Spadek mocy silnika - niskie obroty

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Spadek mocy silnika - niskie obroty

Postprzez mantis piątek, 8 maja 2009, 00:54

Jak już wiecie nabyłem nie dawno kangura. o własnych siłach przejechał z Ostrowa Wlkp. do Poznania i to żwawo i jeszcze ze 100 km po Poznaniu i wszystko było ok aż coś się zaczęło dziać niedobrego.
w niedzielę jak wracałem z majówki zaczął mi nie wchodzić na obroty i mulić (spadek mocy) a że to automat więc sam biegi sobie dobiera a mimo to kiszka. ale po kilkuset metrach przeszło a że jechałem na rezerwie to pomyślałem że to resztki paliwa, woda, zanieczyszczenia etc.
Zaczęły się też objawy że nie odpalał od razu tylko po chwilce ale nie specjalnie jakoś długo (ale dłużej niż na początku). W środę wracałem z pracy i zupełnie mi się zmulił i jechałem kilka kilometrów ze 20 na godzinę na awaryjnych. Czy gaz do dechy czy nie, to nie miał mocy obroty jakoś 2000 góra. Było to już po tankowaniu więc na resztki paliwa raczej nie mogłem zrzucić. Ciekawe że na jednych światłach w ogóle obroty zerowe i musiałem go zgasić. I tutaj ciekawostka po odpaleniu jak ręką odjął wszystko było ok.
Dziś jechałem i było ok ale znów za jakiś czas zamulił na kilkaset metrów ale zgasiłem i odpaliłem na czerwonym na świetle i ok. Pojeździłem po mieście i było ok ale jak już miałem wracać do domu odpaliłem auto ujechałem jakieś 300 metrów gdy musiałem zjechać na bok żeby odebrać telefon i ponieważ rozmowa się przedłużała zgasiłem silnik.
I to był mój błąd bo już nie chciał zakręcić i nie mogłem odpalić. W ogóle nie kręcił ale kontrolki się paliły (wyzerował mi się zegar i licznik nastawny kilometrów). Kolega podjechał z serwisu do mnie z besterem i odpaliłem za pierwszym razem i dojechałem do domu.

Łapię że to akumulator ale teraz nasuwa mi się najważniejsze pytanie czy te spadki mocy też mogą mieć związek z akumulatorem?
Po drugie jak powinno być po przekręceniu kluczyka bo przekręcam raz to mogę włączyć radio, drugi raz podświetlają mi się kontrolki ale po chwili gasną oprócz ręcznego i STOP oraz (no i właśnie czy to ok?) akumulatora i oleju? Ale sam wskaźnik OIL OK i krateczki są na maksa. Po odpaleniu i akumulator i olej gasną.

Co to może być? Jutro na serwisie na pewno sprawdzę akumulator ale co jeszcze im podpowiedzieć by zajrzeli?
Czy to może alternator nie ładuje akumulatora? Takie może głupie pytanie czy prąd w kangoorku w czasie jazdy idzie z alternatora czy alternator tylko ładuje akumulator a prąd idzie z akumulatora? Może przez to świece nie mają iskry i mi zamula? Nie jestem specem więc takie dywagacje? Słyszałem też że filtr powietrza może mieć znaczenie. A może to jednak coś z paliwem (tankowałem na orlenie 95) i jakiś syf się do gaźnika dostał. Wydaje mnie się że sama skrzynia chyba nie bo żadna kontrolka mi się nie zapala i silnik nie wyje by przełączać bieg tylko właśnie na odwrót.

Trochę się przejąłem bo ledwie co kupiony a już mi troszkę focha stroi.

Podejrzewam że akumulator będzie do wymiany bo poprzedni właściciel go nie wymieniał (jeździł nim 2 lata) więc kto wie ile ma lat. Poprzedni właściciel mieszkał na wiosce a do miasteczka miał jakieś 10 km więc pewnie na trasie się akumulator podładowywał a ja do pracy mam 4 kilometry więc może nie nadąża się podładować i stąd coraz słabsze działanie.

Aha na luzie jak tak mulił, jak mu dawałem gazu też było bez skutku 2000 obrotów maks.

Główne pytanie które mnie nurtuje to czy akumulator może być przyczyną spadku obrotów i mocy podczas jazdy?

Dodatkowe pytanie czy macie gdzieś wykaz co i co ile trzeba w kangoo wymieniać i sprawdzać na przeglądach. I co ile fabrycznie przeglądy przewidują. Dokopałem się do starych postów ale linki do tych tabel nie działają. U mnie zbliżam się do 60 tys. Czy ktoś wie kiedy trzeba rozrząd wymieniać?
Renault Kangoo 2002 rocznik pojemność 1390 benzyna, skrzynia automat 55kW (75KM). Samochód dostosowany do osoby niepełnosprawnej (ręczna dźwignia gaz-hamulec naciskająca pedały).

Motto: beer or not to beer
Stronki mego autorstwa:
http://www.uczucia.ovh.org
http://www.nazdrowko.ovh.org
Avatar użytkownika
mantis
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 49
Dołączył(a): środa, 11 lutego 2009, 22:50
Lokalizacja: Poznań - Pyrlandia

Re: Spadek mocy silnika - niskie obroty

Postprzez Piotrek.S. piątek, 8 maja 2009, 07:45

Pompa paliwa???
Aku raczej nie ma wpływu na mulenie podczas jazdy.
BYŁ 1,6 16V Gwiezdny Pył 2006 + elpidżi
następca też "franca".
Piotrek.S.
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 150
Dołączył(a): wtorek, 19 sierpnia 2008, 21:55

Re: Spadek mocy silnika - niskie obroty

Postprzez Lucass piątek, 8 maja 2009, 09:16

mantis napisał(a):Łapię że to akumulator ale teraz nasuwa mi się najważniejsze pytanie czy te spadki mocy też mogą mieć związek z akumulatorem?
Raczej nie z samym aku.
mantis napisał(a):Po drugie jak powinno być po przekręceniu kluczyka bo przekręcam raz to mogę włączyć radio, drugi raz podświetlają mi się kontrolki ale po chwili gasną oprócz ręcznego i STOP oraz (no i właśnie czy to ok?) akumulatora i oleju? Ale sam wskaźnik OIL OK i krateczki są na maksa. Po odpaleniu i akumulator i olej gasną.
Tak ma być. Pod warunkiem, że ręczny gaśnie po jego spuszczeniu.
mantis napisał(a):jakiś syf się do gaźnika dostał
Nie mamy gaźników tylko układ wtryskowy.
mantis napisał(a):Główne pytanie które mnie nurtuje to czy akumulator może być przyczyną spadku obrotów i mocy podczas jazdy?
Nie, jeżeli alternator jest sprawny i ładuje. A raczej tak jest, skoro w czasie pracy silnika gaśnie kontrolka ładowania.
mantis napisał(a):Dodatkowe pytanie czy macie gdzieś wykaz co i co ile trzeba w kangoo wymieniać i sprawdzać na przeglądach. I co ile fabrycznie przeglądy przewidują. Dokopałem się do starych postów ale linki do tych tabel nie działają. U mnie zbliżam się do 60 tys. Czy ktoś wie kiedy trzeba rozrząd wymieniać?

Dla spokoju wymieniłbym fitr powietrza i oleju, sam olej, świece. Nad rozrządem by się co najmniej zastanawiał, bo tak naprawdę nie wiesz ile on faktycznie przejechał. Na ten rocznik 60 tys to... :? :lol: Przy rozrządzie trzeba liczyć się z wymianą pompy wody
Przyczyną mulenia teoretycznie może być pompa paliwa ale to zresetowanie się zegara to ewidentny zanik napięcia w instalacji. Podejrzewałbym jakąś przerwę. Można sprawdzić też wyłącznik wstrząsowy (to czerwone okrągłe cuś obok akumulatora). A na pewno trzeba sprawdzić przekaźnik pompy paliwa.
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Spadek mocy silnika - niskie obroty

Postprzez mantis piątek, 8 maja 2009, 10:05

Lucass napisał(a):Tak ma być. Pod warunkiem, że ręczny gaśnie po jego spuszczeniu.

Po spuszczeniu i ręczny i STOP gaśnie więc rozumiem że ok.

Lucass napisał(a):Nie mamy gaźników tylko układ wtryskowy.

No to teraz trochę się zbłaźniłem :oops: sorry

Lucass napisał(a):Dla spokoju wymieniłbym fitr powietrza i oleju, sam olej, świece.

olej był w zeszłym roku wymieniany mam dokument na to tak samo jak świece (Choć to mnie trochę intryguje bo facet zmieiał dwa razy świece i cewkę zapłonową). Nic mi nie mówił o filtrze powietrza więc może warto rzeczywiscie wmienić bo czytałem tutaj w postach na forum i sąsiad który ma kangoora też mi mówił że wtedy zupelnie inacczej autko pracuje. A koszt z tego co wiem to nie wielki.

Lucass napisał(a):Nad rozrządem by się co najmniej zastanawiał, bo tak naprawdę nie wiesz ile on faktycznie przejechał. Na ten rocznik 60 tys to...

Też myślałem podejrzliwie o przebiegu, kupując go ale jak zobaczyłem wnętrze i się dowiedziałem kto nim tak naprawdę jeździł to raczej wygląda na nie kręcony. Wcześniej używała go kobieta i jeździła nim do biura rachunkowego i przez ostatnie 2 latka był nawet garażowany. A wcześniej we Francji tak jak mówiłem też osoba niepełnosprawna (chcieli mi dać nawet gratis zdemontowane jego oprzyrządowanie ale było bezużyteczne bo pordzewiałe.)
Ale wracając do tematu to co ile powinien być wymieniany rozrząd bo słyszałem że serwisy mówią że co 120 tys. a gdzieś czytałem że niby co 90 tys. Jak to jest w końcu?

Lucass napisał(a):Przy rozrządzie trzeba liczyć się z wymianą pompy wody

To już też gdzieś wyczytałem że tak powinno się robić z uwagi na dostęp do niej za paskiem.

Lucass napisał(a):Przyczyną mulenia teoretycznie może być pompa paliwa ale to zresetowanie się zegara to ewidentny zanik napięcia w instalacji. Podejrzewałbym jakąś przerwę. Można sprawdzić też wyłącznik wstrząsowy (to czerwone okrągłe cuś obok akumulatora). A na pewno trzeba sprawdzić przekaźnik pompy paliwa.

Czyli raczej coś z pompą paliwa? Co do resetu zegara to nie zresetował się jak mi zamulił tylko jak już "zdechł" kompletnie i nie chciał zakręcić na postoju.

Aha dziś zakręcił ale kiepsko a teraz odpala po dojechaniu do pracy więc chyba akumulator do wymiany.
Renault Kangoo 2002 rocznik pojemność 1390 benzyna, skrzynia automat 55kW (75KM). Samochód dostosowany do osoby niepełnosprawnej (ręczna dźwignia gaz-hamulec naciskająca pedały).

Motto: beer or not to beer
Stronki mego autorstwa:
http://www.uczucia.ovh.org
http://www.nazdrowko.ovh.org
Avatar użytkownika
mantis
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 49
Dołączył(a): środa, 11 lutego 2009, 22:50
Lokalizacja: Poznań - Pyrlandia

Re: Spadek mocy silnika - niskie obroty

Postprzez Masaccio piątek, 8 maja 2009, 10:11

Co do rozrządu, serwisy zalecają co 120kkm, zdrowy rozsądek co 90kkm.
Avatar użytkownika
Masaccio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3842
Dołączył(a): sobota, 11 marca 2006, 00:00
Lokalizacja: Wrocław

Re: Spadek mocy silnika - niskie obroty

Postprzez Lucass piątek, 8 maja 2009, 10:45

Zanim wywalisz kasę i kupisz nowy aku, sprawdź stary w jakimś warsztacie elektrycznym. A przede wszystkim wyczyść i podokręcaj klemy i przewody masowe.
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Spadek mocy silnika - niskie obroty

Postprzez mantis piątek, 8 maja 2009, 20:01

Dziś poszedł kangoor do lekarza i diagnoza niestety nie miła raczej. Po pomiarach wyszło że na alternatorze tylko 13,2 volta przy włączonych światłach i kiepsko ładuje nawet jak się doda gazu. a na akumulatorze przez spadki jeszcze mniejsze napięcie. Prawdopodobnie ostatnie tchnienia alternatora. Tak zawyrokował nasz elektryk a mistrz warsztatowy zawyrokował że jak to określił "mogą już się kończyć szczotki".

Własciwie to by się składało do kupy tylko martwi mnie dlaczego podczas jazdy nigdy mi się kontrolka akumulatora nie zapaliła. Przed uruchomieniem się świeci więc żarówka ok, a potem gaśnie.

A mówię że się składa do kupy bo stąd te problemy by były z odpaleniem i niskimi obrotami a poza tym poprzedni własciciel wymieniał raz cewkę zapłonową i świece dwa razy w roku co też może świadczyć że miał jakieś problemy z elektryką.

Co myślicie o takiej diagnozie, że ładuje ale za słabo?
Renault Kangoo 2002 rocznik pojemność 1390 benzyna, skrzynia automat 55kW (75KM). Samochód dostosowany do osoby niepełnosprawnej (ręczna dźwignia gaz-hamulec naciskająca pedały).

Motto: beer or not to beer
Stronki mego autorstwa:
http://www.uczucia.ovh.org
http://www.nazdrowko.ovh.org
Avatar użytkownika
mantis
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 49
Dołączył(a): środa, 11 lutego 2009, 22:50
Lokalizacja: Poznań - Pyrlandia

Re: Spadek mocy silnika - niskie obroty

Postprzez Lucass sobota, 9 maja 2009, 10:05

Pod obciążeniem świateł te 13,2 to jeszcze trochę mało miarodajny pomiar. Trzeba było sprawdzić również przy wyłączonych światłach. Jeżeli i bez obciążenia napięcie ładowania byłoby poniżej 14-14,5V to faktycznie słabawo. :|
Ale "kończące się szczotki" to jeszcze nie "ostatnie tchnienie alternatora" :lol:
Ich wymiana nie jest aż tak trudna ani kosztowna :P
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Spadek mocy silnika - niskie obroty

Postprzez mantis niedziela, 10 maja 2009, 00:42

Wracam do tematu.
Dziś z pewnymi obawami wyruszyłem na swoją działkę nie wiedząc czy wrócę. Ale wziąłem ze sobą prostownik i stwierdziłem że co będzie to będzie. Ale przed wyruszeniem jeszcze rozmawiałem z moim sąsiadem z bloku który też ma tego kangura i sprawdził mi firltr powietrza olej na bagnecie i takie tam wszystkie płyny czy są. Co mnie ucieszyło bo w sumie poprzedni właściciel mi nie mówił, ale filtr powietrza wygląda na nowy więc mam z tym spokój. Reszta też była w porządku. Dobrze mieć sąsiada przez ścianę z pomocną dłonią :-) tak troszkę offtopick ale powiem szczerze że trochę się czuję przy aucie bezradny bo chętnie bym sam coś pogrzebał (lubię czasem pomajsterkować) a nie mam jak bo nawet dobrze dojść do auta nie mogę, bo maska się przecież w drugą stronę otwiera. No ale cóż taki los trzeba liczyć na innych. Ale wracając do tematu.

Pojechałem na tą działkę i tam mam drugiego siąsiada który jest bardzo ok :-) i tak od słowa stwierdził że w sumie to nie bardzo będzie mi mógł pomóc w odpaleniu bo swoim scenikiem nie wjedzie obok mego auta ale jak się dowiedział że mam bestera to mi podłączył na wszelki wypadek akumulator i się tam ładował kilka ładnych godzinek (tak koło 5). W między czasie u niego był znajomy elektryk samochodowy który stwierdził że te 13,2V to w sumie niby nie za mało więc troszkę się zrobiłem skołowany. Ale jednak uważam ze to alternator mimio to i coś z nim na pewno nie ok.

Myślę tak bo po naładowaniu akumulatora odpalił lepiej niż rano a wogóle coś zaczęło piszczeć. Ów sąsiad zajrzał pod mache bo myśleliśmy że może pasek od alternatora jest luźny, ale naciągnięty jest ok natomiast po odpaleniu i nasłuchiwaniu wyszło że te piski to z alternatora. Potem to ucichło.
A finał był taki że na naładowanym akumulatorze wróciłem do domu bez problemu i mało tego że nie było spadku mocy i jechał jak marzenie oraz zmieniał biegi itp. to jeszcze jak zgasiłem pod chatą mojej kobiety i potem znów odpaliłem to zaskoczył bez problemów. Przed ładowaniem rano tak nie było.

Dodam że rano jak jechałem było gorąco w aucie i stwierdziłem że na chwilkę włączę klimę na full i jak się schłodzi to wyłączę. Ale musiałem wyłączyć wcześniej bo zaczął objawy mulenia (później przełączał biegi itp.) Jak tylko klimę wyłączyłem wszystko znów w miarę w normie było.

Dlatego jednak myślę że to rzeczywiście alternator i chyba w poniedziałek pogadam z chłopakami żeby mi na serwisie go wywalili i zawieźli na wymianę na regenerowany. Mam nadzieję że to jest to i będę miał święty spokój. (Jak to z autami używanymi bywa na jakiś czas :-))
Co o tym myślicie?
Renault Kangoo 2002 rocznik pojemność 1390 benzyna, skrzynia automat 55kW (75KM). Samochód dostosowany do osoby niepełnosprawnej (ręczna dźwignia gaz-hamulec naciskająca pedały).

Motto: beer or not to beer
Stronki mego autorstwa:
http://www.uczucia.ovh.org
http://www.nazdrowko.ovh.org
Avatar użytkownika
mantis
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 49
Dołączył(a): środa, 11 lutego 2009, 22:50
Lokalizacja: Poznań - Pyrlandia

Re: Spadek mocy silnika - niskie obroty

Postprzez Lucass niedziela, 10 maja 2009, 08:48

Skoro alternator popiskuje to i tak należałoby go naprawić.
Jeżeli ta naprawa pomoże - masz problem z głowy. Jeżeli nie - będziemy dalej myśleć :)
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Następna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron