Biegi prędkość i obroty

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Postprzez rajder poniedziałek, 15 sierpnia 2005, 16:18

To jeszcze dorzuce swoje 5 groszy w tym temacie. Generalnie rady żeby trzymać się między max mocą i momentem są trafne,jednak nie znam kierowców którzy siędząc za kierownicą zbyt intensywnie nad tym myślą bo przecież nie o to tu chodzi.Zgadzam sie z Zuwikiem że obrotek nie jest niezastąpiony w płynnej jeździe bo przecież który z nas jadac autem gapi sie cały czas na obrotka i zastanawia kiedy przeżucić bieg :wink: :?:
Andrzey jedyna rada to wsuchaj sie w swoje auto i reaguj odpowiednio do sytuacji,bo przecież inaczej będziesz zmieniać biegi wjeżdżając pod stromą góre, inaczej na prostym, jeszcze inaczej z górki,a jeśłi załadujesz do pełna auto to już wogóle.Więc sam widzisz że nawet jeśli nauczysz sie na blache kiedy co zmieniać to i tak w różnych warunkach będziesz mógł o tej wiedzy zapomnieć. Płynna jazda to cały klucz w tej zabawie,a tej płynności trzeba sie dla każdego auta nauczyć w praktyce.
Avatar użytkownika
rajder
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 123
Dołączył(a): sobota, 16 kwietnia 2005, 23:00
Lokalizacja: Bielsko- Biała

Postprzez branio poniedziałek, 15 sierpnia 2005, 16:36

Rajder,ja myślałem że z Ciebie to ścigacz jest,a Ty dobrze gadasz :lol:
Can go. Kangoo
Zahaczony kłapacz z Junkersem
Avatar użytkownika
branio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3970
Dołączył(a): wtorek, 15 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Postprzez zuwik poniedziałek, 15 sierpnia 2005, 18:07

sw napisał(a):Odciecie jest pewnie gdzies kolo 7000, a moc ok. 5000 (nie wiem dokładnie, ale pewnie niewiele sie myle). Zatem jezdzenie do odcięcia jest troche pozbawione sensu.
Troszkę mnie Sławku zaczynasz zadziwiać :) Przecież ja mu nie każę jeździć do odcięcia, tylko wyczuć sobie kiedy dysponuje jaką mocą (to czuć, naprawdę czuć kiedy moc się zaczyna, a kiedy kończy) i dostosowywać to do okoliczności. Tylko przekazałem, żeby testował spokojnie bez martwienia się o to, czy nie przekręci silnika.
Silnik pracuje najbardziej wydajnie między max. momentem a max. mocą, ale to nie to samo co ekonomicznie przecież.
O co chodzi z wypłaszczeniem przed lub po to ja już nie wiem. Nie widziałem żadnego benzyniaka ze znacznie wypłaszczonym wykresem momentu (to jest w końcu ta przewaga diesli).
Tak, gorączkę też można ręką zmierzyć. Wynik: "jest" albo "nie ma". Jeździłem kiedys bez obrotka i nie zmienię zdania. Prędkościomierza mozna używać zamiast obrotka, jeśli najpierw sprawdzisz dokładnie na wykresie rozkład mocy i momentu i nauczysz sie tego na pamiec (a po co?).
A po co mi wiedzieć, czy w danym momencie mam 54 czy 55 KM? A może 56? Bez jaj przecież. Wiem kiedy moje auto ciągnie i redukuję jak trzeba, nie zdarzają mi się problemy, natomiast pali mało ruszając się żwawo. A wszystko bez obrotka, więc i ja nie zmienię zdania i powiem jeszcze raz - da się. Nawet jakbym miał obrotka to przeciez nie będę jeździł jak komputer stale wszystko przeliczając - po to człowiek ma zmysły i czucie, nie :?: :wink:
Obrazek
zuwik
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2885
Dołączył(a): wtorek, 24 sierpnia 2004, 23:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez rajder poniedziałek, 15 sierpnia 2005, 19:52

Branio ścigacz w jakim sensie :?: bo nie wiem czy myślimy o tym samym :D
Avatar użytkownika
rajder
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 123
Dołączył(a): sobota, 16 kwietnia 2005, 23:00
Lokalizacja: Bielsko- Biała

Postprzez branio poniedziałek, 15 sierpnia 2005, 20:17

Jak dobrze myślimy,to myślimy o tym samym :lol:
Can go. Kangoo
Zahaczony kłapacz z Junkersem
Avatar użytkownika
branio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3970
Dołączył(a): wtorek, 15 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Postprzez czerja poniedziałek, 15 sierpnia 2005, 20:24

pochwalcie sie mandatami za prędkość i już będzie jasne :D
żółty 1.2RN oklejony klubowo!
przebieg 202546
Avatar użytkownika
czerja
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 945
Dołączył(a): poniedziałek, 19 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Boguszów Gorce

Postprzez sw poniedziałek, 15 sierpnia 2005, 20:34

czerja napisał(a):sw - pewnie masz rację ale przejeżdziłeś kiedyś pełny bak na "sportowo" albo oszczędnie?pewnie nie a licząc średnią i tak wyjdzie podobnie bo raz jedziesz szybko a raz oszczędnie i na całym baku nie wyjdzie ci nigdy 20% oszczędności!chyba że zaczniesz jeżdzić na jedynce to wtedy będzie różnica! :D


Musze powiedziec, ze owszem przejezdzilem niejeden bak na sportowo i niejeden na spokojnie. Na sportowo wtedy gdy jezdzilem do W-wy i z powrotem w jeden dzien (2:40 Krakow-Warszawa). Spalanie bylo ok. 7 (dokladnie nie pamietam), rowniez mam autostrade (9,45l/100km przy 170-180km/h). Oszczednie jezdze po okolicy i spalam 4,8-5,2. Tak wiec mam 2 programy jazdy. :)
sw
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1255
Dołączył(a): poniedziałek, 5 stycznia 2004, 00:00

Postprzez sw poniedziałek, 15 sierpnia 2005, 20:36

rajder napisał(a):faktycznie w rzędnych jest podana prędkośc ale nie predkośc samochodu tylko prękdosć obrotowa silnika,jeszcze nie widziałem wykresu mocy od prędkości samochodu.Zauważ że auto na 2 biegu przy np 3000 obr/min jedzie wolniej niż na 5 biego też przy 3000obr/min.Dlatego wykres moc/moment od prędkości auta traci sens.


Ooops, przepraszam, skrot myslowy. Potrzebujesz jeszcze wykres pokazujacy predkosci i obroty na poszczegolnych biegach. Faktycznie zapomnialem, ze musza byc dwa wykresy.
sw
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1255
Dołączył(a): poniedziałek, 5 stycznia 2004, 00:00

Postprzez sw poniedziałek, 15 sierpnia 2005, 20:42

zuwik napisał(a):O co chodzi z wypłaszczeniem przed lub po to ja już nie wiem. Nie widziałem żadnego benzyniaka ze znacznie wypłaszczonym wykresem momentu (to jest w końcu ta przewaga diesli).

Nie, nie, w benzyniakach tez jest wyplaszczony, choc glownie w nisko i srednioobrotowych. No i oczywiscie w autkach z turbiną. Nie mówię o wypłaszczeniu "jak stół", ale wyraźnym zakresie momentu zblizonego do maks.

Nawet jakbym miał obrotka to przeciez nie będę jeździł jak komputer stale wszystko przeliczając - po to człowiek ma zmysły i czucie, nie :?: :wink:

Nie chodzi o przeliczanie. Obrotek jest potrzebny gdy chcesz optymalnie wykorzystać silnik (np. goniąć się spod świateł). Wtedy 100obr/min. robi różnicę. Oczywiście, że w normalnej jeździe raczej słuchasz silnika niż patrzysz na wskazówkę.
sw
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1255
Dołączył(a): poniedziałek, 5 stycznia 2004, 00:00

Postprzez czerja poniedziałek, 15 sierpnia 2005, 20:57

czyli komputer masz podzielony na dwie partycje :!: :?: :D
żółty 1.2RN oklejony klubowo!
przebieg 202546
Avatar użytkownika
czerja
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 945
Dołączył(a): poniedziałek, 19 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Boguszów Gorce

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron