przez elew sobota, 28 lutego 2009, 17:12
Ciągły szum może być spowodowany odklejeniem okładziny, rozłączoną zapinką szczęki(szczęka trze bokiem), pękniętą sprężyną, kamykiem, który w jakiś sposób dostał się do środka. Rozebrać trzeba koniecznie, jeżdżenie może spowodować więcej strat i kosztów niż wymiana szczęk.
Wymieniałem szczęki jakieś pół roku wstecz i szczegółów nie pamiętam ale łatwo nie było.
Bęben ciężko schodzi ze względu na rant wewnętrzny powstały w wyniku wytarcia. Przed złożeniem trzeba go usunąć, najlepiej diaxem z węglików spiekanych lub skrobakiem .Ja zakładałem bęben zamiast przedniego koła(włączony silnik i 1 bieg, dobrze osadzony samochód na klockach) i delikatnie przykładając skrobak "przetoczyłem" ten rant. Nie pamiętam czy w bębnie są nagwintowane otworki(mam dwa różne auta), jeżeli tak to wkręcając w nie śruby ściągamy bęben, jeżeli ich nie ma to zostaje młotek. Swoją drogą takie nagwintowane otworki warto sobie wykonać i w przyszłości będzie dużo łatwiej.
Pozdrawiam ELEW
1.9D D65 2000 220kkm
"dłuższy golas w srebrnej perle"