przez michalxtreme niedziela, 14 marca 2010, 06:46
Głównymi instytucjami, jakie musimy odwiedzić jest Urząd Skarbowy, w którym należy przedłożyć opłaty z tytułu umów kupna-sprzedaży, fakturę lub orzeczenie Sądu o nabyciu spadku (w tym wypadku danego samochodu) oraz Wydział Komunikacji. Kolejność wizytacji tych dwóch urzędów jest dowolna, jednak w przypadku Urzędu Skarbowego na przedstawienie stosownych danych mamy zaledwie 14 dni od momentu zakupienia pojazdu. Z kolei na załatwienie formalności w Wydziale Komunikacji mamy dni 30.
Do zarejestrowania pojazdu niezbędne jest wypełnienie specjalnego wniosku (znajdziemy go w Wydziale Komunikacji), na podstawie którego urząd rozpocznie proces rejestracji samochodu. W przypadku samochodów zakupionych w granicach Polski Wydział Komunikacji wymaga przedstawienia następujących dokumentów:
- dowód własności pojazdu (faktura, rachunek, umowa sprzedaży, darowizny, zamiany, orzeczenie Sądu itp.),
- dowód rejestracyjny z ważnym przeglądem technicznym lub decyzja o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu,
- karta pojazdu - jeśli została wydana,
- ważna polisa ubezpieczeniowa OC,
- dowód osobisty, a w przypadku osób prawnych dodatkowo - wypis z właściwego rejestru.
Należy także pamiętać o zwrocie dotychczasowych tablic rejestracyjnych.
Jeżeli natomiast dokonujemy zmiany homologacji samochodu z ciężarowego na osobowy w celu dokonania zmiany rodzaju pojazdu lub zmiany przeznaczenia samochodu należy dostarczyć do Wydziału Komunikacji następujące dokumenty:
- fakturę za dokonanie zmiany konstrukcyjnej pojazdu wystawioną przez firmę do tego uprawnioną,
- oświadczenie firmy dokonującej zmiany rodzaju pojazdu mówiące o dokonanych zmianach,
- potwierdzony za zgodność z oryginałem REGON firmy dokonującej zmiany rodzaju pojazdu potwierdzający jej uprawnienia w tym zakresie oraz
- wymienione już wcześniej dokumenty rejestracyjne, a więc: dowód rejestracyjny, kartę pojazdu, tablice rejestracyjne, ważną polisę OC.
Nigdzie nie jest ustalone to o co pytasz. Jeżeli pojazd ma taki układ siedzeń(wraz z kompletem pasów dla tych siedzeń) i jest zaopatrzony w przegrodę pełną lub kratę działową mocowaną na stałe(stabilnie) to nie ma przeciwskazań do zarejestrowania go jako ciężarowy(bo o tym rozmawiamy).I PODOBNO część bagażowa musi być większa od części osobowej. Chyba przepis dawno się zmienił i wszedł w życie. Nie wiem też czego ten przepis dotyczy, czy jakiegoś bezpieczeństwa czy np podatku VAT. Być może jest to tak (ale to tylko moje wydumanie i gdzieś zasłyszane), że jak masz luk bagażowy mniejszy od osobowego, to nie odliczasz VATu od paliwa. Jak masz większy to odliczasz.Czy to z tym związane nie wiem. Jak mówiłem to tylko moje wydumanie. Zadzwoń może do wydziału komunikacji i do jakiejś skarbówki. Powinni jakiś trop podać.A najlepiej podjedź do SKP i tam się dowiesz od A do Z.
W trakcie sprawdzania przez urząd historii samochodu otrzymuje się tablice wraz z tymczasowym dowodem (tzw. miękki), który należy oddać w momencie odbierania stałego dowodu rejestracyjnego.
Pojazd rejestruje starosta właściwy dla miejsca zameldowania nowego właściciela samochodu. Koszt całkowity rejestracji, po uwzględnieniu wszystkich wymaganych dokumentów, wykupieniu nalepek kontrolnych i legalizacyjnych, wykupieniu tablic i dowodów powinien wynieść ok. 170 zł. Wydatek może się zwiększyć o 75 zł w momencie, kiedy nie posiadamy karty pojazdu. Jeżeli natomiast posiadamy auto zabytkowe, które ma zostać wyposażone w żółte tablice trzeba za takie „numery” zapłacić dodatkowo 100 zł. Istnieje możliwość wygrawerowania tablicy specjalnej z dowolnymi literami i numerami (maksymalnie pięć znaków). Cena takich tablic rejestracyjnych wynosi 1000 zł.
W przypadku nabycia auta zarejestrowanego wcześniej w tym samym powiecie, zaopatrzonego w "białe" tablice (unijne) nie ma konieczności wymiany tych tablic i wnoszenia stosownej opłaty. Jedynie trzeba przedłożyć tablice rejestracyjne w celu zmiany znaku legalizacyjnego.
Renault Kangoo 1,4 RT + całe mnóstwo "hand made" - zwierz to mój pupil !! Dbam jak mogę !!
