Z własnego doświadczenia (a pojawiło się cóś takiego u mnie już ze 3 - 4 razy ) mogę poradzić na początek to : dolej płynu (wody ) , poobserwuj jeszcze raz , czy coś nie wycieka po dolaniu ,przejrzyj czujniki na bloku silnika(chwilowo nie mam dostępu do schematu - gdzieś posiałem i nie mogę dokładnie wskazać umiejscowienia czujnika ) i termostacie (możesz odłączyć i potraktować jakimś kontaktronem czy też czym podobnym - nie zaszkodzi) , a przede wszystkim obserwować wskaźnik temperatury.Jeśli temperatura nie rośnie to raczej twojego skoczka nic nie boli , a tylko Francuzka technika się odzywa(kabelki,połączenia).
Kiedyś miałem dobry kontakt z majstrem w serwisie Reni i też po pierwszym takim objawie z paniką , że coś się złego dzieje podjechałem do gościa a on do mnie w te słowa :
Z własnego doświadczenia mogę .........................itd
Dopiero po tym jak nic nie wskurasz jest jeszcze komputer
Sprawdź też chłodnicę jak się nagrzewa .
Niestety w naszych modelach przy tej temperaturze zewnętrznej dużo czasu mija , zanim wskaźnik zaczyna się podnosić (tak z ciekawości muszę kiedyś sprawdzić przy jakiej temperaturze zaczyna reagować ) , ale jak dojdzie do połowy , a potem nagle spadnie o kilka kresek , to znaczy , że otworzył się termostat i wtedy najlepiej sprawdzić jak nagrzewa się chłodnica (zasilanie chłodnicy to dolny gruby wąż ,powrót od góry )
Termostat nie powoduje reakcji opisanej w pytaniu w pierwszym poście .