Dioda uszkodzenia elektroniki

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Dioda uszkodzenia elektroniki

Postprzez ties wtorek, 22 listopada 2005, 20:53

Witam wszystkich,
Od niedawna jestem właścicielem żółtego torbacza 1,2 16 v Oasis z 2002r.
Mam taki problem że czasami podczas rozruchu przekęcam kluczyk w stacyjce a silnik milczy. Pomaga poprawienie kabelka zapłonu/rozruchu w przedniej części silnika. Niestety od pewnego czasu podczas jazdy a właściwie powolnej jazdy, zapala się niekiedy również dioda uszkodzenia elektroniki (ta sama co w wersjach diesla oznacza świece żarowe), a gaśnie na wysokich obrotach. Pytanie jest czy dioda ta mam związek z kabelkiem zapłonu, a jeżeli nie to z czym ma związek ? Z góry dziękuję za porady i odpowiedzi.
ties
Avatar użytkownika
ties
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 19
Dołączył(a): środa, 16 listopada 2005, 00:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez branio wtorek, 22 listopada 2005, 21:05

Witaj :!: :)
Popraw styki :idea:
Sprawdź napięcie ładowania i akumulator. :idea:
Can go. Kangoo
Zahaczony kłapacz z Junkersem
Avatar użytkownika
branio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3970
Dołączył(a): wtorek, 15 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Przypadek

Postprzez ties_ środa, 23 listopada 2005, 08:13

Ok. 8) sprawdzê akumulator i ³adowanie. Ale dzi¶ znów mia³em taki przypadek ¿e jecha³em, pó¼niej trochê sta³em na parkingu z wy³±czonym absolutnie wszystkim z wyj. silnika oczywi¶cie i na pierwszym skrzy¿owaniu co - dioda uszkodzenia elektroniki i zgas³. Odpali³em go i wiêcej tego problemu nie by³o i co wy na to :?:
ties
ties_
 

Re: Przypadek

Postprzez PanKot środa, 23 listopada 2005, 09:51

ties_ napisał(a):Ok. 8) sprawdzę akumulator i ładowanie. Ale dziś znów miałem taki przypadek że jechałem, później trochę stałem na parkingu z wyłączonym absolutnie wszystkim z wyj. silnika oczywiście i na pierwszym skrzyżowaniu co - dioda uszkodzenia elektroniki i zgasł. Odpaliłem go i więcej tego problemu nie było i co wy na to :?:
ties


Mi to wygląda na defekt rozrusznika bo gdyby miało nie być ładowania akumulatora to miałbyś czasami rozładowany aku i musiałbyś go doładowywać.
Natomiast, jeśli to defekt rozrusznika to mogą być to:
1. zawieszające się szczotki - skończył się i trzeba je wymienić,
2. kabelek sterujący (nr 50) nie łączy - i to bym obstawiał.
- sprawdzić wytczkę (przemyć styki ew. podskrobać)
- sprawdzić czy nie ukruszył się kabel przy łączeniu z wtyczką
(gorzej by było gdyby nawaliły styki w stacyjce)

Jeśli styki przeczyścisz i nadal będzie problem występował to przy ponownej niemożności urochomienia silnika można spróbować stuknąć trzonkiem młotka w rozrusznik - i jeśli to pomoże to znaczy, że szczotki się zawieszają.

Gdy zaczniesz już czyścić podłączenia to wyczyść i te sąsiednie pod nakrętkami. Można je posmarować wazeliną techniczną lub jakimś środkiem porawiającym przewodnictwo.

Acha - sprawdź przewód masowy.
1,2;RN;60KM; żółty'98; tył-drzwi, CB-Alan-101, alu15", wersja sportowa (trampki w bagażniku).
MB 123 230CE 1984r.
Avatar użytkownika
PanKot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1650
Dołączył(a): niedziela, 4 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przypadek

Postprzez branio środa, 23 listopada 2005, 10:22

PanKot napisał(a):2. kabelek sterujący (nr 50) nie łączy


Można coś bliżej o tym numerku :?: :)
Czy to przewód łączący elektromagnes :?:
Can go. Kangoo
Zahaczony kłapacz z Junkersem
Avatar użytkownika
branio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3970
Dołączył(a): wtorek, 15 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Postprzez MK środa, 23 listopada 2005, 10:31

Panie Kocie dajesz rady nie na temat :D
....stałem na parkingu z wyłączonym absolutnie wszystkim z wyj. silnika oczywiście i na pierwszym skrzyżowaniu co - dioda uszkodzenia elektroniki i zgasł. Odpaliłem go...

Przeczytaj jego post ponownie- rozr.jest dobry tylko coś z elektroniką :? :(
Pozdrowienia Marcin
CLIO 3 1,6 16v 128KM GORDINI 2012r. - LPG STAG
Kangoo II 1,5dCi 115KM PRIVILEGE+ TomTom Edition 31.XII.2010r. srebrny
Porzuciłem akordeon, a szkoda.
Focenie wciąga!!! Jestem szumofobem i maniakiem ostrości!!!
Nikon D7100 Nikon D50


CHEVROLET SPARK M300 LS 1,2 16v 85KM 2010r. - LPG STAG - BYŁ!!!!
Avatar użytkownika
MK
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2004
Dołączył(a): poniedziałek, 24 maja 2004, 23:00
Lokalizacja: Cieszyn-Gród Trzech Braci

Re: Przypadek

Postprzez PanKot środa, 23 listopada 2005, 10:48

branio napisał(a):
PanKot napisał(a):2. kabelek sterujący (nr 50) nie łączy


Można coś bliżej o tym numerku :?: :)
Czy to przewód łączący elektromagnes :?:


Tak - chodziło mi o ten kabelek
1,2;RN;60KM; żółty'98; tył-drzwi, CB-Alan-101, alu15", wersja sportowa (trampki w bagażniku).
MB 123 230CE 1984r.
Avatar użytkownika
PanKot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1650
Dołączył(a): niedziela, 4 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez PanKot środa, 23 listopada 2005, 10:57

MK napisał(a):Panie Kocie dajesz rady nie na temat :D
....stałem na parkingu z wyłączonym absolutnie wszystkim z wyj. silnika oczywiście i na pierwszym skrzyżowaniu co - dioda uszkodzenia elektroniki i zgasł. Odpaliłem go...

Przeczytaj jego post ponownie- rozr.jest dobry tylko coś z elektroniką :? :(


Może, może masz racje ale może tu nałożyły się na siebie 2 rzeczy - usterki.
Jeśli popatrzymy na schemat to nie widać aby ta kontrolka miała coś wspólnego z rozrusznikiem. Układ rozruchu jest prosty bez elektroniki.
Wydaje mi się, że innym powodem jest nieodpalenie motorka a inny spowodował zgaśnięcie silnika i świecenie kontrolki.
Na temat świecenia kontrolki się nie wypowiadam bo nie miałem takiego przypadku.
1,2;RN;60KM; żółty'98; tył-drzwi, CB-Alan-101, alu15", wersja sportowa (trampki w bagażniku).
MB 123 230CE 1984r.
Avatar użytkownika
PanKot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1650
Dołączył(a): niedziela, 4 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez PanKot środa, 23 listopada 2005, 11:07

podobny problem z kontrolką ma nasz kolega "iruloid"
http://www.kangoo.schron.pl/modules.php ... 41a517b9a8
Nie napisał, że ma problemy z uruchomieniem silnika stąd moje przypuszczenia o nałożeniu się na siebie 2 usterk.
A swoję drogą - ma taki sam silniczek 1,2 16V
1,2;RN;60KM; żółty'98; tył-drzwi, CB-Alan-101, alu15", wersja sportowa (trampki w bagażniku).
MB 123 230CE 1984r.
Avatar użytkownika
PanKot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1650
Dołączył(a): niedziela, 4 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Witam ponownie

Postprzez ties wtorek, 29 listopada 2005, 13:41

Cześć,
Uff już posprawdzane. Branio miał rację - słaby akumulator niestety kangury z akumulatorem 36Ah w mieście to totalna pomyłka :? muszę zmienić na większy. :wink:
ties
Avatar użytkownika
ties
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 19
Dołączył(a): środa, 16 listopada 2005, 00:00
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości