Spadek mocy silnika - niskie obroty

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Re: Spadek mocy silnika - niskie obroty

Postprzez mantis poniedziałek, 11 maja 2009, 21:15

Dziś było kolejne podejście do tematu i elektryk sprawdzał mi czy czasem pasek nie jest luźny bo było podejrzenie że moze sam pasek bo popiskiwało po odpaleniu jakieś 30 sekund ale niestety nie i już teraz jestem przekonany że to aleternator (elektryk potwierdził przypuszczenia mego sąsiada z działki że te piski to z alternatora). U mnie nie ma możliwości by pasek był luźny bo mam samonapinacz (jak się teraz wczytałem na forum wersje z klimą tak maja, a ja mam klimę).

Jutro podejście do alternatora albo pojutrze (zależy kiedy złapię wolnego kolegę z serwisu). Dzwoniłem już do sklepu i alternator nowy 550 zł ale mogą regenerować ten i to koszt 100 zł + koszt częsci do alternatora więc pewnie wyjdzie taniej. Serwis nazywa sie Bendiks i ma filie w całej polsce bo specjalizują się tylko w alternatorach, rozrusznikach itp. Podobno dają gwarancję na rok po regeneracji. dowiedziałem się o nim od dwóch niezaleznych elektryków więc pewnie są to jacyś fachowcy.

Podaję linka jakby ktoś miał podobne problemy. To jest strona głownej centrali w W-wie ale akurat z listą oddziałów gdzie miedzy innymi jest Poznań.
http://www.bendiks.pl/index.php?action=54

Jak mi wywalą i zawiozą do regeneracji to po odbiorze zapytam jaka była przyczyna (mechanicy stawiają u mnie na szczotki ale nie przyjmowałem zakładów :D ) i napiszę ku potomności może to komuś pomoże.

Aha na razie jeszcze jakoś jeżdżę bez ponownych objawów (pewnie aku jeszcze trzyma to co ładowałem w sobotę).
Renault Kangoo 2002 rocznik pojemność 1390 benzyna, skrzynia automat 55kW (75KM). Samochód dostosowany do osoby niepełnosprawnej (ręczna dźwignia gaz-hamulec naciskająca pedały).

Motto: beer or not to beer
Stronki mego autorstwa:
http://www.uczucia.ovh.org
http://www.nazdrowko.ovh.org
Avatar użytkownika
mantis
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 49
Dołączył(a): środa, 11 lutego 2009, 22:50
Lokalizacja: Poznań - Pyrlandia

Re: Spadek mocy silnika - niskie obroty

Postprzez mantis środa, 20 maja 2009, 00:47

Witam ponownie
Dziś w końcu udało mi się zakończyć temat alternatora. Wydałem 400 zł na regenerowany tak więc nie wiem co było przyczyną w tym konkretnym czy szczotki czy coś bo mi go nie regenerowali tylko dostałem inny regenerowany. Tak jak pisałem w tamtym punkcie za taki chcieli 550 a tutaj 400 (dla poznaniaków info że to zakład "rozruch serwis" w Tarnowie Podgórnym u. 23 Października 54A ) i zawsze ode mnie z firmy tam brali więc też sprawdzony serwis. Nie wzięli mi niestety na wymianę starego więc jak ktoś wie gdzie w Poznaniu skupują stare alternatory na części to chcetnie skorzystam bo nie jest on ani zardzewaiały ani nic ale na pewno jest z nim coś nie tak więc jako sprawny go nikomu nie sprzedam. Szkoda też byłoby go oddawać normalnie na złom.
Nowy widać że działa lepiej bo a akumulatorze miałem 14,2 V a przy włączonych światłach 14 - 14,1 gdzie poprzednio na samym alternatorze (a więc przed spadkiem który jest między alternatorem a akumulatorem) miałem 13,2V. Odpala też jakby lepeiej ale zobaczymy jak się akumulator podładuje. Puki co nie zamulał i też dziś ale nie chcę się cieszyć na zapas. W każdym razie wcześniej zamulał jak właczyłm np. klimę a dziś tego nie było.
Tak więc chyba problem mam z głowy.
Dzięki wszystkim za pomoc w tym temacie.
Renault Kangoo 2002 rocznik pojemność 1390 benzyna, skrzynia automat 55kW (75KM). Samochód dostosowany do osoby niepełnosprawnej (ręczna dźwignia gaz-hamulec naciskająca pedały).

Motto: beer or not to beer
Stronki mego autorstwa:
http://www.uczucia.ovh.org
http://www.nazdrowko.ovh.org
Avatar użytkownika
mantis
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 49
Dołączył(a): środa, 11 lutego 2009, 22:50
Lokalizacja: Poznań - Pyrlandia

Nie chwal dnia przed zachodem słońca

Postprzez mantis środa, 20 maja 2009, 20:10

Chyba jednak zapeszyłem :(
Dziś znów przymulił ale nie tak jak ostatnio (jak odpuściłem gaz i dodawałem po malutku to zmienił bieg i jechał ok, nie musiałem gasić silnika by wrócił do normy). Co ciekawe teraz przy odpaleniu o wiele dłużej rozrusznik kręci niż poprzednio i dopiero odpala. W każdym razie alternator i akumulator ok bo kręci ale nie startuje od razu tak jak miałem jak go od razu kupiłem.
Wiem że poprzedni właściciel wymieniał cewkę zapłonową i świece więc co by to mogło być?
- Kable?
- Filtr paliwa?
Jakieś propozycje?
Elektryk mi mówił żebym pojechał na komputer ale kurde nie mam przkonania bo mogę zajechać i skasują 2 stówy i powiedzą że nic nie pokazał. To powiem szczerze wolę dać te 2 stówy dobremu mechanikowi. Niestety problem też w tym że u mnie w serwisie znają się raczej na japończykach a jak coś walnie bardziej skomplikowanego i nie typowego to też nie wiedzą tak jak ja.
Aha filtr powietrza też prawie nówka więc odpada z listy podejrzanych.
Kurde stresuje mnie ta sytuacja bo wiem że jak gdzieś mi nawali na ruchliwej drodze to nic nie jestem wstanie zrobić nawet auta zepchnąć. :(
Kurde nie myślałem że takie będę miał problemy. Jak kupowałem chodził jak igła i jeszcze teraz jeśli nic się nie dzieje to jedzie OK. Przejechałem od poprzedniego właściciela jakieś 120 km do Poznania i tutaj ponad 100 wyjeździłem i się zaczęło coś walić :(
Renault Kangoo 2002 rocznik pojemność 1390 benzyna, skrzynia automat 55kW (75KM). Samochód dostosowany do osoby niepełnosprawnej (ręczna dźwignia gaz-hamulec naciskająca pedały).

Motto: beer or not to beer
Stronki mego autorstwa:
http://www.uczucia.ovh.org
http://www.nazdrowko.ovh.org
Avatar użytkownika
mantis
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 49
Dołączył(a): środa, 11 lutego 2009, 22:50
Lokalizacja: Poznań - Pyrlandia

Re: Spadek mocy silnika - niskie obroty

Postprzez Lucass czwartek, 21 maja 2009, 08:15

Często problemy z odpaleniem są skutkiem niesprawnego czujnika położenia wału.
Temat szeroko omawiany na forum. Jest też fajny manual
viewtopic.php?f=47&t=3210&p=38525&hilit=po%C5%82o%C5%BCenia#p38525
Przed ewentualna wymianą należałoby go sprawdzić. Opór pomiędzy stykami czujnika (albo mierzony pomiędzy stykami 33 i 34 złacza komputera wtrysku) powinien wynosić 220 Ohmów. Dobrze zmierzyć na zimno.
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Spadek mocy silnika - niskie obroty

Postprzez mantis wtorek, 30 czerwca 2009, 12:18

Witam ponownie wszystkich kanguromaniaków którzy mi pomagali w "zgadywaniu" co to może być.
W zasadzie problem rozwiązał się sam przy pomocy rady jednego z kolegów.
Dlatego właśnie piszę bo może ktoś kiedyś też spróbuje tego prostego sposobu który mój problem wyeliminował.
Jak pisałem w innym poście jakiś miesiąc temu jechałem z Poznania do Warszawy i kolega poradził mi bym troszkę silniczkowi "dał w kość" by go "przepalić". Jak się okazało pomogło. Zatankowałem pół na pół 98 i 95 i całą prawie trasę A2 z Poznania do Strykowa jechałem około 120 km/h. Spowrotem zresztą też ale trzeba było trochę zwalniać do 90 bo cholernie padało. Spalił jak smok chyba ponad 10l/100km ale pomogło.
Podejrzewam że albo były jakieś paprochy z poprzednich tankowań przed zakupem auta i się wypaliły albo autko rzeczywiście było mułowate bo przedtem jeździła nim kobieta do biura rachunkowego.
Piszę dopiero teraz bo bałem się zapeszyć a teraz już chyba problem znikł na stałe bo od poprzedniego pojawienia się problemu przejechałem jakieś 800-1000km wiec by pewnie się problem pojawił (występował w odstępach maks 150km bezproblemowej jazdy).

Jako ciekawostkę i zapytanie zarazem napiszę że maksymalnie (z wiatrem w plecy i z górki) udało mi się go rozkulać do 145km/h i tutaj pytanie czy to normalne że "tylko" tyle idzie z tym silniczkiem (przypominam 1,4 benzynka w automacie)? Bez problemu przy pedale w podłodze jechal 130km/h

Podsumowując autko śmiga teraz dobrze. :D
Renault Kangoo 2002 rocznik pojemność 1390 benzyna, skrzynia automat 55kW (75KM). Samochód dostosowany do osoby niepełnosprawnej (ręczna dźwignia gaz-hamulec naciskająca pedały).

Motto: beer or not to beer
Stronki mego autorstwa:
http://www.uczucia.ovh.org
http://www.nazdrowko.ovh.org
Avatar użytkownika
mantis
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 49
Dołączył(a): środa, 11 lutego 2009, 22:50
Lokalizacja: Poznań - Pyrlandia

Re: Spadek mocy silnika - niskie obroty

Postprzez siwy261976 środa, 1 lipca 2009, 21:37

tak to normalne że tylko tyle ja doszedłem do 150 :)
trochę późno czytam ten post najważniejsze że problem już nie występuje
ale alternator to najmniejsze piwo, gorzej ze cewka często padała bardziej bym wtedy obstawiał problemy z elektryką lub wtryskiem aż po uszkodzony sterownik ale to skrajność prędzej jakiś czujnik, bo to sterownik dobiera parametry wtrysku na podstawie danych z czujników lub ponownie uszkodzona cewka :)
najważniejsze że problem ustąpił
ObrazekObrazek
siwy , Szczecin, Kangoo 1,4 RN 1999r. bordo - metalic :) zahaczony
Avatar użytkownika
siwy261976
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 474
Dołączył(a): poniedziałek, 27 marca 2006, 23:00
Lokalizacja: szczecin

Re: Spadek mocy silnika - niskie obroty

Postprzez Szumak środa, 1 lipca 2009, 22:24

Hmmm... ja się nie znam, ale wydaje mi się to dziwne. 130 to mój się kula na prostej bez większego wysiłku a mam silnik 1.2...
Suzuki Marauder [2001]:
Obrazek
Suzuki Burdelmam C50 [2006]
Obrazek
Był: Kangur Polarny 1.2 16V LPG [2002]:
Obrazek
Była: Babcia Asia 1.8 [1994]:
Obrazek
Avatar użytkownika
Szumak
Vice Kangoomistrz 2012
Vice Kangoomistrz 2012
 
Posty: 1963
Dołączył(a): piątek, 27 czerwca 2008, 11:26
Lokalizacja: SBI - GMB - GWE

Re: Spadek mocy silnika - niskie obroty

Postprzez Masaccio środa, 1 lipca 2009, 22:56

Szumak napisał(a):Hmmm... ja się nie znam, ale wydaje mi się to dziwne. 130 to mój się kula na prostej bez większego wysiłku a mam silnik 1.2...

Twój 1.2 ma tyle samo koni mechanicznych co nasze 1.4 :) Swoim jechałem licznikowe 160 km/h, 150 km/h bez problemu utrzymywałem na autostradzie przez jakiś czas, aż się opamiętałem i zwolniłem :)
Avatar użytkownika
Masaccio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3842
Dołączył(a): sobota, 11 marca 2006, 00:00
Lokalizacja: Wrocław

Re: Spadek mocy silnika - niskie obroty

Postprzez Szumak środa, 1 lipca 2009, 23:01

Dlatego zaznaczam, że się nie znam. I tak zwykle nie przekraczam 120 bo jakoś w budżecie robią mi się dziury ;)
Suzuki Marauder [2001]:
Obrazek
Suzuki Burdelmam C50 [2006]
Obrazek
Był: Kangur Polarny 1.2 16V LPG [2002]:
Obrazek
Była: Babcia Asia 1.8 [1994]:
Obrazek
Avatar użytkownika
Szumak
Vice Kangoomistrz 2012
Vice Kangoomistrz 2012
 
Posty: 1963
Dołączył(a): piątek, 27 czerwca 2008, 11:26
Lokalizacja: SBI - GMB - GWE

Re: Spadek mocy silnika - niskie obroty

Postprzez Masaccio środa, 1 lipca 2009, 23:05

Szumak napisał(a):Dlatego zaznaczam, że się nie znam. I tak zwykle nie przekraczam 120 bo jakoś w budżecie robią mi się dziury ;)

Ja też raczej nie, na ostatnim zlocie tylko miejscami miałem 130 ;) :lol:
Avatar użytkownika
Masaccio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3842
Dołączył(a): sobota, 11 marca 2006, 00:00
Lokalizacja: Wrocław

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość