Biegi prędkość i obroty

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Postprzez czerja niedziela, 14 sierpnia 2005, 20:35

jak usłyszysz zawory to trzeba redukować! :) :D
żółty 1.2RN oklejony klubowo!
przebieg 202546
Avatar użytkownika
czerja
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 945
Dołączył(a): poniedziałek, 19 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Boguszów Gorce

Postprzez zuwik poniedziałek, 15 sierpnia 2005, 00:59

Andrzey wygląda na to, że musisz go po prostu wyczuć... Żaden 1.4 nam się tu nie chce udzielić. Tak jak pisze czerja - jak zawory dzwonią to jest minimum i przy takich prędkościach lekko muskać gaz dla utrzymania prędkości i nic więcej. Jeśli chodzi o górę to się nie przejmuj - Kangoory mają odcięcie więc silnika nie "przekręcisz". A reszta to kwestia wyczucia lewej nogi i tego jaką mocą dysponujesz. U mnie jest (przy jeżdzie eco/max):
1. do 20/50
2. do 30/75
3. do 50/105
4. do 70/140
Możesz spróbować na starcie :)
Obrazek
zuwik
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2885
Dołączył(a): wtorek, 24 sierpnia 2004, 23:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez Wiz poniedziałek, 15 sierpnia 2005, 07:32

zuwik napisał(a):... A reszta to kwestia wyczucia lewej nogi ...


Zuwik po co "wyczuwac" sprzeglo :?:
A moze u Ciebie jest odwrotnie :?: :)
ANTYKLUBOWICZ
STOPER DROGOWY :D
smoke tires not drugs
Aktualnie czerwone Clio 3 ph 1, choć wole żony niebieskie Clio 4 GT :)


Avatar użytkownika
Wiz
Użytkownik zbananowany
 
Posty: 1967
Dołączył(a): sobota, 26 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Moim domem praca, dom hotelem :(

Postprzez zuwik poniedziałek, 15 sierpnia 2005, 11:05

Późno było :) Spać się chciało :wink: A poza tym co, sprzęgło też trzeba wyczuć :wink:
Obrazek
zuwik
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2885
Dołączył(a): wtorek, 24 sierpnia 2004, 23:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez sw poniedziałek, 15 sierpnia 2005, 11:46

zuwik napisał(a):Sławku Twoje rady dotyczą chyba bardziej diesla. W benzyniaku (D7F to wyjątek) max moment jest przecież też bardzo wysoko i nie wmówisz mi, że jazda na obrotach rzędu 4ooo/min jest najbardziej ekonomiczna :wink:


Moje rady dotycza kazdego auta, bo to ogolne zasady. Jesli chodzi o D7F, to trzebaby spojrzec na wykres momentu, bo mozliwe, ze wypłaszczenie momentu występuje PRZED, a nie ZA maksymalnym momentem, co potwierdzałoby Twoje zdanie. Choć przyznam, że rzadko widywałem taki rozkład.

zuwik napisał(a):Co do jazdy oszczędnej bądź szybkiej bez obrotka - nie zgodzę się i to absolutnie.

Tak, gorączkę też można ręką zmierzyć. Wynik: "jest" albo "nie ma". Jeździłem kiedys bez obrotka i nie zmienię zdania. Prędkościomierza mozna używać zamiast obrotka, jeśli najpierw sprawdzisz dokładnie na wykresie rozkład mocy i momentu i nauczysz sie tego na pamiec (a po co?).

Zmiana biegów z pedałem w podłodze - tak, można, to też jest międzygaz. Tyle, że w moim kangurze musze troche odpuscic, bo lewarek dość ciężko chodzi, a i sprzęgło zbyt głęboko bierze. W poprzednim aucie nie puszczałem gazu.
sw
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1255
Dołączył(a): poniedziałek, 5 stycznia 2004, 00:00

Postprzez sw poniedziałek, 15 sierpnia 2005, 11:48

czerja napisał(a):czyli podsumowując wszystkich biegi zmieniamy wtedy kiedy....mamy ochotę,oszczędności minimalne(chyba że ktoś lubi 70 mieć na 3 biegu itp.) a każdy ma jakiś swój styl z którym mu wygodnie i jeżeli kangurek go mocno nie opiep.... to znaczy że jest dobrze :D :!:


Oszczednosci spore, bo przy mojej "sprawnej" jeździe kangur pali 6,3, a przy oszczędnej 4,8-5,2. 20% to mało?
sw
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1255
Dołączył(a): poniedziałek, 5 stycznia 2004, 00:00

Postprzez sw poniedziałek, 15 sierpnia 2005, 11:50

andrzey napisał(a):I tu jest problem piszecie cały czas o obrotach a ja mam tylko prędkościomierz. W duzym fiacie (DF) miałem narysowane na prędkościomierzu przy prśdkości numer biegu na który mam wrzucić a tu nic takiego nie ma. :(


Sciagnij sobie skądś rozkład mocy i momentu, tam w rzędnych masz podaną prędkość - wszystko będziesz widział.
sw
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1255
Dołączył(a): poniedziałek, 5 stycznia 2004, 00:00

Postprzez sw poniedziałek, 15 sierpnia 2005, 11:53

zuwik napisał(a):Jeśli chodzi o górę to się nie przejmuj - Kangoory mają odcięcie więc silnika nie "przekręcisz".


Odciecie jest pewnie gdzies kolo 7000, a moc ok. 5000 (nie wiem dokładnie, ale pewnie niewiele sie myle). Zatem jezdzenie do odcięcia jest troche pozbawione sensu.
sw
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1255
Dołączył(a): poniedziałek, 5 stycznia 2004, 00:00

Postprzez czerja poniedziałek, 15 sierpnia 2005, 12:43

sw - pewnie masz rację ale przejeżdziłeś kiedyś pełny bak na "sportowo" albo oszczędnie?pewnie nie a licząc średnią i tak wyjdzie podobnie bo raz jedziesz szybko a raz oszczędnie i na całym baku nie wyjdzie ci nigdy 20% oszczędności!chyba że zaczniesz jeżdzić na jedynce to wtedy będzie różnica! :D
żółty 1.2RN oklejony klubowo!
przebieg 202546
Avatar użytkownika
czerja
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 945
Dołączył(a): poniedziałek, 19 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Boguszów Gorce

Postprzez rajder poniedziałek, 15 sierpnia 2005, 15:54

SW zaintrygowałeś mnie,piszesz:
Sciagnij sobie skądś rozkład mocy i momentu, tam w rzędnych masz podaną prędkość - wszystko będziesz widział.

faktycznie w rzędnych jest podana prędkośc ale nie predkośc samochodu tylko prękdosć obrotowa silnika,jeszcze nie widziałem wykresu mocy od prędkości samochodu.Zauważ że auto na 2 biegu przy np 3000 obr/min jedzie wolniej niż na 5 biego też przy 3000obr/min.Dlatego wykres moc/moment od prędkości auta traci sens.
Avatar użytkownika
rajder
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 123
Dołączył(a): sobota, 16 kwietnia 2005, 23:00
Lokalizacja: Bielsko- Biała

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości