Nierówna praca na wolnych obrotach.

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Nierówna praca na wolnych obrotach.

Postprzez koza1998 czwartek, 19 sierpnia 2010, 21:44

Od pewnego czasu mam problem z moim silnikiem[1.4 ,150kkm],na wolnych obrotach pracuje nierówno,trzęsie silnikiem,dżwignia biegów też" lata".Na trasie idzie b.dobrze, ma przyspieszenia,mało pali[6-7 l].Odkryłem , że nie pali 1 cylinder[od alternatora].Wymiana świecy nie pomogła, zamiana wtryskiwaczy też nie pomogła.Ponieważ moje możliwości dalszych wymian i zamian się skończyły, kangurek pojechał do warsztatu.Tam stwierdzono awarię cewki zapłonowej oraz wymieniono kable zapłonowe.Po odbiorze i po przejechaniu kilkunastu kilometrów, stwierdziłem brak poprawy pracy na wolnych obrotach.Następnego dnia zaprowadziłem kangurka do warsztatu, z reklamacją.Elektryk stwierdził, że trzeba sprawdzić i wyregulować zawory,okazało się , że i to nie pomogło.Dziwne jest to, że po zdjęciu kabla ze świecy 1 i 4 iskra jest inna, niż po zdjęciu kabla ze świecy 2 i 3.Przy zbliżeniu do masy kabla ze świecy 1 i 4 iskry" latają"wkoło po obudowie fajki, natomiast z fajki 2 i 4 iskier nie widać na zewnątrz, biją do masy wewnątrz fajki.Ja wymieniłem cewkę i kable zapłonowe na moje" stare", nie ma żadnej odczuwalnej poprawy, więc jutro oddam w warsztacie te nowe, bo to nic nie pomogło, a pieniądze potrzebne będą na właściwa, skuteczną naprawę.Uprzedzając pytanie o ciśnienie w cylindrach, nie stwierdzono w warsztacie odchyłek[11-12 atm.].Gdzie tkwi problem , co należy jeszcze sprawdzić, aby dalej cieszyć się kangurkiem?
koza1998
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 11
Dołączył(a): czwartek, 27 sierpnia 2009, 10:17
Lokalizacja: Braniewo,Warmia

Re: Nierówna praca na wolnych obrotach.

Postprzez Marek_Bielsko czwartek, 19 sierpnia 2010, 21:51

Generalnie na Twoim miejscu przeszukałbym forum.

Za wolne obroty odpowiada między innymi silnik krokowy.

Szukaj, szukaj, bo ostatnio szczególnie nie lubimy expresowych klubowiczów "podaj linka" i bany za lenistwo będą w promocji, ale w związku z tym, że się przywitałeś elegancko to Ci podpowiadam czego szukać. A i przeczytaj instrukcję korzystania z szukajki, to łatwo będzie się szukało :)
Marek_Bielsko
Antykangoorowicz
Antykangoorowicz
 
Posty: 2018
Dołączył(a): niedziela, 2 listopada 2008, 13:20
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Nierówna praca na wolnych obrotach.

Postprzez koza1998 czwartek, 19 sierpnia 2010, 22:21

Przed napisaniem mego postu , przestudiowałem kilkadziesiąt postów , dotyczących nierównej pracy silnika na wolnych obrotach.Brałem pod uwagę też silnik krokowy, ale mój silnik nie pali na jeden cylinder, i to jest sprawa raczej elektryki.
koza1998
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 11
Dołączył(a): czwartek, 27 sierpnia 2009, 10:17
Lokalizacja: Braniewo,Warmia

Re: Nierówna praca na wolnych obrotach.

Postprzez Lucass czwartek, 19 sierpnia 2010, 22:35

Mechanicy stwierdzili awarię cewki. Ale czy ją wymienili i czy na nową. Problem może leżeć w tej cewce. Przewody też nie powinny dawać iskry poza fajkę przez izolację.
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Nierówna praca na wolnych obrotach.

Postprzez koza1998 piątek, 20 sierpnia 2010, 05:46

Cewka zapłonowa oraz kable zapłonowe zostaly wymienione na nowe , w warsztacie.Jednak to nie pomogło, problem pozostał.Odnoszę wrażenie, że iskra z cewki, obsługującej świece 1 i 4 jest dużo większa niż z cewki ze świecami 2 i 3 .Dlatego następuje przebicie w fajce 1 i 4 , widać to było i na starych kablach i na nowych,na starej cewce i na nowej.To może być związane ze sterowaniem zapłonu.
koza1998
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 11
Dołączył(a): czwartek, 27 sierpnia 2009, 10:17
Lokalizacja: Braniewo,Warmia

Re: Nierówna praca na wolnych obrotach.

Postprzez branio piątek, 20 sierpnia 2010, 07:06

Zamień cewki
Can go. Kangoo
Zahaczony kłapacz z Junkersem
Avatar użytkownika
branio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3970
Dołączył(a): wtorek, 15 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Nierówna praca na wolnych obrotach.

Postprzez michalxtreme piątek, 20 sierpnia 2010, 07:56

Nie wiem czy akurat to mogło u mnie rozwiązać ten problem ale wyczyściłem świece(sporo nalotu) i silniczek krokowy a obroty przestały falować.W gnieździe trzpienia silniczka i na tym samym "grzybku" było aż czarno od sadzy.Tak wogóle czy świece mogą też mieć coś z tym wspólnego??
Renault Kangoo 1,4 RT + całe mnóstwo "hand made" - zwierz to mój pupil !! Dbam jak mogę !! :-D
Avatar użytkownika
michalxtreme
Kangoexpert(em się nie czuję!)
Kangoexpert(em się nie czuję!)
 
Posty: 661
Dołączył(a): czwartek, 17 września 2009, 18:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Nierówna praca na wolnych obrotach.

Postprzez Lucass piątek, 20 sierpnia 2010, 09:09

Za duża iskra raczej nie powinna stanowić problemu. Wsadź w fajkę świecę, zmasuj ją i patrz na iskrę. Jeżeli skacze pomiędzy elektrodami powinno być dobrze. Jeżeli również na boki to nie jest dobrze.
A teraz pytanie zasadnicze:
Na jakiej podstawie stwierdziłeś, że nie pali na jeden cylinder?
Bo powodem drgań silnika może być też oberwana poducha.
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Nierówna praca na wolnych obrotach.

Postprzez Marek_Bielsko piątek, 20 sierpnia 2010, 12:09

Lucass napisał(a):Bo powodem drgań silnika może być też oberwana poducha.


Tym bardziej, że niby jeździ normalnie. Jak nie pali na 1 cylinder przy takim słabym silniku, to wyraźnie nie jedzie. :evil:

:)
Marek_Bielsko
Antykangoorowicz
Antykangoorowicz
 
Posty: 2018
Dołączył(a): niedziela, 2 listopada 2008, 13:20
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Nierówna praca na wolnych obrotach.

Postprzez Szumak piątek, 20 sierpnia 2010, 12:29

Dodatkowo precyzując bez jednego cylindra nie chce za bardzo przekraczać 80kmph (to znaczy mój - identyczna moc, niższy moment) i od razu zapala się żółta łódź podwodna oraz SERV. Jeżeli kontrolki się nie świecą to pewnie wina poduszki jak sugerują koledzy.
Suzuki Marauder [2001]:
Obrazek
Suzuki Burdelmam C50 [2006]
Obrazek
Był: Kangur Polarny 1.2 16V LPG [2002]:
Obrazek
Była: Babcia Asia 1.8 [1994]:
Obrazek
Avatar użytkownika
Szumak
Vice Kangoomistrz 2012
Vice Kangoomistrz 2012
 
Posty: 1963
Dołączył(a): piątek, 27 czerwca 2008, 11:26
Lokalizacja: SBI - GMB - GWE

Następna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron