przez ZygaM niedziela, 17 stycznia 2016, 17:26
Z tą kontrolką od oleju, jeśli masz wątpliwości, a jesteś na miejscu, zawsze można zrobić test zegarów. Fajnie to wygląda, z zegarów robi się karuzela, ale i pokazuje błędy, które dla sprawdzenia można wykasować samemu, potem znowu się przejechać, jak znowu zaświecą, to lipa.
Mogę nagrać filmik jak to jest w Scenic I ph II oraz w obecnym Kangoo.
Test zegarów,
jeśli jest manetka kompa w dźwigni wycieraczek:
nacisnąć guzik kompa w manetce wycieraczek, przekręcić kluczyk w stacyjce na zapłon (ale nie na odpalanie), w tym momencie wskazówki tańczą, muszą dojść do końca i się wracają i tak wkoło, palą się wszystkie sprawne kontrolki. Oczko kompa świeci całkowicie ósemkami.
Można posprawdzać co jest grane, poprzez naciskanie guzika kompa, wskazanie nr 1, to ilość paliwa w zbiorniku (nie dotyczy LPG), wskazanie 2 to jakieś przebiegi (nie pamiętam dokładnie, wskazanie 3 lub 4 (ostatnie to kod błędów). Błędy można skasować poprzez wciśnięcie kasownika na licznikach, który jednocześnie kończy test zegarów.
jeśli nie ma kompa w manetce wycieraczek to wciskamy i trzymamy guzik resetu na zegarach, przekręcamy kluczyk na zapłon (ale nie odpalamy i dalej trzymamy wciśnięty guzik resetu zegarów - po chwili usłyszymy sygnał dźwiękowy, można puścić guzik resetu. Tutaj wyświetlacz sam się zmienia, menu jest uboższe niż w Scenic I ph II vel RX4, ale także wskazówki tańczą i świecą kontrolki wszystkie które powinny, u mnie nawet kontrolka LPG świeci (GAS prawy dolny róg).
Zakończenie i reset guzikiem resetu.
Jest - Scenic RX4 (2.0 16V '00) + LPG
Jest - Scenic II (2.0 16V '03) + LPG
Jest - TGB Bullet (50 '14)
Jest - Koleos I 4x4 (2.0DCi '08)
Jest - Koleos I 4x4 (2.0DCi '09)