Problem z układem kierowniczym-szarpie na zakrętach.

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Problem z układem kierowniczym-szarpie na zakrętach.

Postprzez michalxtreme wtorek, 30 kwietnia 2013, 08:02

Witam towarzystwo :)
Mój problem zaczął się po wymianie łożysk,końcówek drążków i innych elementów metalowo-gumowych w przednim zawieszeniu. Zaznaczam, że geometria ustawiona na laserach przez dobrego znajomego mechanika więc ręczę, że jest dobrze. Polega on na tym, że jadąc na zakręcie układ kierowniczy szarpie autem w stronę w którą się skręca. Jest to odczuwalne przy prędkości od 20-30 km/h. Poniżej nie występuje bądź jest niewyczuwalne. Nie da się jednoznacznie stwierdzić. Odczuwa się to tak jakby na przekładni nagle przeskoczył jeden ząbek zębatki. Przy wykonaniu zakrętu w prawo kierownica jest po wyprostowaniu na wprost i auto jedzie równo na wprost. Po wykonaniu skrętu w lewo kierownica jest o 1/6 obrotu w pozycji skrętu w lewo i auto jedzie prosto. Rzadko się zdarza , że auto jadąc dłuższy odcinek na wprost bez ruszania kierownicą nagle robi gwałtowne szarpnięcie w prawo i w lewo. Cóż to jest do licha? Czyżby moje przypuszczenia o przekładni? Dodaję, że jest szczelna i nic nie kapie i płynu nie ubywa.
Renault Kangoo 1,4 RT + całe mnóstwo "hand made" - zwierz to mój pupil !! Dbam jak mogę !! :-D
Avatar użytkownika
michalxtreme
Kangoexpert(em się nie czuję!)
Kangoexpert(em się nie czuję!)
 
Posty: 661
Dołączył(a): czwartek, 17 września 2009, 18:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Problem z układem kierowniczym-szarpie na zakrętach.

Postprzez Lucass wtorek, 30 kwietnia 2013, 08:47

Może ten kierunek?
viewtopic.php?f=78&t=8902
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Problem z układem kierowniczym-szarpie na zakrętach.

Postprzez michalxtreme wtorek, 30 kwietnia 2013, 08:50

Czy jest to możliwe? Odczucie jest raczej jakby przeskakiwało na maglownicy. Poza tym to dziwne pozostawanie kierownicy w różnych położeniach po skręcie w prawo lub w lewo.
Renault Kangoo 1,4 RT + całe mnóstwo "hand made" - zwierz to mój pupil !! Dbam jak mogę !! :-D
Avatar użytkownika
michalxtreme
Kangoexpert(em się nie czuję!)
Kangoexpert(em się nie czuję!)
 
Posty: 661
Dołączył(a): czwartek, 17 września 2009, 18:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Problem z układem kierowniczym-szarpie na zakrętach.

Postprzez michalxtreme niedziela, 5 maja 2013, 10:58

Więc tylko w ramach informacji. Problem rozwiązany. Wymieniłem wszystkie elementy metalowo-gumowe na wahaczu łącznie z przegubem i nic się nie zmieniło. Jak szarpało tak szarpało dalej kierownicą choć znacznie mniej. Szukałem i szukałem aż w końcu coś mnie tknęło i postanowiłem obejrzeć drążki kierownicze ( nie końcówki drążków ). No i tu się problem rozwiązał. Nie wiem jak do tego doszło ale oba drążki były wykręcone z listwy zębatej maglownicy o około 6-8 zwojów. Podkładki z tymi perforacjami zabezpieczającymi przed samoistnym wykręceniem były "sklepane" na równo. Nie wiem jak do tego w ogóle doszło ale po wymianie drążków mam teraz tramwaj. Jedzie jak po szynach. Najmniejszych drgań i trzyma się drogi jak przyklejony. Pozdrawiam wszystkich. A zwłaszcza diagnostę, który w lutym zapewniał, że jest wszystko ok.
Renault Kangoo 1,4 RT + całe mnóstwo "hand made" - zwierz to mój pupil !! Dbam jak mogę !! :-D
Avatar użytkownika
michalxtreme
Kangoexpert(em się nie czuję!)
Kangoexpert(em się nie czuję!)
 
Posty: 661
Dołączył(a): czwartek, 17 września 2009, 18:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Problem z układem kierowniczym-szarpie na zakrętach.

Postprzez Szumak niedziela, 5 maja 2013, 13:41

Jak kupowałem swojego to mechanik na gruntownej diagnostyce stwierdził jedynie, że mam układ wydechowy do wymiany a całe zawieszenie jest pierwsza klasa.... mimo, że samochód skakał jak piłka i latał po drodze tak, że ciężko było się utrzymać na pasie. Od tamtego czasu dwa razy już robiłem remont zawieszenia a układ wydechowy nadal "firmowy" ;)

Dobrze, że znalazłeś usterkę.
Suzuki Marauder [2001]:
Obrazek
Suzuki Burdelmam C50 [2006]
Obrazek
Był: Kangur Polarny 1.2 16V LPG [2002]:
Obrazek
Była: Babcia Asia 1.8 [1994]:
Obrazek
Avatar użytkownika
Szumak
Vice Kangoomistrz 2012
Vice Kangoomistrz 2012
 
Posty: 1963
Dołączył(a): piątek, 27 czerwca 2008, 11:26
Lokalizacja: SBI - GMB - GWE


Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron