Maglownica / pompa / wycie

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Maglownica / pompa / wycie

Postprzez mike czwartek, 17 kwietnia 2014, 17:33

Witam!

Wymieniliśmy ostatnio maglownicę, która od początku miała luz i wkurzająco stukała na nierównościach - udało mi się nabyć używaną z gwarancją, ale niestety - poskładaliśmy wszystko do kupy i wspomaganie niemiłosiernie zaczęło wyć :( Ważne informacje:
1. Przedtem nie było mowy o takim wyciu
2. Musieliśmy przeciąć stary przewód zasilający maglownicę - niestety stalowo-aluminiowa końcówka nie dałą się w żaden sposób odkręcić i wstawiliśmy "handmade" z miedzianej rurki zakończony oryginalnymi końcówkami - nic nie cieknie, tyle że przewód jest dużo krótszy i nie ma tych wszystkich gumowych elementów i nie łączy się w kilku miejscach (swoją drogą - po co tak to zrobili ???)
3. Całość zalaliśmy Mobilem 220 ATF (wszedł 1L)

Doradźcie proszę, co teraz zrobić - czy to maglownica może być uszkodzona? Jak tak, to czeka nas z powrotem jej wybebeszanie... :(
Helios 1.5 dCi 65KM / KC07 / 2003 / 2012: Remont silnika i wymiana osprzętu, wymiana zawieszenia, cała blacharka / pełne malowanie
Avatar użytkownika
mike
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 97
Dołączył(a): niedziela, 14 sierpnia 2011, 09:50
Lokalizacja: Krosno

Re: Maglownica / pompa / wycie

Postprzez skawina czwartek, 17 kwietnia 2014, 17:55

Wyć to może pompa. A co do przewodów to po to są węże gumowe, żeby od drgań nie pękały rury.
1.4 99r
Paweł
Avatar użytkownika
skawina
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1689
Dołączył(a): wtorek, 19 marca 2013, 21:20
Lokalizacja: Skawina-Kraków

Re: Maglownica / pompa / wycie

Postprzez mike czwartek, 17 kwietnia 2014, 18:05

Dzięki za odpowiedź, kurde to naprawdę dziwne, że pompa przed zdjęciem jej - bo też ją demontowaliśmy żeby mieć lepszy dostęp do przewodów była OK, a teraz wyje :// Może za mało oleju, albo nieodpowiedni? Ale z tego co szukałem po forum to jest OK.

A czy jest opcja, że tamta maglownica była na tyle padnięta, że nie obciążała tak pompy? Teraz przyszła sprawna i nagle okazało się, że pompa jej nie ogarnia?
Helios 1.5 dCi 65KM / KC07 / 2003 / 2012: Remont silnika i wymiana osprzętu, wymiana zawieszenia, cała blacharka / pełne malowanie
Avatar użytkownika
mike
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 97
Dołączył(a): niedziela, 14 sierpnia 2011, 09:50
Lokalizacja: Krosno

Re: Maglownica / pompa / wycie

Postprzez skawina czwartek, 17 kwietnia 2014, 18:23

Możliwe, ale czy dobrze układ odpowietrzony? Olej dobry.
1.4 99r
Paweł
Avatar użytkownika
skawina
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1689
Dołączył(a): wtorek, 19 marca 2013, 21:20
Lokalizacja: Skawina-Kraków

Re: Maglownica / pompa / wycie

Postprzez mike czwartek, 17 kwietnia 2014, 18:26

Hmm, no tego właśnie nie wiem - w jaki najlepszy sposób by to odpowietrzyć? - weszło 1L i niby więcej nie chce się zmieścić.
Helios 1.5 dCi 65KM / KC07 / 2003 / 2012: Remont silnika i wymiana osprzętu, wymiana zawieszenia, cała blacharka / pełne malowanie
Avatar użytkownika
mike
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 97
Dołączył(a): niedziela, 14 sierpnia 2011, 09:50
Lokalizacja: Krosno

Re: Maglownica / pompa / wycie

Postprzez branio czwartek, 17 kwietnia 2014, 18:28

Silnik pompy do roboty
Can go. Kangoo
Zahaczony kłapacz z Junkersem
Avatar użytkownika
branio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3970
Dołączył(a): wtorek, 15 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Maglownica / pompa / wycie

Postprzez skawina czwartek, 17 kwietnia 2014, 18:30

Jaką masz pompę? Na pasku czy elektryczną?
1.4 99r
Paweł
Avatar użytkownika
skawina
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1689
Dołączył(a): wtorek, 19 marca 2013, 21:20
Lokalizacja: Skawina-Kraków

Re: Maglownica / pompa / wycie

Postprzez mike czwartek, 17 kwietnia 2014, 18:39

Elektryczna - była menda już robiona, tj. silnik był regenerowany rok temu (przezwajanie) :( tyle że mnie gościu ostrzegał że to bardzo ciężko przezwoić badziewie i nie wie ile to pochodzi.
Helios 1.5 dCi 65KM / KC07 / 2003 / 2012: Remont silnika i wymiana osprzętu, wymiana zawieszenia, cała blacharka / pełne malowanie
Avatar użytkownika
mike
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 97
Dołączył(a): niedziela, 14 sierpnia 2011, 09:50
Lokalizacja: Krosno

Re: Maglownica / pompa / wycie

Postprzez skawina czwartek, 17 kwietnia 2014, 18:45

To raczej sprawa wyjaśniona. Chyba, że podnieś przód do góry, jak się kierownica kręci.
1.4 99r
Paweł
Avatar użytkownika
skawina
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1689
Dołączył(a): wtorek, 19 marca 2013, 21:20
Lokalizacja: Skawina-Kraków

Re: Maglownica / pompa / wycie

Postprzez mike czwartek, 17 kwietnia 2014, 18:51

Nie no na wszelkich testach kiera idzie równo - nie przycina, ale jak się nie skręca to wyje cały czas, a jak się zacznie kręcić kołem to zaczyna się prawdziwy jazgot, ale tak jak sugerujecie raczej silnik - w sumie to nie pamiętam, ale tamtym razem było podobnie, z tym że w pewnym momencie zaczęła przerywać / zatrzymywać się i całkiem stanęła.

Dodam że znowu jak debil jeździłem bez nadkoli, które leżały w garażu, teraz już mam założone po robocie z maglem ale widzę, że za późno :/ Swoją drogą w zimie miałem raz wrażenie jakby się na chwile zatrzymywało wspomaganie, więc pewnie zaczęła się sypać,a poprzedni magiel to kompletna padlina była, to pewnie pompa nie musiała tak się wysilać.

Dzięki za pomoc, sprawdze silnik po świętach - zobacze co się stanie jak na krótko podłączymy silnik do AKU, poprzednim razem tylko iskry szły a ten stał jak zaklęty ;)
Helios 1.5 dCi 65KM / KC07 / 2003 / 2012: Remont silnika i wymiana osprzętu, wymiana zawieszenia, cała blacharka / pełne malowanie
Avatar użytkownika
mike
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 97
Dołączył(a): niedziela, 14 sierpnia 2011, 09:50
Lokalizacja: Krosno

Następna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

cron