po pierwsze zmień mechanika, bo bajki o zmianie pompy, wtrysków i innych części to pójście na totalną łatwiznę i nabijanie w butelkę przy takich objawach...no i oczywiście koszenie kasiory na nieświadomym kliencie

po drugie...tu masz obrazek, gdzie jest ten regulator
(fachowo - przestawiacz) kąta wtrysku

chałupniczo, można go tylko wyjąć i spróbować przepłukać w jakimś rozpuszczalniku...no i wymienić na nowy, ale to przyjemność rzędu 200-400 PLN za sam ten wynalazek...potem trzeba się jeszcze skomputeryzować i wykasować pamięć autu...
a tu - jak wolne obroty się reguluje przy pompie...

a sam zawór wolnych obrotów jest tutaj
(interesuje Cię nr 8)...od spodu ma wtyczkę - być może zaśniedziały styki, bądź jest luźno i trzeba ją poprawić

sprawdź jeszcze, czy wkoło wtrysków i świec masz czysto i sucho - jak mokro, to masz nieszczelny układ i nierówne obroty, bo wywala mieszankę i ciągnie powietrze...sprawdź również czy przewody paliwowe na wtryskach i przy pompie są dobrze dokręcone...sprawdź stan przewodów przelewowych...
wtryski ew. dokręcisz kluczem 27...przewody paliwowe na pompie wtryskach 17...świeczki 10...przestawiacz kąta wtrysku również 27