Chrobotanie przy skręcie, nieregularne i trudne do daiagnozy

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Chrobotanie przy skręcie, nieregularne i trudne do daiagnozy

Postprzez PATAT wtorek, 29 października 2013, 23:48

Ludzie fenomen, od tygodnia próbuje z mechanikiem znaleźć źródło następującego problemu.

Mój Kangoo 1,4 z 2000 ma ostatnio dziwne chrobotanie które obserwuję głównie przy skręcie kierownicy w prawo. Nie odczuwam bicia na kierownicę, czasami mam wrażenie jak by mi pedał gazu lekko drgał lub podłoga w tej okolicy.

Pierwsza myśl padła na przegub wewnętrzny. Podobne objawy miałem w Nissanie. Jednakże jest pewna ciekawostka. Chrobotanie nie jest regularne. Częściej występuje gdy samochód jest zimny, np po nocy. W większości przy skręcaniu w prawo.

Ale z drugiej strony dzisiaj przejechałem pół dnia i nic ani jednego dźwięku. Dopiero po trzecim uruchamianiu silnika i trzeciej wycieczce do klienta znowu się odezwał.

Gdyby był to przegub, powinien wydawać cały czas z siebie odgłosy i to zawsze przy od konkretnego skrętu kół. Czy jestem w błędzie?

Nie chce rozbierać i wymieniać wszystkich części. wahacze, amortyzatory, końcówki drążków wyglądają na zdrowe. Mam luz na maglownicy, jednakże nawet na przeglądzie technicznym było bez problemu, koleś rzekł mi iż na naszych drogach to standard i maglownica jeszcze się spokojnie nadaje do użytkowania.

Samochód obejrzeliśmy od spodu całkowicie, szukaliśmy obluzowanych części, znaleźliśmy tylko oberwane zakole które po naprawie nic nie zmieniło.


Ma ktoś z Was jakiś pomysł? Wysłuchamy wszystkich rad, doświadczeń. Może miał ktoś z Was podobny objaw.

My z mechanikiem zastanawiamy się nad 3 rzeczami, MAGLOWNICA (koszt 1000zł) Skrzynia Biegów(600-1000zł), przeguby (300zł). Mówię o kosztach materiałów, wymiany w ciemno mogą mnie drogo kosztować, a tak jak mówię objawy są tak niejednoznaczne że zwariowaliśmy.

Dlatego kumpel ma popytać wśród swoich kolegów po fachu a ja pytam Was kolegów użytkowników Kangoo.

Z góry dziękuje za odzew.
PATAT
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 13
Dołączył(a): sobota, 27 kwietnia 2013, 09:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chrobotanie przy skręcie, nieregularne i trudne do daiag

Postprzez skawina środa, 30 października 2013, 07:02

Zdejmij koła i sprawdź czy któryś drążek kierowniczy nie jest zatarty. Wybij końcówki ze zwrotnicy i sprawdź ręką czy luźno chodzi drążek na przegubie (drążek, a nie końcówka drążka).
U siebie miałem podobnie -takie chrobotanie.
1.4 99r
Paweł
Avatar użytkownika
skawina
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1689
Dołączył(a): wtorek, 19 marca 2013, 21:20
Lokalizacja: Skawina-Kraków

Re: Chrobotanie przy skręcie, nieregularne i trudne do daiag

Postprzez MK środa, 30 października 2013, 18:21

Przeguby nie zawsze od początku grzechoczą, na początku tylko czasami.
Pozdrowienia Marcin
CLIO 3 1,6 16v 128KM GORDINI 2012r. - LPG STAG
Kangoo II 1,5dCi 115KM PRIVILEGE+ TomTom Edition 31.XII.2010r. srebrny
Porzuciłem akordeon, a szkoda.
Focenie wciąga!!! Jestem szumofobem i maniakiem ostrości!!!
Nikon D7100 Nikon D50


CHEVROLET SPARK M300 LS 1,2 16v 85KM 2010r. - LPG STAG - BYŁ!!!!
Avatar użytkownika
MK
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2004
Dołączył(a): poniedziałek, 24 maja 2004, 23:00
Lokalizacja: Cieszyn-Gród Trzech Braci

Re: Chrobotanie przy skręcie, nieregularne i trudne do daiag

Postprzez PATAT środa, 30 października 2013, 22:48

Czyli widzę że radzicie zacząć od przegubów? no to zobaczymy... ale zabieg odbędzie się dopiero po 10.11 musi wypłata wpaść na konto..


Jeżeli macie jeszcze jakieś inne pomysły to piszczcie. Zobaczymy kto z nas będzie bliższy prawdy:)
PATAT
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 13
Dołączył(a): sobota, 27 kwietnia 2013, 09:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chrobotanie przy skręcie, nieregularne i trudne do daiag

Postprzez wladek środa, 30 października 2013, 23:13

Obstawiam przegub
wladek
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 93
Dołączył(a): czwartek, 22 października 2009, 22:30
Lokalizacja: Gniezno

Re: Chrobotanie przy skręcie, nieregularne i trudne do daiag

Postprzez PATAT czwartek, 31 października 2013, 17:59

Dobra, kolejny szczegół układanki:

Dzisiaj zaobserwowałem że jeśli wcisnę sprzęgło to chrobotanie ustaje, a przynajmniej nie jest słyszalne. Próbę wykonałem kilkakrotnie, za każdym razem to samo, zanik chrobotania... Cały czas dzieje się to tylko przy skręcaniu w prawo.


Jeżeli to przeguby, to czemu cichną przy wciśniętym sprzęgle??
PATAT
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 13
Dołączył(a): sobota, 27 kwietnia 2013, 09:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chrobotanie przy skręcie, nieregularne i trudne do daiag

Postprzez Lucass piątek, 1 listopada 2013, 09:02

Bo nie ma wtedy obciążenia silnikiem. Przeguby kręcą się luźno.
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Chrobotanie przy skręcie, nieregularne i trudne do daiag

Postprzez PATAT niedziela, 3 listopada 2013, 19:55

Rozumiem iż w tym wypadku samo obciążenie "fizyczne=(masa, tarcie itp)" jest dużo mniejsze i za słabe na tym poziomie zużycia.

To bardzo interesujące, w poprzednich autach jak przegub padał to tak definitywnie, praktycznie z dnia na dzień zaczynał chrobotać przy zakręcaniu i tak aż do momentu wymiany.
PATAT
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 13
Dołączył(a): sobota, 27 kwietnia 2013, 09:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chrobotanie przy skręcie, nieregularne i trudne do daiag

Postprzez MK niedziela, 3 listopada 2013, 23:09

U mnie od 1 terkotu do konkretnego gruchotania i wymiany minęło około 1500km.
Pozdrowienia Marcin
CLIO 3 1,6 16v 128KM GORDINI 2012r. - LPG STAG
Kangoo II 1,5dCi 115KM PRIVILEGE+ TomTom Edition 31.XII.2010r. srebrny
Porzuciłem akordeon, a szkoda.
Focenie wciąga!!! Jestem szumofobem i maniakiem ostrości!!!
Nikon D7100 Nikon D50


CHEVROLET SPARK M300 LS 1,2 16v 85KM 2010r. - LPG STAG - BYŁ!!!!
Avatar użytkownika
MK
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2004
Dołączył(a): poniedziałek, 24 maja 2004, 23:00
Lokalizacja: Cieszyn-Gród Trzech Braci

Re: Chrobotanie przy skręcie, nieregularne i trudne do daiag

Postprzez Lucass poniedziałek, 4 listopada 2013, 00:39

PATAT napisał(a):Rozumiem iż w tym wypadku samo obciążenie "fizyczne=(masa, tarcie itp)" jest dużo mniejsze i za słabe na tym poziomie zużycia.
Gdy sprzęgło łączy silnik ze skrzynią, a więc poprzez koła i z podłożem, przeguby zawsze przenoszą jakiś moment. Podczas przyspieszania silnik "ciągnie" koła (poprzez przeguby). Podczas hamowania silnikiem koła ciągną silnik (poprzez przeguby). Tylko przy wyłączonym (wciśniętym) sprzęgle przeguby też mają luz, bo ciągną tylko zębatki w skrzyni, a więc moment prawie żaden, to i nie grzechoczą, chyba że są już w agonii.
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Następna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość