Kratka w ciężarowym

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Kratka w ciężarowym

Postprzez masti niedziela, 28 marca 2010, 12:58

Mam Kangoo 5-os., w dowodzie pisze: "Rodzaj pojazdu: Ciężarowy". Właśnie zamierzam zwrócić się do Renault Polska o wydanie kopii świadectwa homologacji (nie posiadam takiego dokumentu i nie wiem czy to auto w ogóle otrzymało homologację, zatem albo przyślą kopię świadectwa albo informację, że jej nie ma).

Moje pytania brzmią:
1 Muszę mieć kratkę czy nie?
2. I czy ew. wymóg posiadania kratki powiązany jest z a. rodzajem pojazdu (ciężarowy) CZY b. HOMOLOGACJĄ CIĘŻAROWĄ?

A o kratkę pytam przede wszystkim dlatego, że boję się, że jak złapie mnie drogówka to mi zabiorą dowód.
Kangoo 2001, 1598 ccm, 4x4 Alizé, instalacja gazowa BRC
Avatar użytkownika
masti
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 2
Dołączył(a): piątek, 8 maja 2009, 20:33
Lokalizacja: Kraków

Re: Kratka w ciężarowym

Postprzez Tomazs niedziela, 28 marca 2010, 13:47

Kangoo 5os. jest uważany za ciężarowy jeżeli posiada stałą przegrodę pomiędzy przestrzenią pasażerską a towarową. tak więc powinieneś mieć kratkę.

Co do świadectwa homologacji, to możesz uzyskać kopię oryginału w wydziale komunikacji, gdzie była pierwsza rejestracja twojego kangoo.
Kangoo 1,5DCI 80KM Privillege, 2003r.
Avatar użytkownika
Tomazs
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 142
Dołączył(a): czwartek, 18 października 2007, 23:00
Lokalizacja: Pabianice

Re: Kratka w ciężarowym

Postprzez dawudzik niedziela, 28 marca 2010, 14:04

Witam. Mój też był jako ciężarowy. Nie wiem czy miał wcześniej kratkę ale jak go kupowałem to takowej nie miał. Trzeba było jechać do stacji diagnostycznej gdzie "zdemontowano " kratkę a później dostałem zaświadczenie i z tym do przerejestrowania. Jakoś tak to było. Na początku nie miałem zamiaru zmieniać na osobowy, ale rzeczywiście mogą być problemy. Ja swoim Kangooorem wybierałem się za granicę i nie chciałem problemów. Bo mogli na jakiejś granicy skierować na pas dla TIR-ów, a mogli w razie kontroli na drodze chcieć winiet jak na ciężarowe, itp. Wolałem nie ryzykować. Pozdrawiam.
silnik 1.4 8v rocznik 2000.
Avatar użytkownika
dawudzik
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 30
Dołączył(a): wtorek, 26 maja 2009, 20:45
Lokalizacja: Zagnańsk

Re: Kratka w ciężarowym

Postprzez masti niedziela, 28 marca 2010, 17:49

@Tomazs: nie wiem gdzie miała miejsce pierwsza rejestracja mojego auta... ale wiem, że w Renault Polska wiedzą czy ją ma lub nie ma.

No i chcę właśnie pozostać przy ciężarowym, o ile ma homologację, to będę mógł sobie odliczać VAT (jest zarejestrowany na firmę). Jeśli zaś jej nie ma, to może warto w takim razie go przerejestrować na osobowy chociażby z powodów wyżej wymienionych przez Dawudzika.
Kangoo 2001, 1598 ccm, 4x4 Alizé, instalacja gazowa BRC
Avatar użytkownika
masti
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 2
Dołączył(a): piątek, 8 maja 2009, 20:33
Lokalizacja: Kraków

Re: Kratka w ciężarowym

Postprzez Wiz niedziela, 28 marca 2010, 18:13

Z tymi problemami na granicy to ktos tu histeryzuje. Mam kratkowca i nie jeden raz przekraczalem granice. Niejednokrotnie zaladowany po dach i dodatkowo wszystko przykryte kocem by nie kusilo innych. NIGDY nie zostalem wyproszony i przestawiony do kolejki ciezarowej. Jesli masz wersje 5 osobowa, krate i wszedzie szyby a nie dwuosobowego blaszaka, to nie wydaje mi sie bys kiedykolwiek wyladowal w kolejce ciezarowej.
ANTYKLUBOWICZ
STOPER DROGOWY :D
smoke tires not drugs
Aktualnie czerwone Clio 3 ph 1, choć wole żony niebieskie Clio 4 GT :)


Avatar użytkownika
Wiz
Użytkownik zbananowany
 
Posty: 1967
Dołączył(a): sobota, 26 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Moim domem praca, dom hotelem :(

Re: Kratka w ciężarowym

Postprzez a-kwiaty niedziela, 28 marca 2010, 21:29

Tak jest! Na Polskiej granicy moze i moga kombinowac - zdarzalo sie znajomym, ze nie mogli "ciezarowka" przejechac przejsciem dla osobowek.
Ja kiedys za granica sie zapedzilem i wjechalem na odprawe dla ciezarowych ( po otwarciu okna widzialem buciki celnika) zostalem poproszony o przejazd przez pas dla osobowek.
Odonosnie homologacji - w urzedzie komunikacji maja kopie Twojej homologacji i moga na kopii to poswiadczyc. Oryginal powinien miec wlasciciel lub/i mozesz wystapic o ponowne wydanie do Renault Polska. Koszt 50zl.
Obrazek
......... berlingo xtr 1,6 - 2 szt........................... kiedyś były 3 szt Kangoo http://www.a-kwiaty.pl doręczamy kwiaty, Wrocław, Polska, świat...
Avatar użytkownika
a-kwiaty
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 861
Dołączył(a): poniedziałek, 28 maja 2007, 23:00
Lokalizacja: Wrocław

Re: Kratka w ciężarowym

Postprzez dawudzik poniedziałek, 29 marca 2010, 18:54

NIGDY nie mów nigdy Wiz. Miałem do przekroczenia trzy granice. Wolałem nie ryzykować (pomimo słabszych kontroli na granicach). Niepotrzebowałem ciężarówki więc jest osobówka. Ale pewnie, może się to zdarzyć raz na...oj pewnie długo. A i rzeczywiście jak są okienka i wygląd osobówki to czujność celników zmniejszona. Z tym że liczenie na łut szczęścia to nie dla mnie. Ma być zrobione na tip top i już.
silnik 1.4 8v rocznik 2000.
Avatar użytkownika
dawudzik
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 30
Dołączył(a): wtorek, 26 maja 2009, 20:45
Lokalizacja: Zagnańsk

Re: Kratka w ciężarowym

Postprzez Wiz poniedziałek, 29 marca 2010, 19:46

Jak uwazasz ja twierdze ze to zbytek ostroznosci
ANTYKLUBOWICZ
STOPER DROGOWY :D
smoke tires not drugs
Aktualnie czerwone Clio 3 ph 1, choć wole żony niebieskie Clio 4 GT :)


Avatar użytkownika
Wiz
Użytkownik zbananowany
 
Posty: 1967
Dołączył(a): sobota, 26 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Moim domem praca, dom hotelem :(

Re: Kratka w ciężarowym

Postprzez MaciekR4 poniedziałek, 29 marca 2010, 20:48

z granicami, winietami etc. - przesadzacie lub jak mój kolega ze studiów mówił - "nie sraj żarem..."

nie ma problemów na granicach, z winietami - kupujesz wg. DMC auta, a nie tego co w dowodzie wpisane...żadne zakazy jazdy - to również od DMC zależy...więc nie widzę problemu w tym co jest w dowodzie napisane - sam jeżdżę autem ciężarowym (busem) o DMC 3.5t z kontenerem i nigdy, ale to nigdy nie miałem problemu z przejazdem przez granicę rejkami dla osobówek (na pusto) - zarówno na zachód (po GB, jak i na południe - aż po Włochy czy Chorwację) - zarówno teraz jak jesteśmy w UE jak i wcześniej, o wschodzie nie piszę, bo tam obligatoryjnie na ciężarowe wjeżdżałem ;)

więc - nie ma się co zamartwiać i kombinować coby tu zrobić, tylko zamontować kratkę i jeździć i się nie bać - bo strach w takich sytuacjach jest wrogiem człowieka - widać z daleka, czy się delikwent boi i waha czy jedzie spokojnie do celu
Obrazek
Avatar użytkownika
MaciekR4
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 628
Dołączył(a): sobota, 11 lipca 2009, 22:28
Lokalizacja: WOT - Otwock

Kratka w ciężarowym - czy hokeje są potrzebne?

Postprzez hudyjan poniedziałek, 29 marca 2010, 21:23

Sprzedaję kratę do kangoora 2002 KCOW i pyta się mnie klient, czy mam też na sprzedaż te górne rurki do mocowania kraty oraz czy mam też niejakie "hokeje", czyli dolne płaskowniki, które łączą podłogę, kratę i ramę tylnego siedzenia. Wydaje mi się, że rurki mogę śmiało odkręci, bo chyba się do niczego nie przydadzą. Ale te hokeje? Czy one czasem nie są dodatkowym wzmocnieniem tylnego siedzenia? Nie chcę, żeby mi pasażerowie z tyłu narzekali, że fotel im lata pod tyłkiem. Ktoś z Was to wymontowywał?
1,2 16V żółta dziewczynka z 2002
hudyjan
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 73
Dołączył(a): środa, 30 grudnia 2009, 16:46
Lokalizacja: Gdańsk

Następna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron