Ściąga po ustawieniu zbieżności.

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Re: Ściąga po ustawieniu zbieżności.

Postprzez Lucass wtorek, 18 września 2012, 19:41

Strzelam:
WSZ - wyprzedzenie sworznia zwrotnicy
PSZ - pochylenie sworznia zwrotnicy
Wartości na czerwono nie mieszczą się w granicach podanych w rubryce "specyfikacja"
Wartości zielone są ok, bo się mieszczą. Po lewej wartości przed ustawieniem, po prawej po ustawieniu.
Kąta wyprzedzenia zwrotnicy się nie ustawia więc po korekcie się nie zmienił, ale dlaczego jest za mały to nie wiem.
Może to kwestia zamiennika wahaczy.
Zastanawia mnie tylko dlaczego wyniki pomiaru dotyczą kangoo 2006 Ph I (?) i do tego 4x4.
4x4 ma jednak inną geometrię...
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Ściąga po ustawieniu zbieżności.

Postprzez Marek_Bielsko środa, 19 września 2012, 07:17

To był dCi 2006, a ta reszta też mnie zastanawia.
Czyli ustawili wszystko co się da, to dobrze. Już myślałem, że skończyli w połowie :lol:
To zielone i czerwone to zrozumiałem. ;)
Marek_Bielsko
Antykangoorowicz
Antykangoorowicz
 
Posty: 2018
Dołączył(a): niedziela, 2 listopada 2008, 13:20
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Ściąga po ustawieniu zbieżności.

Postprzez slay środa, 19 września 2012, 07:59

Kąt WSZ jest to kąt zawarty między linią pionową i osią sworznia zwrotnicy. Kąt ten mierzony i wyświetlany jest w stopniach.
Wpływa stabilność kierowania i powracanie koła kierownicy.
Nie podjechałeś "dużo szybciej " ;) pod krawężnik?
Załączniki
WSZ.JPG
WSZ.JPG (24.49 KiB) Przeglądane 493 razy
Był -"biedny"1.2 8V 1997
Jest-1.2 16V Privilege
Avatar użytkownika
slay
Kangoodetektyw
Kangoodetektyw
 
Posty: 1347
Dołączył(a): poniedziałek, 3 lipca 2006, 23:00
Lokalizacja: Rumia

Re: Ściąga po ustawieniu zbieżności.

Postprzez Marek_Bielsko środa, 19 września 2012, 08:17

Dziękuję za wyjaśnienia. :)

Ja tego nie zepsułem! :lol:
Marek_Bielsko
Antykangoorowicz
Antykangoorowicz
 
Posty: 2018
Dołączył(a): niedziela, 2 listopada 2008, 13:20
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Ściąga po ustawieniu zbieżności.

Postprzez agentusek poniedziałek, 3 grudnia 2012, 13:10

Witam Was.
Postanowiłem podczepić się pod wątek w temacie zbieżności.
Wymieniali mi drążki skrętne w belce (wymontowałem i wysłałem kurierem do regeneracji belkę), wymieniłem z tyłu amortyzatory, potem wymieniłem z przodu amortyzatory i sprężyny. Po tej samodzielnej wymianie na suchym auto prowadzi się dobrze ale wystarczy trochę mokrego (nie mowie o lodzie) i autko zaczyna tańczyć. Mam wrażenie, że prawe kolo sobie a lewe sobie, podczas gdy kierownica jest ustawiona na wprost. Dzieje się to tez podczas gdy np. wjadę na podwójna ciągłą.
Opony w nie najgorszym stanie, napompowane, przed wymianami z autkiem wszystko było ok.
Mój były sąsiad- mechanik powiedział żebym podjechał na ustawienie zbieżności a przed ustawieniem żebym sprawdzili czy żadnych luzów nie ma.
W związku z powyższym mam pytania:

1. czy faktycznie mogla się zbieżność zmienić po zmianie w/w elementów.
2. czy w moim modelu robi się geometrie czy tylko zbieżność?
3. czy po zmianie wahaczy jeszcze raz będzie trzeba zbieżność robić?

dotyczy Kangoo 1,5 DCI 2004.r osobówka.
z góry dziękuje za odpowiedz.
żółty, helios 1,5 Dci;5-cio osobowy; 2004r; 60,00 kW w dowodzie.. a na szafie 152kkm i wciaz przybywa...
Z uzytkowanych 126p bis; nissan micra; polonez; astra F; mitsubishi Lancer chyba Torbacz najlepiej sie spisuje.
Avatar użytkownika
agentusek
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 35
Dołączył(a): środa, 15 września 2010, 22:15
Lokalizacja: Marianów k/Leszna mazowieckie

Re: Ściąga po ustawieniu zbieżności.

Postprzez Lucass poniedziałek, 3 grudnia 2012, 15:20

1. Nie powinna jeśli nie ruszałeś drążków kierowniczych.
2. W zasadzie tylko zbieżność.
3. Najprawdopodobniej tak, a na pewno trzeba będzie sprawdzić.


Samochód wyraźnie Ci podpowiada, że na podwójną ciągłą się NIE wjeżdża ;)
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Ściąga po ustawieniu zbieżności.

Postprzez osekltd poniedziałek, 3 grudnia 2012, 15:48

agentusek napisał(a):Witam Was.
Postanowiłem podczepić się pod wątek w temacie zbieżności.
...
Po tej samodzielnej wymianie na suchym auto prowadzi się dobrze ale wystarczy trochę mokrego (nie mowie o lodzie) i autko zaczyna tańczyć. Mam wrażenie, że prawe kolo sobie a lewe sobie, podczas gdy kierownica jest ustawiona na wprost. Dzieje się to tez podczas gdy np. wjadę na podwójna ciągłą.
Opony w nie najgorszym stanie, napompowane, przed wymianami z autkiem wszystko było ok.
...

Że tak zapytam, a kół nie założyłeś odwrotnie??
Sprawdź czy opon nie masz kierunkowych, czy nie zamieniłeś ich przypadkiem.
__________
Pozdrawiam
OsekLtd®

C3 1.4 HDI 50 kW/70 KM 2009 - żony
Toyota Corolla 2.0 D4D 92kW/126KM 2012 - moje
Xsara Picasso 1.6 HDI 66 kW/90 KM 2006 - rodzinne
APUS Agencja Reklamowa - Lublin
Grawer, haft, tampodruk, sitodruk
Avatar użytkownika
osekltd
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 322
Dołączył(a): piątek, 1 października 2010, 14:05
Lokalizacja: Lublin

Re: Ściąga po ustawieniu zbieżności.

Postprzez kowi wtorek, 4 grudnia 2012, 17:13

Czołem Koledzy.
Wypowiem się w tym temacie i rozwieję wątpliwości - mam nadzieję. ;)

Pewnego dnia wymieniałem amortyzatory na przodzie w moim skoczku. Pech chciał, że po wyjęciu całych kolumn okazało się, że i sprężyny są popękane więc i je trzeba było wymienić. Po wymianie wchodząc w zakręty opony zaczynały piszczeć, czego przed wymiana nie było. Po jakimś czasie okazało się, że wewnętrzne bieżniki opon zużyły się bardzo - były łyse. Pojechałem na stacje kontroli pojazdów zobaczyć zbieżność. Po kontroli Pan diagnosta powiedział - "ze jest chu.owo" Za diagnozę nic nie skasował i powiedział że mam tu przyczynę zużytych opon. Pojechałem ustawić zbieżność i jest super - jedyna strata to para opon zimowych poszła na śmieci.

Wniosek: po zmianie amorów i sprężyn należy skontrolować i ustawić zbieżność

Pozdrawiam kowi
Obrazek
Avatar użytkownika
kowi
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 141
Dołączył(a): poniedziałek, 17 sierpnia 2009, 11:29
Lokalizacja: Toruń

Re: Ściąga po ustawieniu zbieżności.

Postprzez Riposato środa, 17 kwietnia 2013, 20:28

Witam,
Mam problem w temacie zbieżności/geometrii. Ostatnio wymieniane miałem tuleje i sworzeń wahacza prawego. Po wymianie miałem zrobioną zbieżność.
No i od tego czasu ściąga ciągle w prawo. Mam wrażenie, że najmocniej przy przyspieszaniu i hamowaniu, choć nawet jadąc spokojnie jeśli się puści kierownicę ściągnie mnie do krawężnika.
Oczywiście byłem już na poprawce w warsztacie, który dokonywał wymiany. Przełożyli koła nic się nie zmieniło, twierdzą, że lepiej wyregulować się nie da.
No i teraz pytanie o co chodzi, czy oprócz zbieżności trzeba robić jeszcze jakąś regulację, nie znam się na tym, ale rozumiem, że geometria jest szerszym pojęciem niż zbieżność? Czy w Kangoo można zrobić geometrię? Czy polecicie kogoś w okolicy Warszawy?
Kangoo 1,5d 48KW 2003
Avatar użytkownika
Riposato
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 29
Dołączył(a): wtorek, 12 lipca 2011, 05:58

Re: Ściąga po ustawieniu zbieżności.

Postprzez hulltaj czwartek, 18 kwietnia 2013, 07:04

Wymień tuleje w lewym wahaczu.Sądzę,że problem zniknie.
1,5dci-z salonu wyjechał w styczniu 2005.
hulltaj
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 182
Dołączył(a): poniedziałek, 18 stycznia 2010, 14:06
Lokalizacja: Wałbrzych Zdolny Śląsk

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron