przez karo3003 niedziela, 5 października 2014, 10:21
Postaram się przybliżyć sytuację - wczoraj wybraliśmy się jakieś 60km poza miasto. Samochód załadowany bagażami i 5 osób na pokładzie. Z racji, że to mój pierwszy automat to wcześniej nie zwróciłem uwagi na dziwne zachowanie, ale też z drugiej strony śmigałem Kangoo sam, bez ładunku przez te 4 dni... Ogólnie, zawsze staram się nie robić głupich i niesprawdzonych zakupów więc czytałem co ze skrzynią może być nie tak i zanim samochód kupiłem przejechałem się i wszystko było ok...
Teraz była taka sytuacja, że pojawiał się poślizg na praktycznie każdym biegu (tak jakbym w manualu miał delikatne wciśnięte sprzęgło podczas jazdy) objawia się to kiepską reakcją na szybkie dodanie gazu - mimo, że skrzynia redukuje bieg poprawnie. Jadąc w trasie miałem kilka sytuacji, w których hamowałem do zera i wtedy skrzynia kilkukrotnie zadziałała poprawnie - każdy bieg załączony poprawnie, bez poślizgów, przy przyspieszaniu było widać, że silnik i skrzynia są połączone na sztywno.
Wiem, że przyczyn może być kilka (opieram to na dedukcji po przeczytaniu opisów jak działa skrzynia automatyczna)
1. Olej - ale wtedy usterka powinna chyba ujawniać się cały czas - olej zimny i gęsty - inne działanie skrzyni, olej gorący i rzadki - inne
2. Uszkodzone elektrozawory - wtedy usterka może występować cyklicznie gdyż taśmy hamulcowe mogą być zbyt mało ściśnięte i nie blokują na sztywno biegu - tutaj mam tylko wątpliwości, bo w wyszukanym opisie działania skrzyni nie był wspominany system lock-up, który w dp0 występuje i jest odpowiedzialny za zablokowanie połączenia skrzynia-silnik (nie wiem czy taśmy hamulcowe i lock-up działają razem czy jedno wyklucza drugie... Nie wiem też czy oba te systemy występują zamiennie - nie znam się niestety na tym)
3. Płyta sterująca - kanały mogą być zabrudzone - zmniejszone ciśnienie robocze - tłoczki sterujące taśmami nie mają dostatecznego ciśnienia żeby zablokować bieg - mam poślizg...
4. Tarczki cierne - nie znalazłem ich na rysunku technicznym skrzyni dp0 - a czytając różne fora wiem, że zużyte mogą być przyczyną takiej usterki skrzyni
Zdaję sobie sprawę, że siedząc na kanapie z laptopem na kolanach ciężko będzie cokolwiek ustalić i pomóc ale każda sugestia będzie pomocna... Jutro rano jestem umówiony na wymianę paska rozrządu i zakładanie gazu ale zastanawiam się jak to rozegrać... Dać sobie spokój i robić skrzynię? Poprosić o wymontowanie skrzyni i podczas wymiany rozrządu i zakładania gazu spróbować gdzieś ją naprawić - czy lepiej jechać do mechanika samochodem, żeby się przejechał i sam sprawdził o co biega...?
Kangoo 2004r 1.6 16V LPG automat
