1,9 dTi - ile pali i jak jeździć ekonomicznie?

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

1,9 dTi - ile pali i jak jeździć ekonomicznie?

Postprzez cyberhuman środa, 7 listopada 2012, 22:35

Na razie znalazłem info, że przy 2000 obr/min jest 160 Nm...

I teraz, pytanie do Was, którzy macie taki silnik: ile Wam pali w cyklu miejskim?

Ja na razie kończę pierwszy zbiornik po naprawie impulsatora prędkościomierza. Ale, niestety, nie wychodzi to różowo.

No i chciałbym się dowiedzieć, jak jeździcie. Czy trzymać Kangura na 1500 obr/min przy stałej prędkości 50 km/h na 5. biegu, czy raczej na 4. i 2000 obr/min?

Ja, jakoś zawsze, przełączam możliwie szybko na kolejny bieg, tak samo, jak robią to automaty, którymi jeździłem/jeżdżę.
Był kiedyś nawet o tym artykuł w jakimś piśmie motocyklowym, robili testy i też wyszło, że im szybciej bieg przełączać na kolejny, tym mniej pali...

Obecnie mam ok. 480-490 km i wskaźnik na ostatniej bazie... Jeżeli kulnę na tym zbiorniku 600 km i wejdzie 42 litry, będzie to oznaczać zużycie 7 litrów.
[url=Tu]http://renaultkangoo.w.interia.pl/dane_techniczne_8.htm[/url] stoi, że w cyklu miejskim Kangoo 1,9 dTi 80 KM zużywa 7,2 - byłoby w miarę OK, biorąc pod uwagę krótkie dystanse, które pokonuję...
1,9 dTi RXE, 2000, 59 kW, jakiś taki Gwiezdny Pył; mod Bogdana - koła 15", fotele Scenic, schowki lotnicze, osłona od 4x4 itd itp...

/avatar pochodzi z pasji off... niestety, kangur jest 2WD.../

http://wymiatamy.com
Avatar użytkownika
cyberhuman
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 142
Dołączył(a): niedziela, 7 października 2012, 17:31
Lokalizacja: POZnan* West Side

Re: 1,9 dTi - ile pali i jak jeździć ekonomicznie?

Postprzez dostawca środa, 7 listopada 2012, 22:56

Wg mnie przerzucasz biegi troszkę za szybko... Miałem okazję jeździć firmowym 1,9dTi w kangoo oraz megane i 1500 to jednak trochę za nisko... ale może to tylko moje odczucia jako człowieka nie lubiącego jazdy dieslem...
Automat to automat... do pralki się nadaje, a nie do auta... ;)
Ale niech się wypowiedzą właściciele dTika :)

PS Kangoo 1,9 jeździłem mało, ale jeszcze co do dTi to jeździłem też 2,8(krótki master i najdłuższe jakie może być movano) i on jak dla mnie ma zakres użyteczny ok 1800-3000, niby duży silnik to powinien się kulać niżej niż 1,9 bez wielkich odczuć, ale jakoś mu to nie szło... najbardziej ekonomiczne dla 2,8 było 1800-2000
Czterołap 2,0 Sport
F4R swap-||||||||||||||||||||Complete!-Czyli jak zepsuć 4x4, krok po kroku-Klik!
Bo życie jest za krótkie, zeby jeździć dieslem
Avatar użytkownika
dostawca
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 350
Dołączył(a): środa, 10 października 2012, 08:40
Lokalizacja: Krosno

Re: 1,9 dTi - ile pali i jak jeździć ekonomicznie?

Postprzez cyberhuman środa, 7 listopada 2012, 23:18

O nie, co do automatu, to się nie zgadzam...
Uważam, że do aut turystycznych powinien być tylko automat, a manual do wyboru; do prawdziwych terenówek (nie SUV) oraz aut sportowych.
Po co mieszać skrzynią? Tylko się silnik męczy, sprzęgło i pogarsza bezpieczeństwo jazdy - odrywanie rąk itp itd - nie mówię, że nie umiem, ale nie lubię.
Poza tym manuale do motocykli - w tych sprzętach żadnych automatów - a już się, niestety, pojawiają...

Co do przełączania biegów - może niejasno napisałem - nie przerzucam przy 1500... Ciągnę nieco powyżej 2000, gdzieś raczej bliżej 2500.
Chodzi mi o jazdę ze stałą prędkością, na pustą budę (dla mnie to oznacza kierowca, paliwo, 50 kg w bagażniku) - czy wtedy 1500 jest OK - silnik mi się nie dławi, nie szarpie, nawet, co mnie zaskoczyło, ładnie przyspiesza, choć śledziony nie urywa... Po prostu, w porównaniu do silników Forda, VW, czy Kia nie czuję turbodziury, ale ten efekt akurat jest znany w silnikach Renault. Jakby nie patrzyć, w F1 mają silniki na podium ;) Oczywiście bolid to nie sam silnik, a i Kangoo to nie liga F1, ale, coś niecoś tego know-how pewnie przecieka...

Wracając do wątku głównego...
1,9 dTi RXE, 2000, 59 kW, jakiś taki Gwiezdny Pył; mod Bogdana - koła 15", fotele Scenic, schowki lotnicze, osłona od 4x4 itd itp...

/avatar pochodzi z pasji off... niestety, kangur jest 2WD.../

http://wymiatamy.com
Avatar użytkownika
cyberhuman
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 142
Dołączył(a): niedziela, 7 października 2012, 17:31
Lokalizacja: POZnan* West Side

Re: 1,9 dTi - ile pali i jak jeździć ekonomicznie?

Postprzez TomekCh czwartek, 8 listopada 2012, 00:11

Ja raczej ciężkiej nogi nie mam, staram się jeździć oszczędnie. Trójkę wrzucam przy 40km/h, czwórkę przy 60km/h, piatkę przy 80 km/h, no chyba, że zależy mi na szybszym przyśpieszeniu. Jeżdżę do 140 km/h. Spalanie za ostatnie 2 lata, czyli odkąd notuję to 5,6 l/100 km. Nigdy nie przekroczyło mi 6 l/100 km, zanotowane minimum w trasie to 4,9 l/100 km. Masz jeszcze zatem pewne pole do popisu.
Avatar użytkownika
TomekCh
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 41
Dołączył(a): piątek, 31 lipca 2009, 10:47
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: 1,9 dTi - ile pali i jak jeździć ekonomicznie?

Postprzez DjKosmit czwartek, 8 listopada 2012, 08:06

Hey
Duże te spalanie :(
U mnie z autopsji. W zeszłym roku byłem w Kołobrzegu kilka dni a że lokum mieliśmy 10 km od centrum dzień w dzień w korkach co najmniej 2 godziny. I łącznie z dojazdem i powrotem do domu autkiem 4 osoby + dziecko + bagaż upaliłem 5,5 l /100 km.

Kiedyś jak jeszcze zajmowałem się branżą muzyczną i robiłem nawet 800 km w weekend to miałem wyniki w okolicach 4,5 l. Załadowany po dach do oparć siedzeń przednich + 2 osoby.

Kiedyś goniłem zwierzaka tak nawet do 120 km/h teraz w związku z luźniejszą pracą i krótszymi trasami to raczej 90 - 100 km/h

Pozdrawiam!
Renault Kangoo 1.9 DTI RXE 2001, Aluski, Rurki, Webasto :D
Obrazek
DEKORACJE CUKIERNICZE I AKCESORIA:http://www.cafe-chocolate.pl
KUJAWSKO POMORSKIE POZDRAWIA
Avatar użytkownika
DjKosmit
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 81
Dołączył(a): niedziela, 7 grudnia 2008, 18:45
Lokalizacja: DĄBROWA koło Mogilna

Re: 1,9 dTi - ile pali i jak jeździć ekonomicznie?

Postprzez MK czwartek, 8 listopada 2012, 08:49

Zmień jaszcze f. powietrza.
1500obr/min to trochę nisko, raczej 1700-1800.
Pozdrowienia Marcin
CLIO 3 1,6 16v 128KM GORDINI 2012r. - LPG STAG
Kangoo II 1,5dCi 115KM PRIVILEGE+ TomTom Edition 31.XII.2010r. srebrny
Porzuciłem akordeon, a szkoda.
Focenie wciąga!!! Jestem szumofobem i maniakiem ostrości!!!
Nikon D7100 Nikon D50


CHEVROLET SPARK M300 LS 1,2 16v 85KM 2010r. - LPG STAG - BYŁ!!!!
Avatar użytkownika
MK
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2004
Dołączył(a): poniedziałek, 24 maja 2004, 23:00
Lokalizacja: Cieszyn-Gród Trzech Braci

Re: 1,9 dTi - ile pali i jak jeździć ekonomicznie?

Postprzez cyberhuman czwartek, 8 listopada 2012, 10:31

Poprzedni właściciel, 3 dni przed sprzedażą, zmienił olej (widziałem świeży, słomkowy kolor oleju na bagnecie) oraz filtr powietrza. Filtr powietrza sprawdziłem, jest nowy i czysty.
Zacznę prowadzić książkę przebiegu, żeby sprawdzić, jakie robię odległości...
Bo są nieduże... Może dlatego tak dużo pali...
Co do stanu silnika - mogę się mylić, ale wydaje mi się, podkreślam słowo "wydaje", że nie jest źle: czuć że turbo ładuje, nie gwiżdże, z rury się nie dymi, ani przy przełączaniu biegów, ani przy wciśnięciu w podłogę... No, ale wiadomo, te objawy to nie diagnoza... Może warto by zbadać ciśnienie sprężania...
Na razie zrobię 3-5 zbiorników, to będę mógł coś więcej powiedzieć...
1,9 dTi RXE, 2000, 59 kW, jakiś taki Gwiezdny Pył; mod Bogdana - koła 15", fotele Scenic, schowki lotnicze, osłona od 4x4 itd itp...

/avatar pochodzi z pasji off... niestety, kangur jest 2WD.../

http://wymiatamy.com
Avatar użytkownika
cyberhuman
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 142
Dołączył(a): niedziela, 7 października 2012, 17:31
Lokalizacja: POZnan* West Side

Re: 1,9 dTi - ile pali i jak jeździć ekonomicznie?

Postprzez wtom czwartek, 8 listopada 2012, 17:09

Mój skoczek odkąd zamontowałem licznik z komputerem pokładowym i zacząłem jeździć z włączonym chwilowym spalaniem to pali Mi w mieście 4,7l a w trasie 4,2l przy 80km i 2000 obrotów.
Kangoo 1,9DTI 2000r RXE silnik F9Q780 59kw szary metalik
Avatar użytkownika
wtom
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 58
Dołączył(a): sobota, 3 marca 2012, 20:25
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Re: 1,9 dTi - ile pali i jak jeździć ekonomicznie?

Postprzez cyberhuman piątek, 9 listopada 2012, 11:58

@wtom: jak zamontowałeś licznik z komputerem pokładowym?
Ile pracy i pieniędzy Cię to kosztowało?
1,9 dTi RXE, 2000, 59 kW, jakiś taki Gwiezdny Pył; mod Bogdana - koła 15", fotele Scenic, schowki lotnicze, osłona od 4x4 itd itp...

/avatar pochodzi z pasji off... niestety, kangur jest 2WD.../

http://wymiatamy.com
Avatar użytkownika
cyberhuman
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 142
Dołączył(a): niedziela, 7 października 2012, 17:31
Lokalizacja: POZnan* West Side

Re: 1,9 dTi - ile pali i jak jeździć ekonomicznie?

Postprzez wtom piątek, 9 listopada 2012, 13:56

Pracy do nie wiele zamiana licznika i przełącznika wycieraczek no i przeciągnięcie przewody od ECU do licznika, a koszty to licznik 100 + manetka wycieraczek z przyciskiem do komputera 30 i około 2m przewodu
Kangoo 1,9DTI 2000r RXE silnik F9Q780 59kw szary metalik
Avatar użytkownika
wtom
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 58
Dołączył(a): sobota, 3 marca 2012, 20:25
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Następna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron