego zwierzaka :-(
Avatar użytkownika
trabancik
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 140
Dołączył(a): wtorek, 24 lipca 2007, 23:00
Lokalizacja: Kraków a czasem Zielona Góra

Re: Problem ze wtryskiwaczami

Postprzez Konrad3501 poniedziałek, 23 września 2013, 13:17

Witam
Co by nie zaczynać kolejnego tematu ...
Mam podobny problem z 1.5 dci 60 HP. Po wymianie filtrów (w tym paliwa) i po przejechaniu ok 300km .Na zimnym skaczą obroty tak jak bym sam dodawał raptownie gazu i odpuszczał. Jak się rozgrzeje objawy prawie ustępują. Nie mam problemów z odpalaniem, mocą czy błędami - niby wszystko ok.
Mechanik wyjął z pompy i wyczyścił regulator ciśnienia - regulator ponoć był zabrudzony nie opiłkami a szlamem - tak to określił. Tak czy owak operacja nie przyniosła najmniejszej poprawy.
Powiedziano mi, że "wtryski mogły oberwać" i jedyny ratunek przed ich regeneracją czy wymianą to zalanie do pełna v Powera i w ten sposób wyczyszczenie układu wtryskowego - ???
Pytałem czy może zastosować Mixol w celu przesmarowania owych wtrysków ale mechanik kategorycznie odwiódł mnie od tego twierdząc, że to by je zupełnie dobiło.
No i co robić ?
Jeździ, pali tyle, że te obroty ...
Konrad3501
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 7
Dołączył(a): poniedziałek, 9 września 2013, 20:50
Lokalizacja: Bytom

Re: Problem ze wtryskiwaczami

Postprzez Dywiko czwartek, 26 września 2013, 07:05

Cześć,
Ja na Twoim miejscu pojechałbym do innego mechanika i wykonał próbę przelewową wtryskiwaczy, co definitywnie wykluczy lub pokaże, że to wina wtryskiwaczy. Ja miałem podobny przypadek, z tymże dochodziły czasem trudności z uruchamianiem silnika. Nie ważne, czy auto stało całą noc, czy na chwilę zgasiłem. Mechanik dwoił się i troił, chciał mi pompę wymieniać, bo wtryskiwacze nie mogły się uszkodzić. Zmieniłem więc mechanika i u następnego zauważyłem zupełnie inne podejście. Wykonał próbę przelewową i pokazał mi, jak sprawa wygląda. 3 wtryskiwacze mocno już lały, a 1 minimalnie za dużo. Zapytałem więc, co można w tym wypadku zrobić. Zregenerować.
I tak, następnego dnia skontaktowałem się z link wyedytowano serwisem w Stalowej Woli, który jest polecany w mojej pracy. Miałem zapakować i wysłać wtryskiwacze do nich kurierem, co też zrobiłem. W międzyczasie, otrzymałem telefon z serwisu, że należy też sprawdzić cały układ paliwowy pod kątem opiłków i zanieczyszczeń, które mogłyby ponownie uszkodzić wtryskiwacze. Nie małym zaskoczeniem dla mnie była wiadomość od mechanika, że znalazł opiłki w filtrze paliwa. Skończyło się na tym, że musiałem dosłać do serwisu pompę. Za powstawanie opiłków odpowiedzialna była z kolei pompa w zbiorniku paliwa, co skutkowało jego demontażem, wymianie pompy i dokładnym umyciu zbiornika. Po nie całym tygodniu, wszystkie części wróciły z regeneracji. Mechanik następnego dnia zadzwonił do mnie po odbiór samochodu. Muszę przyznać, że auto teraz jeździ i zachowuje się jak nigdy wcześniej. Jest ciszej, nie ma problemów z obrotami a co najważniejsze - odpala od strzała!
Faktem jest, że trochę pieniędzy włożyłem, bo cały układ paliwowy musiałem przetrząsnąć, ale wyjścia nie miałem.

Tak więc to u mnie wyglądało, podjedź do innego mechanika, który wykona próbę przelewową wtryskiwaczy.

Kolego znowu uprawiasz spamerski PR. W dodatku wysnuwasz bardzo ciekawe teorie. Pompa w zbiorniku powiadasz... (admin/mod)
Dywiko
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 2
Dołączył(a): piątek, 13 września 2013, 09:06

Re: Problem ze wtryskiwaczami

Postprzez Konrad3501 czwartek, 26 września 2013, 08:59

Dziękuję za pomoc.
Na razie dostał pełen bak v powera - zobaczymy.
Moim zdaniem mam na pewno jakiś problem z wtryskami gdyż czasem słychać klekotanie jak by to były zawory ale ten objaw pojawia się i znika.
Kiedyś myślałem , że te silniki takie odgłosy po prostu wydają - miałem w użytku megane i kangoo oba bodaj 82 HP i każdym kolejno od nowości przejechałem po 90 tyś a jak służbowy to wiadomo - power na max i jedziemy :twisted: a że były oszczędne i nie miałem problemów z silnikami, więc prywatnie też zdecydowałem się na 1.5 dci.
Jeśli nie zrobi Ci to problemu to mam prośbę abyś podał mi koszta jakie poniosłeś za te naprawy - miał bym jakiś punkt odniesienia.
Pozdrawiam
Konrad
Konrad3501
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 7
Dołączył(a): poniedziałek, 9 września 2013, 20:50
Lokalizacja: Bytom

Re: Problem ze wtryskiwaczami

Postprzez Lucass piątek, 27 września 2013, 09:01

Nie liczyłbym na obiektywną odpowiedź, bo post kolegi Dywiko nosi pewne znamiona zabarwienia fabułą. Ładnie wygląda, ale z rzeczywistością ma niekoniecznie wiele wspólnego.
Kolega chcąc zareklamować pewien serwis (za co zresztą był już wcześniej upominany) przejechał się nieco na budowie układu CR w silniku 1,5 dCi.
Wg dostępnej wiedzy ten silnik nie ma pompy w zbiorniku, więc nie mogła ona produkować opiłków. Nawiasem mówiąc gdyby nawet tak było, to powinien je wyłapać filtr paliwa. Podstawowym źródłem opiłków zabójczych dla wtrysków silnika CR jest pompa wysokiego ciśnienia (pompa wtryskowa) podająca ciśnienie bezpośrednio na listwę wtryskową i dalej na wtryski.
Skąd zatem opiłki w filtrze? A no stąd, że część paliwa wraca z pompy wtryskowej (już nimi zanieczyszczona) do zbiornika skąd znów jest zasysana do filtra i dalej do pompy.

Ale kolega Dywiko ma też nieco racji. Test przelewowy powinien wiele wyjaśnić.

Polecam lekturę :arrow:
http://www.commonrailforum.pl/uklad-pal ... t1464.html
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Problem ze wtryskiwaczami

Postprzez Konrad3501 piątek, 27 września 2013, 10:19

Witaj
Treściwy ten artykuł.
Wiele wyjaśnia ale martwi ta mega precyzyjność układu jak na nasze warunki eksploatacji ...
Myślę, że rozbiorę stary filtr paliwa i będę wiedział jaki syf w nim jest. Jeśli nie będzie opiłków to przynajmniej pompa teoretycznie powinna być ok.
Zauważyłem, że przy skokach obrotów dochodzą czasem dźwięki z regulatora ciśnienia na pompie. Nie wiem czy dobrze kombinuję ale jeśli zmienia się ilość odbieranego przez wtryski paliwa to zadaniem tego elementu jest właśnie korygowanie ilości paliwa zasysanego przez pompę. Nie dziwi mnie więc fakt, że mechanicy tak chętnie zaczynają od czyszczenia tego elementu kiedy obroty falują, skaczą itp.. Tylko kiedy wtryski nie będą prawidłowo odbierać paliwa ( efekt zacinania) to ciśnienie na rampie moim zdaniem powinno skakać a na ten skok będzie raptownie reagował pośrednio regulator.
I jeszcze jedna dla mnie dziwna sprawa to powietrze na powrotach wtrysków - łapie przez filtr ?
Rozumiem, że test przelewowy ujawni który wtrysk nie pobiera odpowiedniej ilości paliwa np. nieregularnie się otwiera.
Jeśli dobrze zrozumiałem zasadę działania tego układu zasilania to wydaje mi się, że u mnie po prostu zaczynają zacierać się wtryski lub jeden co odzwierciedla się skokami obrotów i szarpnięciami silnika kiedy z jednej strony szaleje regulator a z drugiej szarpnie kiedy wypadnie zapłon na danym cylindrze.
Będę wdzięczny jeśli ktoś skomentuje ten mój wywód
Pozdrawiam Konrad
Konrad3501
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 7
Dołączył(a): poniedziałek, 9 września 2013, 20:50
Lokalizacja: Bytom

Następna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 6 gości

cron