pewdor napisał(a):w jeździe miejskiej szybko się grzeje, szczególnie przy aktualnych temperaturach. Jak zauważyłem wentylator chłodnicy nawet przy dużej temperaturze nie załącza się. Czujnik temperatury niedawno wymieniany, termostat też. Jak sprawdzić co faktyczni poszło? Wiatrak czy coś innego? W trasie tego problemu nie ma, no ale tam pęd powietrza wymusza chłodzenie.
Przeprowadź odpowietrzanie układu chłodzenia. Nie dlatego żeby był zapowietrzony ale to najlepszy sposób na wymuszenie załączenia się wentylatora.
Odkręć korek w zbiorniku wyrównawczym (na zimnym silniku!!!) włącz silnik, ustaw obroty na 2000-2500 i czekaj aż płyn zacznie lekko bąbelkować i wracać do zbiornika górnym cienkim przewodem (to potrwa parę minut). Jeżeli po kilku minutach takiego stanu wentylator się nie włączy sprawdź ręką temperaturę węży dochodzących i wychodzących z chłodnicy (ostrożnie). Jeżeli będą gorące (wylotowy mniej) to ok., jeżeli nie, to może być wina termostatu - nie otwiera się lub nie otwiera się do końca i nie puszcza płynu do chłodnicy.
BTW u mnie wentylator włącza się praktycznie tylko PO jeździe w korkowych warunkach i PO wyłączeniu silnika. Oba warunki łącznie.
Pamiętaj, że Kangoo to auto francuskie. Tam klimat inny, stąd tolerancja wysokich temperatur. Martwią się za to u nas właściciele diesli w zimie, że niedogrzane.
