Dostawczak - z czym to się je?

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Dostawczak - z czym to się je?

Postprzez Jacoob sobota, 13 marca 2010, 22:34

Cześć,

Mam takie oto pytanie do znawców tematu otóż mój szef planuje zakup Kangura i chciałby odliczać paliwo oraz VAT.
Czy jest możliwa rejestracja Kangura z dwoma rzędami siedzeń oraz z kratką jako dostawczaka?
(czy raczej tylko jeden rząd siedzeń i kratka?). Jakie są kryteria?

p.s
Oczywiście jestem zielony w temacie...


Z góry dziękuję za pomoc.
Kangoo 1.5 DCI Expression, diesel, 2002r. 116000km
Jacoob
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 176
Dołączył(a): poniedziałek, 31 sierpnia 2009, 23:19
Lokalizacja: Kraków

Re: Dostawczak - z czym to się je?

Postprzez michalxtreme niedziela, 14 marca 2010, 06:46

Głównymi instytucjami, jakie musimy odwiedzić jest Urząd Skarbowy, w którym należy przedłożyć opłaty z tytułu umów kupna-sprzedaży, fakturę lub orzeczenie Sądu o nabyciu spadku (w tym wypadku danego samochodu) oraz Wydział Komunikacji. Kolejność wizytacji tych dwóch urzędów jest dowolna, jednak w przypadku Urzędu Skarbowego na przedstawienie stosownych danych mamy zaledwie 14 dni od momentu zakupienia pojazdu. Z kolei na załatwienie formalności w Wydziale Komunikacji mamy dni 30.

Do zarejestrowania pojazdu niezbędne jest wypełnienie specjalnego wniosku (znajdziemy go w Wydziale Komunikacji), na podstawie którego urząd rozpocznie proces rejestracji samochodu. W przypadku samochodów zakupionych w granicach Polski Wydział Komunikacji wymaga przedstawienia następujących dokumentów:

- dowód własności pojazdu (faktura, rachunek, umowa sprzedaży, darowizny, zamiany, orzeczenie Sądu itp.),
- dowód rejestracyjny z ważnym przeglądem technicznym lub decyzja o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu,
- karta pojazdu - jeśli została wydana,
- ważna polisa ubezpieczeniowa OC,
- dowód osobisty, a w przypadku osób prawnych dodatkowo - wypis z właściwego rejestru.

Należy także pamiętać o zwrocie dotychczasowych tablic rejestracyjnych.

Jeżeli natomiast dokonujemy zmiany homologacji samochodu z ciężarowego na osobowy w celu dokonania zmiany rodzaju pojazdu lub zmiany przeznaczenia samochodu należy dostarczyć do Wydziału Komunikacji następujące dokumenty:

- fakturę za dokonanie zmiany konstrukcyjnej pojazdu wystawioną przez firmę do tego uprawnioną,
- oświadczenie firmy dokonującej zmiany rodzaju pojazdu mówiące o dokonanych zmianach,
- potwierdzony za zgodność z oryginałem REGON firmy dokonującej zmiany rodzaju pojazdu potwierdzający jej uprawnienia w tym zakresie oraz
- wymienione już wcześniej dokumenty rejestracyjne, a więc: dowód rejestracyjny, kartę pojazdu, tablice rejestracyjne, ważną polisę OC.

Nigdzie nie jest ustalone to o co pytasz. Jeżeli pojazd ma taki układ siedzeń(wraz z kompletem pasów dla tych siedzeń) i jest zaopatrzony w przegrodę pełną lub kratę działową mocowaną na stałe(stabilnie) to nie ma przeciwskazań do zarejestrowania go jako ciężarowy(bo o tym rozmawiamy).I PODOBNO część bagażowa musi być większa od części osobowej. Chyba przepis dawno się zmienił i wszedł w życie. Nie wiem też czego ten przepis dotyczy, czy jakiegoś bezpieczeństwa czy np podatku VAT. Być może jest to tak (ale to tylko moje wydumanie i gdzieś zasłyszane), że jak masz luk bagażowy mniejszy od osobowego, to nie odliczasz VATu od paliwa. Jak masz większy to odliczasz.Czy to z tym związane nie wiem. Jak mówiłem to tylko moje wydumanie. Zadzwoń może do wydziału komunikacji i do jakiejś skarbówki. Powinni jakiś trop podać.A najlepiej podjedź do SKP i tam się dowiesz od A do Z.


W trakcie sprawdzania przez urząd historii samochodu otrzymuje się tablice wraz z tymczasowym dowodem (tzw. miękki), który należy oddać w momencie odbierania stałego dowodu rejestracyjnego.

Pojazd rejestruje starosta właściwy dla miejsca zameldowania nowego właściciela samochodu. Koszt całkowity rejestracji, po uwzględnieniu wszystkich wymaganych dokumentów, wykupieniu nalepek kontrolnych i legalizacyjnych, wykupieniu tablic i dowodów powinien wynieść ok. 170 zł. Wydatek może się zwiększyć o 75 zł w momencie, kiedy nie posiadamy karty pojazdu. Jeżeli natomiast posiadamy auto zabytkowe, które ma zostać wyposażone w żółte tablice trzeba za takie „numery” zapłacić dodatkowo 100 zł. Istnieje możliwość wygrawerowania tablicy specjalnej z dowolnymi literami i numerami (maksymalnie pięć znaków). Cena takich tablic rejestracyjnych wynosi 1000 zł.

W przypadku nabycia auta zarejestrowanego wcześniej w tym samym powiecie, zaopatrzonego w "białe" tablice (unijne) nie ma konieczności wymiany tych tablic i wnoszenia stosownej opłaty. Jedynie trzeba przedłożyć tablice rejestracyjne w celu zmiany znaku legalizacyjnego.
Renault Kangoo 1,4 RT + całe mnóstwo "hand made" - zwierz to mój pupil !! Dbam jak mogę !! :-D
Avatar użytkownika
michalxtreme
Kangoexpert(em się nie czuję!)
Kangoexpert(em się nie czuję!)
 
Posty: 661
Dołączył(a): czwartek, 17 września 2009, 18:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Dostawczak - z czym to się je?

Postprzez istanbul niedziela, 14 marca 2010, 09:14

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wz%C3%B3r_Lisaka

To powinno Ci pomóc

pozdrawiam
istanbul
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 329
Dołączył(a): czwartek, 4 lutego 2010, 19:34
Lokalizacja: Kraków

Re: Dostawczak - z czym to się je?

Postprzez Szumak niedziela, 14 marca 2010, 09:54

Mnie się wydawało, że od 1 stycznia 2010 zniesiono możliwość odliczenia VAT od paliwa i pozostaje tylko do odliczenia VAT od zakupu... ale szukaj, może się mylę.
Suzuki Marauder [2001]:
Obrazek
Suzuki Burdelmam C50 [2006]
Obrazek
Był: Kangur Polarny 1.2 16V LPG [2002]:
Obrazek
Była: Babcia Asia 1.8 [1994]:
Obrazek
Avatar użytkownika
Szumak
Vice Kangoomistrz 2012
Vice Kangoomistrz 2012
 
Posty: 1963
Dołączył(a): piątek, 27 czerwca 2008, 11:26
Lokalizacja: SBI - GMB - GWE

Re: Dostawczak - z czym to się je?

Postprzez andrew83 niedziela, 14 marca 2010, 10:06

Ja w obu kangurach mam kratkę, z tym że jeden zarejestrowany jako osobowy, a drugi jako ciężarowy (oba mają 2 rzędy siedzeń), tylko że nie korzystam z odliczenia, bo nie mam firmy. Więc taką wersje możesz rejestrować jako dostawczy. Co do odliczenia paliwa to powinien coś wiedzieć a-kwiaty, bo taką wersje posiadał.

Wychodzi na to że jeszcze można odliczyć http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly ... staje.html
Prywatny: Kangoo 1,5 dCi 65 KM 2003r. wersja Alize srebrzysta
Służbowy: Kangoo 1,5 dCi 82 KM 2007r. wersja Helios oceaniczna
Avatar użytkownika
andrew83
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 7
Dołączył(a): niedziela, 3 stycznia 2010, 20:44
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Dostawczak - z czym to się je?

Postprzez MaciekR4 niedziela, 14 marca 2010, 11:10

żeby odliczać paliwo od Kangoo musisz kupić Kangoo z homologacją ciężarową (nawet z 2 rzędami siedzeń)...kupić go musisz na FV - sama umowa nic nie pomoże, bo nie jest dokumentem umożliwiającym odliczenie Vat'u...z FV na auto idziesz bezpośrednio do wydziału komunikacji - skarbowy omijasz, bo FV masz w kosztach i podatek rozliczysz w odpowiednim terminie (do 25-go każdego miesiąca)
Obrazek
Avatar użytkownika
MaciekR4
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 628
Dołączył(a): sobota, 11 lipca 2009, 22:28
Lokalizacja: WOT - Otwock

Re: Dostawczak - z czym to się je?

Postprzez gre81 niedziela, 14 marca 2010, 12:57

teoretycznie nawet nie musisz mieć żadnej kratki tylko homologację taką zapewne wystawi ci okręgowa stacja obsługi wbiją ci vat 1 w dowód i wydadza zaświadczenie które musisz dostarczyć do właściwego urzędu skarbowego - ważne dopiero od tego momentu możesz odliczać vat od paliwa przy zakupie auta radzę szukać odrazu szukać takiego auta ale pamietaj samo vat 1 nie obliguje do odliczenia Ważne jest to zaświadczenie ze stacji okręgowej - tzw badanie techniczne
Kangoo 1.5 dCi 80KM 2003, biały. już go nie ma
Kangoo 1.5DCI 105KM(teraz 125 kucyków) 2009, żółty jak słońce.
Moje miasto Łódź.
Avatar użytkownika
gre81
Kangoomistrz 2010
Kangoomistrz 2010
 
Posty: 357
Dołączył(a): piątek, 19 grudnia 2008, 11:43
Lokalizacja: Łódź

Re: Dostawczak - z czym to się je?

Postprzez Szumak niedziela, 14 marca 2010, 17:00

Homologacji nie wystawia okręgowa stacja obsługi. Wystawia ją producent/importer samochodu. Teoretycznie jest możliwe uzyskanie homologacji do samochodu bez niej ale jak się kiedyś dowiadywałem, to koszt i kłopot był ogromny.

Dobra, trochę poszperałem odnośnie wymagań, które trzeba spełnić by dostać VAT-1, i tak:

I. Podstawa prawna:

* Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz.U.Nr 108, poz.908 z 2005 r. z późn.zm.),
* Ustawa z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U.Nr 54, poz.535 z 2004 r. z późn.zm.),
* rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów ( Dz.U.Nr 186, poz.1322 z 2007 r.z późn. zm.),
* rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach ( Dz.U.Nr 137, poz.968 z 2007 r.z późn. zm.),
* rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2003 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach (Dz.U.Nr 227, poz.2250 z 2003 r. z późn. zm.).

II. Wymagane dokumenty:
Wypełniony wniosek oraz:
1. Dowód rejestracyjny pojazdu;
2. Karta pojazdu, jeżeli była wydana;
3. Zaświadczenie o wykonanym dodatkowym badaniu technicznym pojazdu, wystawione przez Okręgową Stację Kontroli Pojazdów, potwierdzające, iż pojazd spełnia określone niżej warunki:

* jest pojazdem samochodowym mającym jeden rząd siedzeń, który oddzielony jest od części przeznaczonej do przewozu ładunków ścianą lub trwałą przegrodą, klasyfikowanym na podstawie przepisów prawa o ruchu drogowym do podrodzaju wielozadaniowy, van,
* jest pojazdem samochodowym, mającym więcej niż jeden rząd siedzeń, które oddzielone są od części przeznaczonej do przewozu ładunków ścianą lub trwałą przegrodą i u których długość części przeznaczonej do przewozu ładunków, mierzona po podłodze od najdalej wysuniętego punktu podłogi, pozwalającego postawić pionową ścianę lub trwałą przegrodę pomiędzy podłogą a sufitem do tylnej krawędzi podłogi, przekracza 50% długości pojazdu; dla obliczenia proporcji, o której mowa w zdaniu poprzednim, długość pojazdu stanowi odległość pomiędzy dolną krawędzią przedniej szyby pojazdu a tylną krawędzią podłogi części pojazdu przeznaczonej do przewozu ładunków, mierzona w linii poziomej wzdłuż pojazdu pomiędzy dolną krawędzią przedniej szyby pojazdu, a punktem wyprowadzonym w pionie od tylnej krawędzi podłogi części pojazdu, przeznaczonej do przewozu ładunków,
* jest pojazdem samochodowym, który ma otwartą część przeznaczoną do przewozu ładunków,
* jest pojazdem samochodowym, który posiada kabinę kierowcy i nadwozie przeznaczone do przewozu ładunków, jako konstrukcyjnie oddzielny element pojazdu;

4. pełnomocnictwo - w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę (za wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej przez swoje uprawnione organy lub prokurenta);
5. Dowód tożsamości;
6. Dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia obowiązkowego OC lub dowód opłacenia składki za to ubezpieczenie.
Suzuki Marauder [2001]:
Obrazek
Suzuki Burdelmam C50 [2006]
Obrazek
Był: Kangur Polarny 1.2 16V LPG [2002]:
Obrazek
Była: Babcia Asia 1.8 [1994]:
Obrazek
Avatar użytkownika
Szumak
Vice Kangoomistrz 2012
Vice Kangoomistrz 2012
 
Posty: 1963
Dołączył(a): piątek, 27 czerwca 2008, 11:26
Lokalizacja: SBI - GMB - GWE

Re: Dostawczak - z czym to się je?

Postprzez Jacoob niedziela, 14 marca 2010, 22:36

Dziękuję bardzo za wyczerpujące odpowiedzi, które generalnie rozjaśniły sytuacje.

Nic tylko teraz działać :)
Kangoo 1.5 DCI Expression, diesel, 2002r. 116000km
Jacoob
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 176
Dołączył(a): poniedziałek, 31 sierpnia 2009, 23:19
Lokalizacja: Kraków

Re: Dostawczak - z czym to się je?

Postprzez marcin1171 wtorek, 16 marca 2010, 19:44

Odliczam VAT od paliwa w kangoo 5 os. z kratką.
Przerabiałem temat ze swoją księgową przed zakupem autka.
Aby w chwili obecnej mieć taką możliwość musisz mieć w ręku wyciąg ze świadectwa homologacji.
Nie musisz jeździć na przegląd ani wbijać żadnych adnotacji do dowodu.
Nawet jeśli nie masz tego papierka a auto wyjechało z salonu jako ciężarowe możesz poprosić w Renault Polska o kopię (koszt z tego co się orientowałem ok. 100zł.)
Jeśli nie masz wyciągu ze świadectwa homologacji to VAT od paliwa możesz odliczyć tylko od autka 2 os po uzyskaniu na stacji diagnostycznej zaświadczenia że pojazd spełnia wymagania ustawy a następnie po wbiciu do dowodu odpowiedniej adnotacji.
1,5DCI 85KM HELIOS 2005r. Gwiezdny pył.
GG 5973997
marcin1171
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 17
Dołączył(a): niedziela, 29 marca 2009, 08:54
Lokalizacja: Warszawa


Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron