Hejka! Odkopuję – zrobiłem małą instrukcję foto z instalacji haka firmy Bosal. Może komuś się przyda
Sam hak jest dedykowany do Renault Kangoo I, mały van, multispace – modele od 1997 do 2008. Pasuje idealnie, bez żadnych wierceń, lub innych przeróbek. Do haka jest także dołączona wiązka elektryczna – gniazdo 7 pin, mamy także dość szczegółową instrukcję obsługi, która takiemu laikowi jak ja, spokojnie wystarczyłam, żeby umieścić hak we właściwym miejscu.
Tak wyglądają części do haka po rozpakowaniu + instrukcja.

Hak w całej okazałości.

Najpierw zaczynamy od opuszczenia koła zapasowego...(który jak widać wymaga reanimacji

)

Następnie demontujemy osłonę termiczną tłumika – 4 śruby, klucz 13.

W tylnej belce (skrajnych zaślepek nie trzeba demontować) oraz po bokach mamy zaślepki, które usuwamy.

Po demontarzu wygląda to tak:

Tak jak pisałem skrajnych zaślepek nie trzeba demontować, ponieważ nie przykręcamy do nich haka (na zdjęciu są zdemontowane bo dopiero później zobaczyłem, że niepotrzebnie je usunąłem).
Pierwsze elementy haka…

wsadzamy w miejsca po zaślepkach w tylnej belce. Tutaj przydał mi się młotek bo lekko nie wejdą te elementy.

Następnie zakładamy dystanse…

i przykręcamy hak do tylnej belki – klucz 17.

Tutaj najwięcej mi się zeszło i poszło niecenzuralnych słów

, bo ciężko utrafić tymi dolnymi śrubami.
Następnie mocujemy boki haka

Dalej już poszło jak po maśle…montaż kolejnych elementów – klucz 19.

Na koniec klucz 24 i montaż samej kuli.

Efekt końcowy:

Na obecną chwilę darowałem sobie instalację wiązki elektrycznej (dopiero wieczorem znalazłem na forum odpowiedni temat przez Lucass`a ładnie wyjaśniony
http://www.klubkangoo.pl/forum/viewtopic.php?f=78&t=2366&p=85703&hilit=bosal#p85703). Dzisiaj jadę na badanie techniczne, zobaczymy czy przejdzie bez wiązki i do wydziału komunikacji.
Tadam
