1,9 dTi - ile pali i jak jeździć ekonomicznie?

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Re: 1,9 dTi - ile pali i jak jeździć ekonomicznie?

Postprzez cyberhuman sobota, 15 grudnia 2012, 12:05

Aha. Ale pozostaje pytanie co z kołem. Można dać na dach, w sumie... Hmm...
Zobaczymy...
Na razie zakryłem 3/4 chłodnicy kartonem i testuję wpływ tej modyfikacji na szybkość zagrzewania pieca. W -10*C osiągnąłem spalanie 6,9, czyli chyba jest OK.
1,9 dTi RXE, 2000, 59 kW, jakiś taki Gwiezdny Pył; mod Bogdana - koła 15", fotele Scenic, schowki lotnicze, osłona od 4x4 itd itp...

/avatar pochodzi z pasji off... niestety, kangur jest 2WD.../

http://wymiatamy.com
Avatar użytkownika
cyberhuman
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 142
Dołączył(a): niedziela, 7 października 2012, 17:31
Lokalizacja: POZnan* West Side

Re: 1,9 dTi - ile pali i jak jeździć ekonomicznie?

Postprzez Lucass sobota, 15 grudnia 2012, 14:08

Koło zostawia się w garażu lub sprzedaje,a kupuje dojazdówkę. Zajmuje zdecydowanie mniej miejsca, postawiona z boku przy nadkolu prawie w ogóle. Przez 6 i pół roku ani razu jej nie musiałem używać, mimo że zaliczyłem dobre kilka wizyt u wulkanizatora. Bezdętkowe opony rzadko tracą od razu całe powietrze.
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: 1,9 dTi - ile pali i jak jeździć ekonomicznie?

Postprzez Szumak sobota, 15 grudnia 2012, 21:03

Zwykle ciśnienie spada do 1-1.5 bar jak się złapie gwoździa, można spokojnie dojechać do serwisu. Można też wozić uszczelniacz w spraju przydatny przy większych dziurach i/lub odległościach.
Suzuki Marauder [2001]:
Obrazek
Suzuki Burdelmam C50 [2006]
Obrazek
Był: Kangur Polarny 1.2 16V LPG [2002]:
Obrazek
Była: Babcia Asia 1.8 [1994]:
Obrazek
Avatar użytkownika
Szumak
Vice Kangoomistrz 2012
Vice Kangoomistrz 2012
 
Posty: 1963
Dołączył(a): piątek, 27 czerwca 2008, 11:26
Lokalizacja: SBI - GMB - GWE

Re: 1,9 dTi - ile pali i jak jeździć ekonomicznie?

Postprzez bogdan02 wtorek, 18 grudnia 2012, 00:59

Zwykle ciśnienie spada do 1-1.5 bar jak się złapie gwoździa, można spokojnie dojechać do serwisu. Można też wozić uszczelniacz w spraju przydatny przy większych dziurach i/lub odległościach.

No niby tak, ale ja się bardzo cieszyłem że miałem pełne koło pod samochodem w czasie deszczu na chorwackiej autostradzie. wjechałem na jakieś żelastwo leżące na jezdni i powycinało w oponie dziury wielkości dłoni. Fakt że było to kangurem na letnich 15-tkach, a na zapasie jeździła 14 ale mimo wszystko takim kulawym dojechałem do domu. Teraz w cytrynach mam dojazdówki, ale na dłuższe wyjazdy poza granice kraju biorę w pokrowiec pełne koło.
bogdan02 - Już jestem emerytem
Xsara Picasso 1,8 LPG i Xsara 1,8 LPG Też francuzy czyli nieprzewidywalne samochody
Avatar użytkownika
bogdan02
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 916
Dołączył(a): środa, 24 października 2007, 23:00
Lokalizacja: Wieluń

Re: 1,9 dTi - ile pali i jak jeździć ekonomicznie?

Postprzez cyberhuman środa, 19 grudnia 2012, 21:13

Ja na 5 awarii koła, które pamiętam na przestrzeni 12 lat to:
2 razy rozdarta burta opony
1 raz totalny flak rano
1 raz rano ledwo ledwo powietrza - dojechałem 300 m do wulkanizacji, tak mam blisko, ale było tam tyle powietrza (w kole), żeby felga nie szła po asfalcie
1 raz wyfrezowana opona przez awarię kominka, którą uszło całe powietrze w kilka chwil - Żona jechała i nie zauważyła, że się skończyło powietrze w przednim kole
- Ford Mondeo MK3, 2.0 TDci.

Czyli na 5 razy, 1 raz nie musiałem korzystać z zapasu.
Statystycznie rzecz ujmując, w 80% przypadków muszę mieć zapas.
Jak pisałem, bagażnik zajmuję cały, szczelnie, zostaje miejsce na gaśnicę na nadkolu.
Do tego miejsce za prawym fotelem zajęte przez wsunięty ekran do projektora, długość 225 cm, czyli leci pod szybę klapy.
Zostaje miejsce za kierowcą, które muszę mieć wolne dla fotelika/dziecka.

A zatem na zapas mam dwa miejsca: fabryczne i dach. U mnie na osiedlu kradną nawet katalizatory, więc dach odpada.
No i nie lubię jeździć na stację - zajmuje to za dużo czasu, szczególnie jak jest kolejka - dieslem, jakby nie patrzeć, zaglądam 2x w miesiącu.

Ostatnie dwa tankowania wykonałem na BP zamiast na Auchan. Nie wiem, czy to jakość paliwa, czy temperatura dodatnia, ale spadło do 6,5.
Testy zacznę prowadzić na Czołgu (drugie auto, które zimą na paliwie z Auchan pali 13,6 ON). Jeśli też spadnie zużycie, wrócę do BP - różnica w cenie jest obecnie (w Pń) 8 gr/l.
A dodatkowo zbieram punkty Payback, które można wymieniać na na prawdę fajne fanty.
1,9 dTi RXE, 2000, 59 kW, jakiś taki Gwiezdny Pył; mod Bogdana - koła 15", fotele Scenic, schowki lotnicze, osłona od 4x4 itd itp...

/avatar pochodzi z pasji off... niestety, kangur jest 2WD.../

http://wymiatamy.com
Avatar użytkownika
cyberhuman
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 142
Dołączył(a): niedziela, 7 października 2012, 17:31
Lokalizacja: POZnan* West Side

Odp: 1,9 dTi - ile pali i jak jeździć ekonomicznie?

Postprzez Szumak niedziela, 23 grudnia 2012, 09:18

Punkty Payback to fajna sprawa :) po roku tankowania (jak dla mnie duzo drozszego paliwa LPG - ok 20gr) mozna dostac nawet jeden darmowy batonik!
A jesli masz we flocie ze dwa tiry to uzbiera sie pewnie na szczoteczke do zebow!
;)

U mnie obecnie takiej roznicy jakosciowej nie obserwuje, ale wszystko zalezy od stacji a nie od sieci. Na obu mam paliwo z Orlenu.


Wysyłane z mojego ALCATEL ONE TOUCH 916D za pomocą Tapatalk 2
Suzuki Marauder [2001]:
Obrazek
Suzuki Burdelmam C50 [2006]
Obrazek
Był: Kangur Polarny 1.2 16V LPG [2002]:
Obrazek
Była: Babcia Asia 1.8 [1994]:
Obrazek
Avatar użytkownika
Szumak
Vice Kangoomistrz 2012
Vice Kangoomistrz 2012
 
Posty: 1963
Dołączył(a): piątek, 27 czerwca 2008, 11:26
Lokalizacja: SBI - GMB - GWE

Re: 1,9 dTi - ile pali i jak jeździć ekonomicznie?

Postprzez cyberhuman poniedziałek, 24 grudnia 2012, 12:21

Fakt, punkty zbiera się mozolnie. Ale, uzbierałem już ich ponad 25 tyś, więc można wybrać blender, wkrętarkę lub zestaw głośnomówiący. Albo radio JVC na USB. Nie jest tak źle. Do dziś mam świetne stalowe (i ostre) noże ze stacji Shell - nie tępią się, mam je od 2005r.

Co do stacji i paliwa, to ciekawe - sądziłem, że każda stacja korporacyjne ma to samo paliwo... Tylko ceny się różnią, bo za miastem lub na wylotach jest drożej niż w gęstej miejskiej zabudowie...
1,9 dTi RXE, 2000, 59 kW, jakiś taki Gwiezdny Pył; mod Bogdana - koła 15", fotele Scenic, schowki lotnicze, osłona od 4x4 itd itp...

/avatar pochodzi z pasji off... niestety, kangur jest 2WD.../

http://wymiatamy.com
Avatar użytkownika
cyberhuman
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 142
Dołączył(a): niedziela, 7 października 2012, 17:31
Lokalizacja: POZnan* West Side

Re: 1,9 dTi - ile pali i jak jeździć ekonomicznie?

Postprzez Lucass środa, 26 grudnia 2012, 13:08

To co nazywasz stacjami "korporacyjnymi" to zwykle tylko franszyza.
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: 1,9 dTi - ile pali i jak jeździć ekonomicznie?

Postprzez cyberhuman czwartek, 27 grudnia 2012, 19:29

Oczywiście mam tego świadomość. Ale beczka dochodzi ta sama na każdą stację, czyż nie?
I chyba na takiej stacji nie ma kombinowania, hmm? Czy może jestem naiwny?
1,9 dTi RXE, 2000, 59 kW, jakiś taki Gwiezdny Pył; mod Bogdana - koła 15", fotele Scenic, schowki lotnicze, osłona od 4x4 itd itp...

/avatar pochodzi z pasji off... niestety, kangur jest 2WD.../

http://wymiatamy.com
Avatar użytkownika
cyberhuman
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 142
Dołączył(a): niedziela, 7 października 2012, 17:31
Lokalizacja: POZnan* West Side

Re: 1,9 dTi - ile pali i jak jeździć ekonomicznie?

Postprzez Mascot czwartek, 27 grudnia 2012, 20:32

cyberhuman napisał(a):
Co do stacji i paliwa, to ciekawe - sądziłem, że każda stacja korporacyjne ma to samo paliwo... Tylko ceny się różnią, bo za miastem lub na wylotach jest drożej niż w gęstej miejskiej zabudowie...


Zatankuj na różnych stacjach, to poczujesz jakość paliwa ze stacji tej samej marki ( praca i moc silnika ).
Przykład - tankuje na Statoilu w Dąbrowie Górn. silnik chodzi płynnie, ma moc.
Kiedyś tankowanko na Statoilu gdzieś na trasie na Bielsko - tragedia. Nie wiem czy z " dolewką " paliwko czy coś, użerałem się z tym shitem aż do rezerwy :evil:

2 lata temu Skoczek zgarniany na lawetę + czyszczenie układu paliwowego, prawdopodobnie "lewe" paliwo. Auto od nowości tankowane tylko na Statoilu lub BP.
Kangoo 1.5 dCi ( 85km ) Helios 2007, niebieski Menthe TE J42
Zadomowiony - 22.06.2012 ( 235 595 km )
Druga belka wjechała pod budę - 15.11.2019 ( 330 450 km )
100 000 km z kangurem - 30.05.2020 ( 335 595 km )
Avatar użytkownika
Mascot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1405
Dołączył(a): wtorek, 3 sierpnia 2010, 13:01
Lokalizacja: Będzin ( Grodziec )

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron