Stuki w silniku 1,4

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Stuki w silniku 1,4

Postprzez arreis środa, 13 stycznia 2010, 21:16

Witam wszystkich i odrazu przejdę do mojego problemu. Zaczeło się od tego, że kangurek zaczoł brać olej i to w dużej ilości po przejechaniu 230 km trzeba było dolać prawie litr. Stwierdziłem, że nadszedł może ten czas, w którym można by było zrobić remoncik silniczka. Złożyło się tak, że tam gdzie pracuje był "mechanik", który zajął się tą sprawą. I tu zaczeły się problemy, fakt po odebraniu auta wszystko było ok. Autko chodziło super, do momentu aż z silnika przy dodawaniu gazu zaczeły dobiegać dziwne stuki. Silnik pracuje równo, ładnie wchodzi na obroty, nie ma problemu z odpaleniem. Nie ma luzów na zaworach, rozrząd jest dobrze ustawiony ciśnienie oleju jest dobre (mierzone na zimnym i ciepłym silniku). Kangurek ma silniczek 1.4.
Avatar użytkownika
arreis
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 41
Dołączył(a): wtorek, 29 sierpnia 2006, 23:00
Lokalizacja: Ustka

Re: Pomocy.

Postprzez Lucass środa, 13 stycznia 2010, 23:07

Napisz coś więcej o tych stukach. Skąd dochodzą, jaki mają charakter (metaliczne czy nie) i czy częstotliwość ma coś wspólnego z prędkością obrotową. Dzieje się to na obciążonym silniku czy na postoju?
Bo stuki przeważnie są dziwne ;)
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Pomocy.

Postprzez arreis środa, 13 stycznia 2010, 23:23

Są to stuki metaliczne (blok silnika), wrażenie jest takie jak przy źle ustawionych zaworach lub pasku rozrządu. W miarę dodawania gazu stuki narastają taka sama sytuacja jest na postoju i obciążonym silniku.
Avatar użytkownika
arreis
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 41
Dołączył(a): wtorek, 29 sierpnia 2006, 23:00
Lokalizacja: Ustka

Re: Pomocy.

Postprzez Lucass czwartek, 14 stycznia 2010, 00:46

Co by to nie było to bym reklamował. Choć jak znam życie to było "po znajomości"... :| I trudno będzie cokolwiek uzyskać.
Mogą to być panewki, choć dziwne z tym ciśnieniem. No chyba, że olej gęsty zalany...
A co konkretnie było zrobione? No i uściślij "zaczął brać olej". Tzn odmą uciekał do cylindrów, czy wycieki były?
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Pomocy.

Postprzez Downunder czwartek, 14 stycznia 2010, 12:25

arreis napisał(a):Są to stuki metaliczne (blok silnika), wrażenie jest takie jak przy źle ustawionych zaworach lub pasku rozrządu. W miarę dodawania gazu stuki narastają taka sama sytuacja jest na postoju i obciążonym silniku.



ja w służbowym stuki zignorowałem :oops:( podobna sytuacja do Twojej ) i w ubiegłym roku wracałem na lawecie spod Legnicy - tam był rozrząd
Renault Kangoo 1.2 RNA 2000r 8V D7F 60KM żółty dziewczynka

Down under

Obrazek
Avatar użytkownika
Downunder
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1116
Dołączył(a): czwartek, 26 października 2006, 23:00
Lokalizacja: Warszawa /Wrocław/?

Re: Pomocy.

Postprzez arreis czwartek, 14 stycznia 2010, 16:18

Podobno wymieniane były pierścienie na tłokach, szlif głowicy i co jeszcze tego sam niewiem bo gościu rozpłynął się w powietrzu nie ma z nim zadnego kontaktu (takie są uroki oszczędności przy naprawach). Co do kwestji oleju to wszystko szło w cylindry bo kopcił jak stare dizelki.
Avatar użytkownika
arreis
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 41
Dołączył(a): wtorek, 29 sierpnia 2006, 23:00
Lokalizacja: Ustka

Re: Pomocy.

Postprzez Lucass czwartek, 14 stycznia 2010, 16:38

Jednym słowem może być wszystko. Jeżeli dymił aż tak, to prawdopodobnie olej przedostawał się przez nieszczelne pierścienie. Ale jeśli byłą planowana głowica, to równie dobrze mógł przez walniętą uszczelkę pod głowicą. W takim razie panewki mogły nie być ruszane i może to być ich sprawka. Ale przez neta gwarancji nie damy ;)
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Pomocy.

Postprzez branio czwartek, 14 stycznia 2010, 19:18

Ustaw zawory
Can go. Kangoo
Zahaczony kłapacz z Junkersem
Avatar użytkownika
branio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3970
Dołączył(a): wtorek, 15 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Pomocy.

Postprzez arreis czwartek, 14 stycznia 2010, 19:56

Zawory ustawione są poprawnie. Wszyscy mechanicy, u których stawiają na panewki "Ale, żeby to sprawdzić to trzeba rozłożyć silnik a to kosztuje - lepiej kupić drugi silnik".
Avatar użytkownika
arreis
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 41
Dołączył(a): wtorek, 29 sierpnia 2006, 23:00
Lokalizacja: Ustka

Re: Pomocy.

Postprzez dawudzik czwartek, 14 stycznia 2010, 20:20

Witam. Miałem coś podobnego w swoim silniku (też 1.4). Tylko że u mnie jak zaczęło stukać to nie dało się już szczególnie jeździć. Do warsztatu może i bym się dotoczył, ale niestety było to we Francji i w dzień Święta..Jak już dotarłem do warsztatu to z silnikiem można było zrobić tylko jedno. Wymienić. Rozjechał się cały i koszty remontu były...no nie opłacało się. Jeśli tracisz moc, a na rozgrzanym silniku nie chce odpalić to pewnie się "coś" rozszczelniło co oznacza panewki lub inne ważne części silnika. Sprawdź w warsztacie ciśnienie oleju co może dać jakieś pojęcie ale trzeba by dół rozebrać i wyżej wymienione panewki obejrzeć. A co do twojego mechanika to domyślam się że nie zrobił rzeczy które ci naopowiadał a tylko wymienił olej na gęstszy i dolał "doktora". A na koniec. Obym się mylił i wszystko będzie tylko jakąś pierdołą. Powodzenia.
silnik 1.4 8v rocznik 2000.
Avatar użytkownika
dawudzik
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 30
Dołączył(a): wtorek, 26 maja 2009, 20:45
Lokalizacja: Zagnańsk

Następna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron