A jednak się kręci...

Wycięte posty z innych for, zgłoszone do moderatora jako off-topic

Re: A jednak się kręci...

Postprzez Lucass wtorek, 1 kwietnia 2008, 17:42

zuwik dziękuję! O to mi chodziło :)

lam3r napisał(a):nie każde dociska oponę tak samo i przy kiepskim zawieszeniu dużo łatwiej o poślizg i buksowanie kół przy ruszaniu.

Oponę do jezdni dociska raczej siła grawitacji :lol: Oczywiście jeżeli luzy wszelakie będą tak duże, że przy ruszaniu będzie się zmieniała geometria zawieszenia, to jego stan będzie miał wpływ na utratę przyczepności.
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: A jednak się kręci...

Postprzez zuwik wtorek, 1 kwietnia 2008, 18:46

Teoretycznie jak jest duża kostka bieżnika, to opona będzie bardziej podatna na poślizg. Teoretycznie, bo są opony, które temu zaprzeczają.
zuwik
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2885
Dołączył(a): wtorek, 24 sierpnia 2004, 23:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: A jednak się kręci...

Postprzez dempsej wtorek, 1 kwietnia 2008, 19:00

No i właśnie o to mi chodziło :).
Teraz i ja jestem mądrzejszy jeśli chodzi o rozmiary opon, za co dziękuję :]
ObrazekObrazek
Był sobie zielony Kangur 1.5 dCi 80 KM + cośtam jeszcze, Privilege, klapa , ale pojechał w dobre ręce.
http://dempsej.deviantart.com, http://www.flickr.com/photos/dempsej/ - moje zdjęcia
Avatar użytkownika
dempsej
II Vice Kangoomistrz 2009
II Vice Kangoomistrz 2009
 
Posty: 789
Dołączył(a): czwartek, 24 listopada 2005, 00:00
Lokalizacja: Okolice Wawy

Re: A jednak się kręci...

Postprzez lam3r wtorek, 1 kwietnia 2008, 22:37

[quote="Lucass"][b]zuwik [/b] dziękuję! O to mi chodziło :)

[quote="lam3r"]nie każde dociska oponę tak samo i przy kiepskim zawieszeniu dużo łatwiej o poślizg i buksowanie kół przy ruszaniu.[/quote]
Oponę do jezdni dociska raczej siła grawitacji :lol: Oczywiście jeżeli luzy wszelakie będą tak duże, że przy ruszaniu będzie się zmieniała geometria zawieszenia, to jego stan będzie miał wpływ na utratę przyczepności.[/quote]

Powiedzmy, grawitacja plus masa przedmiotu.
Co do luzów i samego zawieszenia. To co napisałem usłyszałem w którymś z programów dotyczacych motoryzacji - było tam o tym więcej, ale zapamietałem tylko puentę. W każdym razie nie chodziło o różnice pomiędzy uszkodzonym, a sprawnym zawieszeniem - lecz pomiędzy zawieszeniem wyższej i niższej klasy.
Z mojej strony EOT, bo temat znam pobierznie.
Avatar użytkownika
lam3r
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2489
Dołączył(a): piątek, 2 września 2005, 23:00
Lokalizacja: Wrocław

Re: A jednak się kręci...

Postprzez Lucass środa, 2 kwietnia 2008, 08:25

lam3r napisał(a): W każdym razie nie chodziło o różnice pomiędzy uszkodzonym, a sprawnym zawieszeniem - lecz pomiędzy zawieszeniem wyższej i niższej klasy.

Myślę, że to dość ryzykowne twierdzenie. Samo zawieszenie reaguje na nierówności drogi, tłumi drgania itd ale jego bezpośredni wpływ na zjawisko aquaplaningu czy poślizg przy ruszaniu to chyba już naciąganie faktów. Oczywiście zależy też co "pan redaktor" miał na myśli, pisząc o zawieszeniach "niższej" i "wyższej" klasy :roll:
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Poprzednia strona

Powrót do Off-Topic

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron