Silnik się grzeje

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Re: Silnik się grzeje

Postprzez wizard wtorek, 3 czerwca 2008, 18:31

tak byl stukniety z przodu ale jezdzi prosto - poki co :).
wizard
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 5
Dołączył(a): sobota, 31 maja 2008, 20:11

Re: Silnik się grzeje

Postprzez przelas niedziela, 24 sierpnia 2008, 20:17

Mam troche inne pytanie. u mnie wentylator wogóle się nie włącza (napewno działa, kupiony niedawno i sprawdzony na akumulatorze), oprócz tego samochód się strasznie nagrzewa, po około 30 min, woda zaczyna się gotować... :(

I teraz nie wiem czy to może być wina termostatu albo czujniku temperatury??

Mój kangoo : 1,4 rok: 1999, Pampa
Avatar użytkownika
przelas
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 8
Dołączył(a): środa, 2 stycznia 2008, 00:00
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Silnik się grzeje

Postprzez slay poniedziałek, 25 sierpnia 2008, 06:35

Stawiam na termostat. Sprawdź różnice w temperaturze na przewodach: chłodnica-blok-termostat. Wentylator nie włączy się dopóki chłodnica nie osiągnie swojej temperatury.
Był -"biedny"1.2 8V 1997
Jest-1.2 16V Privilege
Avatar użytkownika
slay
Kangoodetektyw
Kangoodetektyw
 
Posty: 1347
Dołączył(a): poniedziałek, 3 lipca 2006, 23:00
Lokalizacja: Rumia

Re: Silnik się grzeje

Postprzez karabin poniedziałek, 25 sierpnia 2008, 06:51

Na 99,999% czujnik włączający wentylator (czasami,bardzo rzadko-masa)

Do-SLAY według mnie to raczej czujnik,jeżeli silnik potrzebuje 30minut na zagotowanie wody to raczej gotuje już duży obieg.Miałem podobną sytuacje w polonezie trucku ale woda gotowała się po około 8minutach i okazało sie ze to termostat nie zamykał małego obiegu.
Avatar użytkownika
karabin
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 27
Dołączył(a): wtorek, 14 czerwca 2005, 23:00
Lokalizacja: Lubin CB radio

Re: Silnik się grzeje

Postprzez Lucass poniedziałek, 25 sierpnia 2008, 15:37

Miałem podobną sytuacje w polonezie trucku ale woda gotowała się po około 8minutach i okazało sie ze to termostat nie zamykał małego obiegu.
Chyba nie otwierał...

Podczas normalnej jazdy, tzn nie w korku, wentylator praktycznie w ogóle się nie włącza. Włącza sie dopiero jeżeli nie ma dostatecznego przepływu powietrza i wymiany ciepła pomiędzy radiatorem chłodnicy a powietrzem atmosf. Czyli przeważnie jak samochód jedzie z b. małą prędkością albo stoi.
Jeżeli trybie jazdy płyn po 30 minutach się gotuje to albo chłodnica jest tak zasyfiona, że nie ma przez nią przepływu albo przepływ blokuje niesprawny ( nie znaczy, że całkiem zablokowany)
Moim zdaniem rada slaya jest jak najbardziej na miejscu. Zanim kupisz czujnik i będziesz zawiedziony, że nie pomogło, sprawdź gruby wąż idący od obudowy termostatu do chłodnicy i samą chłodnicę. Jeżeli nie jest gorąca to czujnik nie ma prawa zasygnalizować, że jest. Jeżeli wąż nie jest gorący to na 99,999% termostat. :P ;)
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Silnik się grzeje

Postprzez pewdor piątek, 3 kwietnia 2009, 10:05

Mam problem podlegający pod ten wątek. Otóż w moim Kangurze (benzyna 1,4 '99) ostatnio rozwalił się zaworek odpowietrzający przewody płynu chłodzącego i cały płyn momentalnie wywalało na zewnątrz. Jako że było to w trasie na szybko obwinąłem pozostałość zaworku kawałkiem dętki rowerowej. Płyn nie uceikał. Zanim dostałem pasujący nowy przewód minęło kilka dni i w tym czasie czasem trzeba było gdzieś przejechać (małe odległości). Wszystko było ok. Ale wczoraj już po wymianie na jeździe próbnej zaczęło się dymić spod maski. Nie śmierdziało spalenizną, plastikiem ani spalinami, raczej rozgrzanym metalem. Dym był biały i wydobywał się jakby z okolic kolektora wydechowego, ale konkretnego miejsca nie udało się ustalić. Dym (para) wydobywał się nawet na zgaszonym silniku. W zbiorniczku z płynem chłodzącym prawie pusto. Po odkręceniu zaczęło syczeć i zbiorniczek zapełnił się do kreski max (tak jak było zalane). Silnik przed zatrzymaniem zaczął mocno drgać a praca stała się nierówna. Drgania były takie że trząsł się cały samochód. Wskaźnik temperatury na desce rozdzielczej nie pokazywał niepokojącej temperatury, olej w silniku w normie (sprawdzam na bieżąco bagnetem). Co to może być?
pewdor
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 18
Dołączył(a): środa, 15 października 2008, 08:24

Re: Silnik się grzeje

Postprzez Lucass piątek, 3 kwietnia 2009, 13:52

Bo po takiej operacji układ chłodzenia trza odpowietrzyć. :|
Dużo tego płynu dolałeś?
Mógł sikać skądś na kolektor. Miej nadzieję, że nie przegrzałeś i nie sikał np spod rozwalonej uszczelki pod głowicą :?
A może przy dolewaniu gdzieś Ci pociekło na ten kolektor...
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Silnik się grzeje

Postprzez pewdor piątek, 3 kwietnia 2009, 16:07

Na kolektor to trochę płynu poleciało ale przed rozruchem odstał 12 h. Jak powinno się prawidłowo odpowietrzyć układ? Płynu dolałem do kreski "max" - weszło niecały litr. Dzisiejszy poranny rozruch trwał ok 3 min., przy pierwszych objawach zjechałem na bok i wyłączyłem silnik.
pewdor
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 18
Dołączył(a): środa, 15 października 2008, 08:24

Re: Silnik się grzeje

Postprzez Lucass piątek, 3 kwietnia 2009, 20:02

W takim razie nic się nie powinno stać. Płyn nie woda - nie wyschnie tak szybko ;) No i się przysmażył.
1.Szukasz zaworów odpowietrzających (jeden już masz)
2.Odkręcasz po kolei i spuszczasz powietrze po czym zakręcasz.
3.Dolewasz płynu do górnej kreski na zbiorniku.
3.Uruchamiasz silnik i przy otwartym korku zbiornika wyrówn. utrzymujesz obroty 2-2,5tys do momentu gdy włączy się wiatrak.
4.W razie potrzeby dolewasz płynu, zakręcasz zbiornik, wyłączasz silnik i idziesz do domu.
Zawory są zwykle:
Na przewodzie do nagrzewnicy (ten co padł)
W górnym (prawym lub lewym) narożniku chłodnicy. Szukaj dobrze bo np mój jest zarąbiście schowany.
Na obudowie termostatu - śruba - musisz obczaić która
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Silnik się grzeje

Postprzez karabin sobota, 4 kwietnia 2009, 09:07

Kolego po jak wykonasz wszystkie 4 punkty powyżej to obserwuj auto i sprawdzaj czy węże układu chłodzenia nie są zbytnio
naprężone zbyt wysokim ciśnieniem.Wtedy trza kupić nowy korek do zbiorniczka wyrównawczego ze sprawnym zaworkiem.
Avatar użytkownika
karabin
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 27
Dołączył(a): wtorek, 14 czerwca 2005, 23:00
Lokalizacja: Lubin CB radio

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron