Problem z hamulcami 1.9D

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Problem z hamulcami 1.9D

Postprzez strzala88 wtorek, 2 października 2012, 22:32

Witam po dłuższej nieobecności.

Jutro będę się brał za naprawę hamulców. Problem jest taki, że mój Kangur za mocno hamuje tylnymi kołami, do tego stopnia, że blokuje je już przy lekkim hamowaniu, włącza się ABS i odbija pedał hamulca, jakby tył hamował tak jak powinien przód, zupełnie na odwrót, podejrzenie mam takie, że przewody hamulcowe do pompy ABS'u mogą być po prostu odwrotnie podłączone, albo korektor siły hamowania nie spełnia swojej funkcji o ile taki jest, bo dostałem informacje na forum, że takiego nie ma w wersji z ABS'em, a na schemacie układu hamulcowego (oczywiście wersji z ABS'em) kangura taki korektor występuje i jest opisany jako jeden z elementów układu ABS'u Boscha. Co jeszcze może być przyczyną takiego zachowania się układu, gdzie dokładnie znajdę pompę ABS'u, jakie powinna mieć symbole, czy pasuje pompa z innych wersji silnikowych, czy korektor siły hamowania rzeczywiście nie występuje w tym modelu, jeżeli jest to w którym miejscu dokładnie?

Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
strzala88
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 17
Dołączył(a): poniedziałek, 14 maja 2012, 21:16
Lokalizacja: Stegna

Re: Problem z hamulcami 1.9D

Postprzez Lucass środa, 3 października 2012, 08:02

strzala88 napisał(a): podejrzenie mam takie, że przewody hamulcowe do pompy ABS'u mogą być po prostu odwrotnie podłączone,
Podjechałbym na stację diagnostyczną i sprawdził siły hamownia. Będziesz miał jasność przynajmniej w temacie zamiany przewodów.
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Problem z hamulcami 1.9D

Postprzez edpawel środa, 3 października 2012, 20:49

Witam pompa ABs znajduje się za prawym nadkolem za silnikiem , dostep jest od góry , musisz zdjąć wygłuszenie miedzy komora silnika a kabina , i drugie miejsce gdzie sie można dostac to od prawego nadkola... pompe wyjmiesz przez prawe nadkole i odkrecisz dwa przewody , ale i od gury bedziesz musiał sie dostac aby odkręcić przewody... dostęp jest znikomy , zalecana naprawa w dwie osoby i kanał... poprzez kanał bedziesz miał dostęp do dolnego mocowania pompy... pompa jest przykręcona do blachy a blacha do nadkola :D , aby ją wyjąć potrzeba dużo wyobrażni i musowo to robic w dwie osoby...

Ja wymieniając przewód hamulca na miedziany od lewego koła , kupiłem przewód miedziany gotowy i niemogłem wkręcic go w pompe abs i delikatnie zepsułem gwint , wyjołem pompe , znajomy mechanik mi nagwintował a nowy przewód założyłem ale musiałem przekóć na stare koncówki i dopiero sie udało złozyc... strasznie duzo pracy z tą pompą , dostep znikomy... możesz mieć tez problem z odłączeniem kostki zasilania abs ;) potem duzo pompowania aby odpowiettrzyv układ hamucowy , ja zalałem nowym płynem :D
przedni przewód hamucowy wymieniałem z bratem... gdy auto było na kanale zauważyłem ,że przewody do tylnich kół przed kołem zapasowym są bardzo zgniłe... sprawdzcie u siebie bo ja musiałem wymieniać dla bezpieczenstwa jazdy ( ale tył zrobił znajomy mechanik bo akurat nie mialem czasu :P ) , walczyłem tez z lewym zaciskiem... urwał sie odpowietrznik i trzeba było rozwiercać :<

Niewiem czy może to być to ale ja miałem podobny problem... z przodu mi zgniły pierścienie abs po których czujnik abs szczytuje obroty koła i mi popękały i sie kręciły , przód nie hamował a tył warjował... wychodziło na to ,że auto czasami hamowało prawie wcale a jak hamowało mocniej to jakoś chyba tyłem bardziej he he... , zdazało sie że wcale nie chamowało... pedał hamulca odbijał... , prawie raz wpadłem na drugie auto ale ratowałem sie recznym...
z hamulcami miałem problem kompletnie niewidzialem co sie dzieje... ogólnie auto hamowało wmiare ok ,ale czasami cos warjowało i niewiadomo kiedy mogło nie hamowac , kontrolka abs raz sie swieciła raz nie... z ponad miesiac jezdiłem z wyjetym bezpiecznikiem od abs ,predkosciomerz nie działał :D wsumie z hamucami mialem problem z dwa miesiace , uratowało mnie to ,że wyjołem bezpiecznik ale niemialem wtedy abs , pomogła wmiana pierscieni abs :P

Ja mam 1.9 Dti myśle ,że w zaleznosci od silnika można napotkać na jakieś nowe przeszkody :lol:

aktualnie auto stoi u mechanika padła pompa paliwowa , jutro bede wiedzial w jakim stanie jest pompa.. , auto słabo paliło i dymiło strasnzie po odbpaleniu... pompa wysłana do serwisu...
skoczek 02r. 1.9 DTI 80km (KC0U)
KOD SILNIKA: F9Q 780 (sprzedany 12.11.2018) daleko nie poszedł... 7.5 roku jazdy XD szkoda było sprzedac ( 340kkm nalatane , jezdził bym dalej bo silniczek jak dzwon , ale buda i elektryka to szkoda gadać...
VW lt 35 2.5 TDI 109km 02r blaszak :P
Vw t5 2.0 CR 102 km 2011r
audi a4 b6 1.6 benzynka 02r...
Avatar użytkownika
edpawel
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 187
Dołączył(a): poniedziałek, 25 czerwca 2012, 18:58
Lokalizacja: Lubelskie / Zamość

Re: Problem z hamulcami 1.9D

Postprzez strzala88 środa, 3 października 2012, 21:21

Pompę ABS'u już znalazłem, jutro mam zamiar sprawdzić czy przewody hamulcowe są do niej poprawnie podłączone, jeżeli chodzi o pierścienie ABS'u to wydają się być w porządku, tłoczki wyjęte, wyczyszczone, gumy całe, prowadnice wyczyszczone, nasmarowane, przy naciśnięciu hamulca tłoczki wychodzą bez najmniejszych problemów, bębny sprawdziłem, nie widać tam żadnych nieprawidłowości, w moim przypadku jak odłączę ABS, to samochód po lekkim naciśnięciu hamulca zachowuje się jakby miał zaciągnięty ręczny, a jak ABS jest włączony to po prostu zapobiega blokowaniu się tylnych kół i w efekcie odbija pedał hamulca, a przód nie hamuje wtedy praktycznie wcale, więc to będzie raczej inny problem, a jak zmieniałeś przewody hamulcowe to napotkałeś gdzieś po drodze korektor siły hamowania, bo bardzo mnie zastanawia czy takie ustrojstwo występuje w kangoo z ABS'em?
Avatar użytkownika
strzala88
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 17
Dołączył(a): poniedziałek, 14 maja 2012, 21:16
Lokalizacja: Stegna

Re: Problem z hamulcami 1.9D

Postprzez edpawel środa, 3 października 2012, 21:28

Wymieniałem przewód lewego koła a on był podłączony bezpośrednio pod pompe abs...
z serwem hamulcowym nic nie robiłem...
niewiem jaki u ciebie jest problem , może skontaktuj sie z jakims mechanikiem... stąz pracy robi swoje :D

najbardziej zastanawia mnie to ,że lewe koło mi hamuje bardziej a pompa abs jest po drugiej stronie auta , czyli prawe powinno bardziej hamowac , bo przewód z prawej strony jest kilka razy krutszy... :idea:
skoczek 02r. 1.9 DTI 80km (KC0U)
KOD SILNIKA: F9Q 780 (sprzedany 12.11.2018) daleko nie poszedł... 7.5 roku jazdy XD szkoda było sprzedac ( 340kkm nalatane , jezdził bym dalej bo silniczek jak dzwon , ale buda i elektryka to szkoda gadać...
VW lt 35 2.5 TDI 109km 02r blaszak :P
Vw t5 2.0 CR 102 km 2011r
audi a4 b6 1.6 benzynka 02r...
Avatar użytkownika
edpawel
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 187
Dołączył(a): poniedziałek, 25 czerwca 2012, 18:58
Lokalizacja: Lubelskie / Zamość

Re: Problem z hamulcami 1.9D

Postprzez strzala88 środa, 3 października 2012, 21:49

Pytałem się 4 mechaników i każdy mówił, ze musiałby zajrzeć, więc zostaje mi poszukać czy coś takiego tam istnieje, ale jeżeli nie będzie to skąd mam wiedzieć, że nie powinno jego tam być, min. to może być przyczyną takiego zachowywania się całego układu, kiedyś ktoś na forum napisał mi że wersja z ABS'em nie ma korektora siły hamowania, no i rzeczywiście pompa ABS'u mogłaby też pełnić tą samą funkcje którą spełnia korektor siły hamowania, ale na schemacie układu ABS w instrukcji napraw kangoo z tych lat korektor jest ujęty, jako jeden z podstawowych elementów. Jutro rozbieram dalej kangura z nadzieją, że albo będą pomylone przewody hamulcowe do pompy ABS'u, albo korektor się znajdzie i będzie uszkodzony, jeżeli przewody będą poprawnie podłączone, a korektora nie będzie to pojawi się problem co dalej z tym robić.
Avatar użytkownika
strzala88
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 17
Dołączył(a): poniedziałek, 14 maja 2012, 21:16
Lokalizacja: Stegna

Re: Problem z hamulcami 1.9D

Postprzez edpawel środa, 3 października 2012, 21:56

MOże wszystkim zarządza pompa abs a korektor siły hamowania był w starszych wesjach , to znaczy z poczatku produkcji... pozatym jak działa pompa abs i jak ja sprawdzić... ja mam rocznik 2002... jak wogóle wygląda korektor siły hamowania? , hhmm ciekawe gdzie go schowali :evil: :?:


w allle drogo ta czesc wyglada tak http://allegro.pl/renault-kangoo-1-9-d- ... 52256.html , tylko gdzie to jest zamontowane :roll:
skoczek 02r. 1.9 DTI 80km (KC0U)
KOD SILNIKA: F9Q 780 (sprzedany 12.11.2018) daleko nie poszedł... 7.5 roku jazdy XD szkoda było sprzedac ( 340kkm nalatane , jezdził bym dalej bo silniczek jak dzwon , ale buda i elektryka to szkoda gadać...
VW lt 35 2.5 TDI 109km 02r blaszak :P
Vw t5 2.0 CR 102 km 2011r
audi a4 b6 1.6 benzynka 02r...
Avatar użytkownika
edpawel
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 187
Dołączył(a): poniedziałek, 25 czerwca 2012, 18:58
Lokalizacja: Lubelskie / Zamość

Re: Problem z hamulcami 1.9D

Postprzez strzala88 środa, 3 października 2012, 22:33

Do pompy ABS'u wchodzą dwa przewody hamulcowe od pompy hamulcowej, wychodzą cztery do każdego koła z osobna, pompa ma za zadanie przekazywać ciśnienie (z pompy hamulcowej) do przewodów hamulcowych (nie wiem czy na tylne koła ta pompa podaje mniejsze, czy korektor siły hamowania je zmniejsza), głównym jej zadaniem jest ograniczanie ciśnienia w odpowiednim przewodzie hamulcowym w przypadku kiedy zaczyna się blokować któreś z kół podczas hamowania, a pompa "dowiaduje" się o tym które koło się blokuje i na którym przewodzie zmniejszyć ciśnienie dzięki czujnikom ABS'u które mierzą prędkości obrotowe (impulsy, po to są te ząbki na pierścieniach ABS'u czy jak tam je zwał) i przekazują informację do pompy, ogólnie w wielkim skrócie tak działa system ABS, proste i genialne. A korektor siły hamowania nie wiem jak dokładnie wygląda, ale jego zadaniem jest ograniczenie ciśnienia podczas hamowania w tylnych przewodach hamulcowych, oraz zmiana tego ciśnienia w zależności od obciążenia pojazdu (im lżejszy tył tym mniejsze ciśnienie jest potrzebne, tylne koła hamują lżej), od pompy ABS'u biegną dwa przewody do tyłu to jeżeli jest tam ten korektor to będzie on miał 4 otwory (dwa w które wchodzą przewody od pompy i 2 gdzie wychodzą na koła) i coś co będzie w stanie zmienić działanie w zależności od obciążenia, ale jak to dokładnie wygląda pozostaje dla mnie tajemnicą, a przypuszczam, że może się znajdować gdzieś w okolicy belki.

w allle drogo ta czesc wyglada tak http://allegro.pl/renault-kangoo-1-9-d- ... 52256.html , tylko gdzie to jest zamontowane


No to już wiem jak to ma wyglądać, pewnie przy pomocy tej sprężyny w jakiś sposób "mierzy" obciążenie i w pełni mechaniczny sposób zmienia przepływ płynu do przewodów hamulcowych, zwiększa średnicę otworów wyjściowych wraz ze wzrostem obciążenia, ale nie wiem to tylko moje przypuszczenie.
Avatar użytkownika
strzala88
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 17
Dołączył(a): poniedziałek, 14 maja 2012, 21:16
Lokalizacja: Stegna


Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron