Sorki, że tyle czasu się nie odzywałem, ale miałem trochę roboty przy kangurku (m.in. sprzęgło). Jako, że idzie zima i nie chce mieć przygód po drodze postanowiłem zregenerować sobie też wał
Niestety przy próbie "rozerwania" na wieloklinie do wymiany podpory - wał siedział tak mocno że wyrwało teflon i niestety musiałem znaleźć zakład który by mi ten wał zregenerował (wymiana wieloklinu), bo po tygodniu jazdy nieźle się już wyklepał bez teflonu.
Na allegro są oferty, ale ceny moim zdaniem z kosmosu. Znalazłem zakład w Radomiu - Wał Cardan Radom Service, który mogę szczerze polecić. Zrobili na prawdę fachowo - praktycznie przebudowali cały odcinek wału z wieloklinem przerabiając go na w pełni rozbieralny. Dodatkowo wymienili mi łożyska w podporach , które kupiłem na allegro na FAG podwójnie kryte i wymienili 4 krzyżaki. Dodatkowo cały wał jest odświeżony (pomalowany) i wygląda jak nowy
Cena usługi - 850 PLN wraz z materiałami i wyważeniem - co patrząc na ofertę z allegro daje połowę ceny. Krzyżaki założone były GKN model U-167 - bodajże z jakiegoś BMW. Oczywiście rok gwarancji na usługę.
Pytałem o demontaż tego tłumika drgań, ale Pan potwierdził to czego w zasadzie byłem pewien - nie powinno się tego demontować bo z tym elementem wał będzie "lżej" się kręcić.
Co ciekawe odwiedziłem kilka firm od wałów w moich okolicach (Lublin) i w zasadzie wszędzie słyszałem, że krzyżaki, a tym bardziej wieloklin są nie wymienialne i żebym sobie szukał drugiego wału
Obiecane numery trybów 5 biegu : 8200607981 oraz 8200611301. Dopisuję także do listy w pierwszym poście troszkę numerów części.