problem, silnik traci moc (lub szarpie) przy przyśpieszaniu

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Re: problem, silnik traci moc (lub szarpie) przy przyśpiesza

Postprzez czarek0402 środa, 1 sierpnia 2012, 01:15

Czyściłeś zawór EGR,rurę dolotową?Ja dzisiaj,mnóstwo sadzy,oleju,zdjęć nie robilem,samemu ciężko jak ma się brudne ręce już,szukaj w szukajce,na Youtubie jest filmik co i jak. :roll:

Podaj namiary na ten OBD,ile,gdzie? :idea:

Czy jazda na niedogrzanym silniku,krótkie odcinki,wolne obroty sprzyjają temu?Czy gaz do dechy,wysokie obroty przepaląja to z czasem? :?

Jakie kontrolki Ci się zapalają?
Renault Kangoo 1.5dci Korsika Blau 2003
czarek0402
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 726
Dołączył(a): poniedziałek, 14 lutego 2011, 21:16
Lokalizacja: Dolnośląskie

Re: problem, silnik traci moc (lub szarpie) przy przyśpiesza

Postprzez Lucass środa, 1 sierpnia 2012, 09:16

Na mój angielski pierwszy to błąd EGR, a drugi zwarcie w czujniku temperatury powietrza.

EGR może być zasyfiony lub zepsuty, czujnik raczej do wymiany.
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: problem, silnik traci moc (lub szarpie) przy przyśpiesza

Postprzez kkrauze86 środa, 1 sierpnia 2012, 15:44

dokładnie
Najpierw czyszczenie EGR
potem poprawa kabli przy pedałach
Jak coś robić to do końca porządnie, a renault? Jak się dba to się ma.
Avatar użytkownika
kkrauze86
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 30
Dołączył(a): środa, 18 lipca 2012, 10:24
Lokalizacja: Elbląg

Re: problem, silnik traci moc (lub szarpie) przy przyśpiesza

Postprzez czarek0402 środa, 1 sierpnia 2012, 16:40

Obwód czujnika temperatury powietrza dolotowego-za wysoka wartość sygnału wejściowgo i zawór EGR.
Renault Kangoo 1.5dci Korsika Blau 2003
czarek0402
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 726
Dołączył(a): poniedziałek, 14 lutego 2011, 21:16
Lokalizacja: Dolnośląskie

Re: problem, silnik traci moc (lub szarpie) przy przyśpiesza

Postprzez kkrauze86 czwartek, 2 sierpnia 2012, 10:03

Jak to przeanalizować to za wysoka temp. na wejściu może być spowodowana zbyt dużą dawką spalin, albo uszkodzeniem czujnika. Czyli dalej EGR
Jak coś robić to do końca porządnie, a renault? Jak się dba to się ma.
Avatar użytkownika
kkrauze86
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 30
Dołączył(a): środa, 18 lipca 2012, 10:24
Lokalizacja: Elbląg

Re: problem, silnik traci moc (lub szarpie) przy przyśpiesza

Postprzez Lucass czwartek, 2 sierpnia 2012, 10:15

Wydaje mi się, że czujnik jest przed wlotem spalin :roll:
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: problem, silnik traci moc (lub szarpie) przy przyśpiesza

Postprzez grembol7 wtorek, 14 sierpnia 2012, 09:00

>>czarek0402:
> "Czyściłeś zawór EGR,rurę dolotową?Ja dzisiaj,mnóstwo sadzy,oleju,zdjęć nie > robilem,samemu ciężko jak ma się brudne ręce już,szukaj w szukajce,na Youtubie jest > filmik co i jak.
>
> Podaj namiary na ten OBD,ile,gdzie?
>
> Czy jazda na niedogrzanym silniku,krótkie odcinki,wolne obroty sprzyjają temu?Czy > gaz do dechy,wysokie obroty przepaląja to z czasem?
>
> Jakie kontrolki Ci się zapalają?"


Zawór EGR i rurę dolotową do kolektora (nierdzewna) wyczyściłem ale jakoś super zapchana nie była. Jako informacja dodatkowa: przy czyszczeniu zobaczyłem że rura dolotowa jest mniej więcej 40mm średnicy i na kolanku ma takie wgniecenie i na oko ma 80-70% przepustu przez to wgniecenie - czy próbować to jakoś wyprostować czy nie ma to większego znaczenia?

INTERFEJS OBD ELM 327 BLUETOOTH na allegro za 70zł

A kontrolka tylko żółty silnik po prawej na dole.
_____________________________________________________________
>>Lucass:
> "Na mój angielski pierwszy to błąd EGR, a drugi zwarcie w czujniku temperatury > powietrza.
>
> EGR może być zasyfiony lub zepsuty, czujnik raczej do wymiany."


EGR wyczyszczony ale nie wiem jak sprawdzić czy sama elektromechanika działa w nim.

Jakieś sposoby?

Co do czujnika temperatury to sam czujnik jest sprawny (miernik reagował płynnie na temperaturę przykładanego palca). Kable dochodzące do czujnika mierzyłem i też miały jakiś opór więc nie są zwarte ani przerwane. A na OBD pokazuje temperaturę z czujnika powietrza cały czas na -40C.

Jakieś pomysły?

>>Lucass:
>"Wydaje mi się, że czujnik jest przed wlotem spalin "


Tak czujnik jest przed zaworem EGR.
________________________________________________________________

I teraz jeszcze jedna sprawa. Jak pompuję pompką paliwa to pojawiają się w wężyku który idzie z powrotem do baku bąbelki powietrza. Ale w wężyku który podaje paliwo z baku tego powietrza nie ma. Moja diagnoza że te powietrze jest zasysane gdzieś na filtrze. Poza tym po całkowitym odpowietrzeniu układu paliwowego i potem po załączeniu silnika znów się powietrze pojawia w wężykach.



Kolor zielony jest zarezerwowany dla MODERATORA. /MOD
grembol7
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 7
Dołączył(a): środa, 18 lipca 2012, 15:59

Re: problem, silnik traci moc (lub szarpie) przy przyśpiesza

Postprzez czarek0402 wtorek, 14 sierpnia 2012, 13:19

Dzięki za infa.

Chyba nie ma znaczenia,pozatym ciężko to będzie wyprostować.Prędzej jakby była dziura...przy okazji na szrocie popytaj,może dorwiesz dobry.A próbowałeś wyciągnąć EGR z podłączoną wtyczką i przekręcić kluczyk w stacyjce,nie przesterowuje się jakoś wtedy,nie odpalaj może,nie wiem jak się to zachowa,jaki to ma wpływ,ja nie próbowałem tak.Czujnik niby sprawny po zachowaniu,ale pokazuje skrajną wartość,sprawdź na innym czujniku jak masz możliwość,zanim kupisz nowy,dla mnie wartości nieskończoność,skrajne minusowe,dodatnie,literki,cyfry jakieś to coś nie tak.Z powietrzem daj sobie spokój...ja mam tak i jest ok.Z baku nie mam,tylko na powrocie piana,coś w tym stylu,raczej to wina filtra,szybkozłączek na filtrze lub pompki-gruszki,zobacz na jej budowę,połaczenia metalowo-gumowe,to nie może być szczelne.W ASO wymienia sie komplet wszystkich węży paliwowych,szybkozłaczek na raz.

Czy w baku jest odpowietrznik/zawór zwrotny,który wyprowadza powietrze z układu,które przepchniemy do baku pompką ręczną-gruszką?
Renault Kangoo 1.5dci Korsika Blau 2003
czarek0402
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 726
Dołączył(a): poniedziałek, 14 lutego 2011, 21:16
Lokalizacja: Dolnośląskie

Re: problem, silnik traci moc (lub szarpie) przy przyśpiesza

Postprzez grembol7 poniedziałek, 3 września 2012, 10:43

Pewnego dnia (jakoś ponad tydzień temu) autko pracowało na biegu jałowym jak czekałem z rana na kogoś i nagle zgasło i już się nie dało zapalić silnika. Słychać było wyraźny start silnika przy kręceniu ale od razu gasł.
Autko poszło do znajomego mechanika i ten po szybkiej diagnozie wymyślił że:
1. Paliwa nie ma w baku - było 3/4 baku
2. Wtryski się zepsuły - są sprawne.
3. Trzecia diagnoza już była trafna - zepsuta pompa wtryskowa.

Wymieniona pompa wtryskowa i jak na razie od 2 dni działa ale zapaliła się znów kontrolka pomarańczowa z silnika. EGR jak czyściłem sprawdzałem tak jak mówisz ale się chyba nic nie ruszało - teraz nie jestem pewien.

Tragedia ten kangur... Chce ktoś kupić? :D
grembol7
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 7
Dołączył(a): środa, 18 lipca 2012, 15:59

Poprzednia strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron