zawieszenie; zamek centr.

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

zawieszenie; zamek centr.

Postprzez george środa, 13 kwietnia 2011, 08:39

Mam dwie zagadki, i proszę o pomoc przy ich rozwiązaniu;
1. Co wymienić w przednim zawieszeniu, jeżeli kangur przy naciśnięciu gazu reaguje stuknięciem-szarpnięciem, oraz lekkim skrętem w prawo a po puszczeniu gazu stuknięcie i lekki skręt w lewo ?
Dokuczliwość wzrasta ze wzrostem prędkości.
Gdybym co kilka sekund naciskał i puszczał gaz, jechałbym regularnym zygzakiem.
2. Informacje z forum mi nie pomogły, więc może ktoś podpowie dlaczego centralny odmawia posłuszeństwa w bardziej wilgotne i chłodne dni ?
george
był 1.2 RNA ; D7F '98
jest 1,5 DCI ; K9K '07
Avatar użytkownika
george
Vice Kangoomistrz 2008
Vice Kangoomistrz 2008
 
Posty: 613
Dołączył(a): środa, 19 listopada 2003, 00:00
Lokalizacja: GDAŃSK

Re: zawieszenie; zamek centr.

Postprzez lukas środa, 13 kwietnia 2011, 12:52

1. Wahacze albo gałki. Stawiam na wahacze.
2. Nie mam zielonego pojęcia.
Kangoo Van 1.5 dCi 90 KM - 2017r
Avatar użytkownika
lukas
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 307
Dołączył(a): sobota, 13 marca 2004, 00:00
Lokalizacja: B_i

Re: zawieszenie; zamek centr.

Postprzez Lucass środa, 13 kwietnia 2011, 16:50

1.Jeżeli pojawiło się stosunkowo nagle :arrow: poduszka skrzyni biegów (lewa strona - od kierowcy)
Jeżeli to długi, narastający proces, to silentbloki wahaczy mogły się zmęczyć. Ale raczej by się nie tłukły, no chyba, że to ich agonia. Dlatego zacząłbym od poduchy. Wsadź młodego za kierownik, podnieś maskę, stań z boku i każ mu na ręcznym na biegu puszczać i zwalniać sprzęgło, ale na niezbyt wysokich obrotach, żeby nie pojechał ;) . Stój z boku i obserwuj silnik. Jak sprzęgłową stronę silnika ze skrzynią będzie przesuwać do przodu lub tyłu, to poducha. I zwróć uwagę jak wtedy zachowują się koła.

2.Zawilgocenie/utlenenie styków. Ale których, to już musisz sam dojść. Pewnie w okolicy centralki, choć może być i przy odbiorniku podczerwieni w lampce.
Po reanimacji cewki w Olszynce masz już doświadczenie w usuwaniu tlenku miedzi w ilościach ponadnormatywnych ;)
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: zawieszenie; zamek centr.

Postprzez dvelublin środa, 13 kwietnia 2011, 18:23

Pozwolę się podłączyć do pytania. Mam ten sam problem co do 1 pytania. Poduszkę skrzyni wymieniłem i jakby trochę ustało ale dalej jest stukanie na dołkach i podczas ruszania hamowania( dodawania gazu i puszczania) ale też na bruku wrzuciłem na luz lekko w dół toczył się i były stuki więc sam już nie wiem co to może być. W zawieszeniu w przeciągu miesiąca wymieniłem sprężyny, końcówki drążków kierowniczych, łączniki stabilizatora.. i wyżej wymieniona poduszkę skrzyni biegów. Zauważyłem jak położyłem się pod samochodem że poduszka tylnia (ta na środku przy przegrodzie kabiny) dosyć luźno chodzi na tych gumach. Gumy są takie miękkie silnik bardziej guma przy mocowaniu silnika trochę mniej przy podwoziu. Silnik można ruszyć o jakieś 1-2cm do przodu/tyłu. Czy to może powodować takie stukanie?
Kangoo I 1.2 16V 2002r. ...278 000km
dvelublin
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 35
Dołączył(a): niedziela, 18 kwietnia 2010, 18:19

Re: zawieszenie; zamek centr.

Postprzez Lucass środa, 13 kwietnia 2011, 18:32

Jak to poduszka chodzi na gumach? Ona nie ma chodzić w ogóle. Gumy powinny w niej siedzieć mocno i trzymać skrzynię. Jeżeli cokolwiek tam jest luźne i lata :arrow: wymiana.
Przy wymianie sprężyn, jak już i tak wyciągałeś McPhersona, trzeba było wymienić łożyska amortyzatorów. One też lubią dawać efekty dźwiękowe.
No i trzeba sprawdzić wszystkie luzy w zawieszeniu.
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: zawieszenie; zamek centr.

Postprzez MK czwartek, 14 kwietnia 2011, 05:48

1.- gałki zdecydowanie
2.- no niestety szukanie igły...a raczej braku styku chyba bym zaczął od lewych drzwi- centralka
Pozdrowienia Marcin
CLIO 3 1,6 16v 128KM GORDINI 2012r. - LPG STAG
Kangoo II 1,5dCi 115KM PRIVILEGE+ TomTom Edition 31.XII.2010r. srebrny
Porzuciłem akordeon, a szkoda.
Focenie wciąga!!! Jestem szumofobem i maniakiem ostrości!!!
Nikon D7100 Nikon D50


CHEVROLET SPARK M300 LS 1,2 16v 85KM 2010r. - LPG STAG - BYŁ!!!!
Avatar użytkownika
MK
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2004
Dołączył(a): poniedziałek, 24 maja 2004, 23:00
Lokalizacja: Cieszyn-Gród Trzech Braci

Re: zawieszenie; zamek centr.

Postprzez dvelublin czwartek, 14 kwietnia 2011, 07:41

Chodziło mi o poduszkę tylnią (taka co w załączniku) a dokładniej o mocowanie w czerwonym kółku gumy są miękkie i da się bez dużego wysiłku ruszyć silnikiem przód/tył. Co do łożysk to nie wyglądały na zużyte i ładnie "kręciły się" . Przy wolnym czasie sprawdzę.
Załączniki
duzy.jpg
duzy.jpg (56.47 KiB) Przeglądane 170 razy
Kangoo I 1.2 16V 2002r. ...278 000km
dvelublin
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 35
Dołączył(a): niedziela, 18 kwietnia 2010, 18:19

Re: zawieszenie; zamek centr.

Postprzez george czwartek, 14 kwietnia 2011, 16:07

Lucass napisał(a):1.Jeżeli pojawiło się stosunkowo nagle :arrow: poduszka skrzyni biegów (lewa strona - od kierowcy)
Jeżeli to długi, narastający proces, to silentbloki wahaczy mogły się zmęczyć. Ale raczej by się nie tłukły, no chyba, że to ich agonia. Dlatego zacząłbym od poduchy. Wsadź młodego za kierownik, podnieś maskę, stań z boku i każ mu na ręcznym na biegu puszczać i zwalniać sprzęgło, ale na niezbyt wysokich obrotach, żeby nie pojechał ;) . Stój z boku i obserwuj silnik. Jak sprzęgłową stronę silnika ze skrzynią będzie przesuwać do przodu lub tyłu, to poducha. I zwróć uwagę jak wtedy zachowują się koła.

2.Zawilgocenie/utlenenie styków. Ale których, to już musisz sam dojść. Pewnie w okolicy centralki, choć może być i przy odbiorniku podczerwieni w lampce.
Po reanimacji cewki w Olszynce masz już doświadczenie w usuwaniu tlenku miedzi w ilościach ponadnormatywnych ;)


Dzięki za porady.
Jesteśmy po próbie - silnik przesuwa się równomiernie bez tendencji do ruchów skośnych.
Chyba muszę jeszcze dokładniej obejrzeć zawieszenie.

Odbiornik podczerwieni wykluczam - bo jeśli akurat central nie działa, to również nie reaguje na przycisk na tunelu środkowym.
george
był 1.2 RNA ; D7F '98
jest 1,5 DCI ; K9K '07
Avatar użytkownika
george
Vice Kangoomistrz 2008
Vice Kangoomistrz 2008
 
Posty: 613
Dołączył(a): środa, 19 listopada 2003, 00:00
Lokalizacja: GDAŃSK


Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron