kangurek pali benzyne i gaz jednocześnie

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Postprzez Lucass poniedziałek, 18 lutego 2008, 18:27

Zgadza się. Zbyt bogata mieszanka jaką byłaby mieszanka gaz/paliwo/powietrze nie spalałaby się w całości. Efekt - dym (najczęściej ciemnoniebiesko-czarny) i wyraaaaźny spadek mocy do gaśnięcia silnika włącznie. Oczywiście sonda lambda też by wariowała, a za nią komputer. Generalnie myślę, że samochód do jazdy by sie nie nadawał. Jedź na analizator spalin - będziesz miał jasność.
Albo to wyciek albo kwestia pozycji samochodu przy zapaleniu się kontrolki.
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Postprzez rafalm1978 poniedziałek, 18 lutego 2008, 19:23

Samochód zachowywał się całkiem normalnie , bez opisanych objawów.Dzisiaj przejechałem ok 70km i wskazówka od benzyny nawet nie rusza się z miejsca.Wyjeżdżę zbiornik gazu do końca , jeżeli licznik pokaże mi więcej kilometrów niż zazwyczaj to będę miał jasność ,że musiał się przełączyć na benzynę w czasie jazdy :?: Trzeba będzie odwiedzić gazownika , w końcu na gwarancji :wink:
niebieski 1.2 8V RTE 2000r 282kkm LPG SEKWENCJA STAG300 -był
czerwony 2008 1,2 16V LPG - jest , a do pomocy SANDERO 2013 oraz LODGY 2017
Avatar użytkownika
rafalm1978
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 281
Dołączył(a): poniedziałek, 17 grudnia 2007, 00:00
Lokalizacja: ok Oławy

Postprzez Lucass poniedziałek, 18 lutego 2008, 20:02

Zwracaj uwagę na kontrolkę gazu.
Bywa, że przełącza się na benzynę gdy np zaniknie prąd na cewce wielozaworu butli. A to sie dzieje przy np niekontaktującym dobrze bezpieczniku instalacji gazowej.
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Postprzez rafalm1978 poniedziałek, 18 lutego 2008, 20:17

Dzięki za info :wink: :wink:
niebieski 1.2 8V RTE 2000r 282kkm LPG SEKWENCJA STAG300 -był
czerwony 2008 1,2 16V LPG - jest , a do pomocy SANDERO 2013 oraz LODGY 2017
Avatar użytkownika
rafalm1978
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 281
Dołączył(a): poniedziałek, 17 grudnia 2007, 00:00
Lokalizacja: ok Oławy

Postprzez Tomazs poniedziałek, 18 lutego 2008, 23:01

magneto napisał(a):...
Po to jest emulator wtrysku , żeby do cylindrów dochodził gaz , a benzyna była odłączona.

pozdrawiam


Czy przypadkiem ten emulator nie jest po to, aby udawać (emulować) pracę wtryskiwaczy benzynowych podczas pracy silnika na gazie i oszukać sterownik benzyny?
Raczej nie steruje on przełączaniem benzyna/gaz. Za to odpowiada sterownik od gazu.

Jeżeli do cylindrów dostanie się jednocześnie benzyna i gaz to raczej silnik nie da się uruchomić nie mówiąc o jeździe. Po prostu jest za mało powietrza aby spalić taką mieszankę w cylindrze i silnik nie "odpali".

Nie wiem czy pamiętacie instalacje LPG "gaźnikowe" I generacja.
Trzeba było przy przejściu z benzyny na LPG, wypalić najpierw paliwo w gaźniku, i dopiero wtedy przełączyć na zasilanie gazem. Jeżeli przełączyło się za wcześnie, to silnik natychmiast gasł. bo dostawał i gaz i benzynę z gaźnika. Przy wtrysku już tego nie było, ponieważ zawór natychmiast odcinał dopływ benzyny, a drugi zawór załączał gaz.
Kangoo 1,5DCI 80KM Privillege, 2003r.
Avatar użytkownika
Tomazs
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 142
Dołączył(a): czwartek, 18 października 2007, 23:00
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez Lucass wtorek, 19 lutego 2008, 09:15

Oczywiście, emulator wprowadza w błąd ECU by ten "myślał", że benzyna jest wtryskiwana normalnie.
No i jeszcze jedno. W momencie otwarcia zaworu gazu, jak napisałeś zawór benzyny jest zamykany. Aby jednocześnie do układu dostawał się i gaz i paliwo, musiałoby równolegle dojść do usterki któregoś z zaworów i emulatora. Wyjątkowo rzadki zbieg okoliczności...
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Postprzez Tomazs środa, 20 lutego 2008, 19:10

Lucass napisał(a):Aby jednocześnie do układu dostawał się i gaz i paliwo, musiałoby równolegle dojść do usterki któregoś z zaworów i emulatora. Wyjątkowo rzadki zbieg okoliczności...



Może zajść sytuacja, że zawór odcinający benzynę nie zadziała prawidłowo i wtedy mamy sytuację, że przy sprawnym zaworze gazu (który wtedy podaje prawidłowo gaz) do kolektora dostaje się również benzyna. Chociaż w nowszych instalacjach chyba nie ma zaworu benzyny, tylko odłączane są wtryskiwacze, a emulator udaje, że pracują. W odwrotnej sytuacji, czyli na benzynie, gaz powinien być odcięty w zasadzie przez dwa zawory: jeden na zbiorniku, a drugi przy reduktorze. Prawdopodobieństwo, że obydwa padły jest znikome. Chyba, że... elektrozawór na zbiorniku jest pominięty, albo sterownik gazu załącza obydwa zawory.
Kangoo 1,5DCI 80KM Privillege, 2003r.
Avatar użytkownika
Tomazs
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 142
Dołączył(a): czwartek, 18 października 2007, 23:00
Lokalizacja: Pabianice

Poprzednia strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości