Rebus z ogrzewaniem

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Rebus z ogrzewaniem

Postprzez michalxtreme piątek, 10 lutego 2012, 10:07

I ot ostatnio po 4 dniach na -20 stopni mój zwierz oszalał. Zaczęło się od tego, że przestało w ogóle działać ogrzewanie razem z nadmuchem. Nawiew nie działał na żadnym biegu i kaplica. Dodatkowo nie wiadomo dlaczego ubyło około 2 litrów płynu chłodniczego. Zacząłem zgłębiać temat. Wymieniłem bezpiecznik termiczny i nawiew ruszył. Dolałem płynu i ku mojemu zdziwieniu wtedy uciekł cały z układu. Rozszczelnił się króciec wylotowy z chłodnicy. Zaspawany ołowiem i gra. Ale nadal nie grzał.Odpowietrzony był dobrze po zalaniu nowym płynem. No cóż! Zgłupiałem. Macam te węże i tu i tam i co? DUŻY OBIEG ZIMNY. No to łapy do termostatu. Kamień. Żadnej reakcji. Perswazja razy gwałt i działa. No i po problemie. Grzanie działa. Nadmuch szaleje na wszystkich biegach. Teraz pytanie właściwe do towarzystwa. Co się w ogóle stało? Co było powodem takiego stanu rzeczy?
Renault Kangoo 1,4 RT + całe mnóstwo "hand made" - zwierz to mój pupil !! Dbam jak mogę !! :-D
Avatar użytkownika
michalxtreme
Kangoexpert(em się nie czuję!)
Kangoexpert(em się nie czuję!)
 
Posty: 661
Dołączył(a): czwartek, 17 września 2009, 18:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Rebus z ogrzewaniem

Postprzez smi3szny piątek, 10 lutego 2012, 11:01

Przyznam, że nie mam zielonego pojęcia co do Twojego problemu, ale zastanawia mnie, czemu u mnie gdy wskazówka silnika jest w połowie wykresu (silnik rozgrzany), włącze ogrzewanie na 2 lub 3 (3 to max) wskazówka zaczyna się kierować ku dołowi aż zacznie wiać zimnem :( Płyn nie ucieka z układu...trzyma poziom... I kto mi powie czemu tak się dzieje? Pytałem kilku "speców" powiedzieli że nie mają zielonego pojęcia.....
Pozdrawiam
smi3szny

Obrazek
Kangoo 1,5 dci 2003r + 2xWesem dalekosiężny na dachu 100W każdy + rury progowe
Alan 109 (był) President Herbert II bez ASC (jest) z Santiago 1200 na uchycie w dziurze w dachu ;)

W dalszej przyszłości:
- przyciemnione tylne szyby;
- lusterka i zderzaki w kolor nadwozia;
- przednie orurowanie + kolejne reflektory?
Avatar użytkownika
smi3szny
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 227
Dołączył(a): czwartek, 19 stycznia 2012, 17:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rebus z ogrzewaniem

Postprzez Podmiejski piątek, 10 lutego 2012, 11:25

michalxtreme napisał(a):I ot ostatnio po 4 dniach na -20 stopni mój zwierz oszalał. Zaczęło się od tego, że przestało w ogóle działać ogrzewanie razem z nadmuchem. Nawiew nie działał na żadnym biegu i kaplica. Dodatkowo nie wiadomo dlaczego ubyło około 2 litrów płynu chłodniczego. Zacząłem zgłębiać temat. Wymieniłem bezpiecznik termiczny i nawiew ruszył. Dolałem płynu i ku mojemu zdziwieniu wtedy uciekł cały z układu. Rozszczelnił się króciec wylotowy z chłodnicy. Zaspawany ołowiem i gra. Ale nadal nie grzał.Odpowietrzony był dobrze po zalaniu nowym płynem. No cóż! Zgłupiałem. Macam te węże i tu i tam i co? DUŻY OBIEG ZIMNY. No to łapy do termostatu. Kamień. Żadnej reakcji. Perswazja razy gwałt i działa. No i po problemie. Grzanie działa. Nadmuch szaleje na wszystkich biegach. Teraz pytanie właściwe do towarzystwa. Co się w ogóle stało? Co było powodem takiego stanu rzeczy?

Najprawdopodobniej niskiej jakości - zamarzający - płyn chłodniczy.Wentylator nawiewu zamarzł ci extra ;-)
KW0U Braun Mocca 1.6 16V "12 automat (LPG)
KC01 Privilleg 1.6 16V "02 (LPG) - "srebna szczała"
VW LT 28 '91 2.4D "home made camper"

Chcesz pomocy - uzupełnij profil o dane samochodu. Nie każdy ma czas na grzebanie po Twoich postach za modelem samochodu i silnika.
Avatar użytkownika
Podmiejski
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 854
Dołączył(a): środa, 12 października 2011, 19:51
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Rebus z ogrzewaniem

Postprzez Podmiejski piątek, 10 lutego 2012, 11:28

smi3szny napisał(a):Przyznam, że nie mam zielonego pojęcia co do Twojego problemu, ale zastanawia mnie, czemu u mnie gdy wskazówka silnika jest w połowie wykresu (silnik rozgrzany), włącze ogrzewanie na 2 lub 3 (3 to max) wskazówka zaczyna się kierować ku dołowi aż zacznie wiać zimnem :( Płyn nie ucieka z układu...trzyma poziom... I kto mi powie czemu tak się dzieje? Pytałem kilku "speców" powiedzieli że nie mają zielonego pojęcia.....

Termostat? Najprawdopodobniej na stałe otwarty więc włączenie ogrzewania odbiera ciepło w takim stopniu że - jak w opisie.
Ps.nie wiadomo jakie masz auto....ale diesel na wtrysku ma cholernie krytyczny bilans temperaturowy.
KW0U Braun Mocca 1.6 16V "12 automat (LPG)
KC01 Privilleg 1.6 16V "02 (LPG) - "srebna szczała"
VW LT 28 '91 2.4D "home made camper"

Chcesz pomocy - uzupełnij profil o dane samochodu. Nie każdy ma czas na grzebanie po Twoich postach za modelem samochodu i silnika.
Avatar użytkownika
Podmiejski
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 854
Dołączył(a): środa, 12 października 2011, 19:51
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Rebus z ogrzewaniem

Postprzez smi3szny piątek, 10 lutego 2012, 11:35

termostat nówka... Ze starym działo się dokładnie to samo :( :(

Skoczek I 2003r. 1,5 dci 60 kW
Ostatnio edytowano piątek, 10 lutego 2012, 11:37 przez smi3szny, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam
smi3szny

Obrazek
Kangoo 1,5 dci 2003r + 2xWesem dalekosiężny na dachu 100W każdy + rury progowe
Alan 109 (był) President Herbert II bez ASC (jest) z Santiago 1200 na uchycie w dziurze w dachu ;)

W dalszej przyszłości:
- przyciemnione tylne szyby;
- lusterka i zderzaki w kolor nadwozia;
- przednie orurowanie + kolejne reflektory?
Avatar użytkownika
smi3szny
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 227
Dołączył(a): czwartek, 19 stycznia 2012, 17:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rebus z ogrzewaniem

Postprzez michalxtreme piątek, 10 lutego 2012, 11:36

Podmiejski napisał(a):Najprawdopodobniej niskiej jakości - zamarzający - płyn chłodniczy.Wentylator nawiewu zamarzł ci extra ;-)

Wentylator z płynem nie ma styku. działałby tylko wiejąc zimnym. to chyba nie ma wpływu na niego.
Renault Kangoo 1,4 RT + całe mnóstwo "hand made" - zwierz to mój pupil !! Dbam jak mogę !! :-D
Avatar użytkownika
michalxtreme
Kangoexpert(em się nie czuję!)
Kangoexpert(em się nie czuję!)
 
Posty: 661
Dołączył(a): czwartek, 17 września 2009, 18:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Rebus z ogrzewaniem

Postprzez Podmiejski piątek, 10 lutego 2012, 14:23

smi3szny napisał(a):termostat nówka... Ze starym działo się dokładnie to samo :( :(

Skoczek I 2003r. 1,5 dci 60 kW


W układzie chłodzenie dci jest elektryczny podgrzewacz płynu (normalna grzała) chyba do bilansowania układu grzewczego.
Sprawdź czy działa bo może mieć to związek?
Poprzyglądaj się wskaźnikowi temp bez włączania ogrzewania - już w czasie jazdy. Stoi równo czy "wachluje"?

@ michalextreme
Napisałem że wentylator zamarzł ci extra czyli - bez związku z resztą.
Ot mrozisko....
KW0U Braun Mocca 1.6 16V "12 automat (LPG)
KC01 Privilleg 1.6 16V "02 (LPG) - "srebna szczała"
VW LT 28 '91 2.4D "home made camper"

Chcesz pomocy - uzupełnij profil o dane samochodu. Nie każdy ma czas na grzebanie po Twoich postach za modelem samochodu i silnika.
Avatar użytkownika
Podmiejski
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 854
Dołączył(a): środa, 12 października 2011, 19:51
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Rebus z ogrzewaniem

Postprzez Lucass piątek, 10 lutego 2012, 16:20

@Michał, prawdopodobnie tak jak pisze Podmiejski zamarzł Ci płyn w przewodzie. I oby tylko tam. Tzn właściwie już wiadomo, że nie tylko tam zamarzł, bo pęknięty króciec chłodnicy to tego najlepszy dowód. ;)
@Smi3szny - przy temperaturze kilkunastu stopni na minusie nagrzewnica działa jak chłodnica i błyskawicznie wychładza płyn w układzie nawet przy zamkniętym termostacie. To są uroku mrozu + niedogrzany silnik. Te grzałki działają chyba tylko w początkowej fazie po uruchomieniu silnika. Inaczej te 1200 W momentalnie zabiłoby akumulator. I mają na celu podgrzanie silnika, a nie pasażerów. ;)
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Rebus z ogrzewaniem

Postprzez Wiz sobota, 11 lutego 2012, 13:35

smi3szny napisał(a):termostat nówka... Ze starym działo się dokładnie to samo :( :(

Skoczek I 2003r. 1,5 dci 60 kW



dCi'ki tak maja. Jak stoisz na wolnych obrotach to sprawnosc nagrzewnicy jest wieksza niz wydajnosc temperaturowa silnika. Temperatura spadnie wtedy do okolo drugiej kropki czyli okolo 70 stopni. Niestety przeklada sie to na bardzo zimne powietrze wylatujace z nawiewu. Grzalki umieszczone w ukladzie chlodzenia dzialaja tylko do momentu osiagniecia blizej nieznanej temperatury cieczy. Temperatura ta jest okresowo zmieniana przez ASO w zaleznosci od problemow wystepujacych w czasie zimowego uzytkowania.
ANTYKLUBOWICZ
STOPER DROGOWY :D
smoke tires not drugs
Aktualnie czerwone Clio 3 ph 1, choć wole żony niebieskie Clio 4 GT :)


Avatar użytkownika
Wiz
Użytkownik zbananowany
 
Posty: 1967
Dołączył(a): sobota, 26 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Moim domem praca, dom hotelem :(

Re: Rebus z ogrzewaniem

Postprzez Lucass sobota, 11 lutego 2012, 13:58

Tak więc do diesla polecamy cieplejszą kurtkę lub też ewentualnie webasto :mrgreen:
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Następna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron