Jednocześnie zapalające się kontrolki ciśn. oleju i temp.

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Jednocześnie zapalające się kontrolki ciśn. oleju i temp.

Postprzez jerzyrudnik środa, 17 czerwca 2009, 07:50

Witam. Mam dziwny problem. Jakiś czas temu zapaliły się w moim torbaczu jednocześnie dwie kontrolki: temperatury oraz olejowa. Nie wiem dlaczego, olej wymieniony, silnik pracuje normalnie, nic nie wskazuje na jakies nieprawidlowosci.
Temperatura wody tez nie wzrasta.
Prosze o podpowiedz, moze Ktos mial juz podobne zdarzenie.
Moj silnik to 1.4 benzyna 55 kW 75KM.
Z góry dziękuję za szybką reakcję, strach jezdzić z tym.
Renault Kangoo 1,4 8V E7J RT 1998 <wiśnia metalik>
Chojnice # GG:1922704
Avatar użytkownika
jerzyrudnik
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 53
Dołączył(a): sobota, 13 czerwca 2009, 12:51
Lokalizacja: Chojnice

Re: Jednocześnie zapalające się kontrolki ciśn. oleju i temp.

Postprzez branio środa, 17 czerwca 2009, 08:13

Popraw styki licznika
Can go. Kangoo
Zahaczony kłapacz z Junkersem
Avatar użytkownika
branio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3970
Dołączył(a): wtorek, 15 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Jednocześnie zapalające się kontrolki ciśn. oleju i temp.

Postprzez jerzyrudnik czwartek, 18 czerwca 2009, 08:46

Styki poprawilem - nic nie pomoglo, kangurek po podlaczeniu do komputera i nic nie wykazalo, nie wiem co moze byc. moze czujnik padl.... ale pytanie, czy czujnik temperatury i cisnienia oleju to ten sam ? nie znam sie, dlatego pytam. dodatkowo musze powtorzyc, iz kontroli zapalaja sie jak sie silnik troszke nagrzeje i pozostaja tak na stale. prosze wtajemniczonych o jakas podpowiedz. dziekuje z gory.
Renault Kangoo 1,4 8V E7J RT 1998 <wiśnia metalik>
Chojnice # GG:1922704
Avatar użytkownika
jerzyrudnik
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 53
Dołączył(a): sobota, 13 czerwca 2009, 12:51
Lokalizacja: Chojnice

Re: Jednocześnie zapalające się kontrolki ciśn. oleju i temp.

Postprzez branio czwartek, 18 czerwca 2009, 10:39

Masz czujnik temperatury oleju??? :o
Can go. Kangoo
Zahaczony kłapacz z Junkersem
Avatar użytkownika
branio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3970
Dołączył(a): wtorek, 15 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Jednocześnie zapalające się kontrolki ciśn. oleju i temp.

Postprzez jerzyrudnik poniedziałek, 22 czerwca 2009, 09:19

Hehe, glupio sie przyznac, ale sadzilem ze istnieje. Nigdy nie mialem do czynienia z silnikami tak gleboko. No skoro nie ma takowego, to co mam robic, gdzie szukac, bo mnie juz sie pomysly koncza, a diagnostyka komputerowa w serwisie wykazala, ze wszystko OK, poprostu nie mam informacji o bledach. Nic nie rozumiem... ;-<
Renault Kangoo 1,4 8V E7J RT 1998 <wiśnia metalik>
Chojnice # GG:1922704
Avatar użytkownika
jerzyrudnik
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 53
Dołączył(a): sobota, 13 czerwca 2009, 12:51
Lokalizacja: Chojnice

Re: Jednocześnie zapalające się kontrolki ciśn. oleju i temp.

Postprzez Lucass wtorek, 23 czerwca 2009, 08:13

Jeżeli po rozgrzaniu silnika zapala się kontrolka oleju to może po prostu nie ma odpowiedniego ciśnienia?
Olej za rzadki?
Jaki miałeś wcześniej, a jaki wlałeś?
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Jednocześnie zapalające się kontrolki ciśn. oleju i temp.

Postprzez jerzyrudnik wtorek, 23 czerwca 2009, 11:39

Olej w silniku to ELF polsyntetyk 10W40, wczesniej byl jakis olej, jednak nie wiem jaki, samochod przyjechal z Danii i niestety nie znam jego wczesniejszych losow. Kontrolka oleju pojawia się jeszcze przed uruchomieniem silnika, co jest norma, jednak po odpaleniu nie znika, podobnie jak temperatury na lewo od olejowej ;-| Zatem klapa, nadal nic nie wiem. Zajrze jutro do czujnika cisnienia oleju, moze to on plata figle.
Renault Kangoo 1,4 8V E7J RT 1998 <wiśnia metalik>
Chojnice # GG:1922704
Avatar użytkownika
jerzyrudnik
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 53
Dołączył(a): sobota, 13 czerwca 2009, 12:51
Lokalizacja: Chojnice

Re: Jednocześnie zapalające się kontrolki ciśn. oleju i temp.

Postprzez Lucass wtorek, 23 czerwca 2009, 14:43

Jeżeli kontrolka zapaliła się bezpośrednio po wymianie oleju to stawiałbym na olej. Tzn może nie tyle olej, co "ogólne zużycie podzespołów powodujące brak ciśnienia oleju".
Samochód sprowadziłeś osobiście czy...? :roll:
Magicy potrafią ze starego muła zrobić ogiera dwulatka. Zwykle na kilkaset km ale jednak. :evil:
Jest jeszcze druga możliwość i tego Ci życzę, że jest to usterka elektryki, np brak masy w którymś z czujników - temp wody lub ciśnienia oleju. Niesprawna kontrolka pobiera sobie prąd od koleżanki i świecą obie...
Brak masy powoduje różne dziwne zjawiska :lol:
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Jednocześnie zapalające się kontrolki ciśn. oleju i temp.

Postprzez jerzyrudnik środa, 24 czerwca 2009, 13:40

Wiam, wlasnie wrocilem z serwisu, podobno mam paliwo w oleju ;-( tragedia, czeka mnie remont gruntowny silnika, zna ktos przyblizone ceny takiej zabawy ? WYmiana panewek, tulei etc. Silnik na 206 tys, warto remontowac ? Moze lepiej kupic inny, chociaz znow brak gwarancji, ze bedzie po wymianie OK, co sadziecie ?
Dziekuje za opinie i porady. Pozdrawiam.
Renault Kangoo 1,4 8V E7J RT 1998 <wiśnia metalik>
Chojnice # GG:1922704
Avatar użytkownika
jerzyrudnik
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 53
Dołączył(a): sobota, 13 czerwca 2009, 12:51
Lokalizacja: Chojnice

Re: Jednocześnie zapalające się kontrolki ciśn. oleju i temp.

Postprzez Lucass środa, 24 czerwca 2009, 14:06

jerzyrudnik napisał(a): podobno mam paliwo w oleju

Paliwo w oleju? A skąd się tam wzięło???
Przecież skoczki nie mają mechanicznej pompy paliwa napędzanej z wałka rozrządu, w której mogłaby strzelić membrana i puszczać paliwo do skrzyni korbowej!
Pompa jest elektryczna w zbiorniku paliwa, stamtąd paliwo idzie poprzez filtr i ewentualnie regulator ciśnienia przez kolektor paliwa do wtrysków, dalej rozpylone do łącznika kolektora z głowicą i do cylindrów. To którędy może się dostawać do skrzyni korbowej? :roll:
Nie żebym się mądrzył. Po prostu mocno się zastanawiam :roll:
Ale co do konieczności remontu silnika (panewki tuleje itp) to może być taka konieczność.
Tyle, że to nie ma nic wspólnego z paliwem w oleju.
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Następna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron